Minifom

malla29

Forelsket i forumet
Gir dere minifom til barnet? Vesla gråter og gråter, hun har luftsmerter og tegn til kolikk, lurer på om jeg skal gi det til henne. Har noen av dere gitt minifom til ungene deres?

Hva er minifom?

Lurer jeg på også, og er det på resept?

Benjamin tror jeg sliter veldig med luft i magen. Han presser og presser for å få det ut og sliter seg helt ut når det ikke hjelper. Synes det er ekkelt å høre ham streve slik.. Skal til lege i morgen for å sjekke hvorfor han presser sånn, men jeg tror det er luft. Håper ihvertfall at det ikke er noe alvorlig...[&:]

Hmm.. Dette vil jeg sjekke nærmere. Skal høre hva legen sier nå i morgen, så får jeg ta en tur på apoteket på fredag.

Jeg gir jentene mine minifom så fort jeg merker at dem har litt luft i magen! Virker som bare det, da kommer det ut masse luft og jeg har to fornøyde barn! [;)]

e d der resept ting?? aldri hørt om d der æ.

ORIGINAL: stavanger83

har gitt det i en mnd nå,å her har det virket som et vidundermiddel!

På pakka står det at man skal gi ved 3mnd kolikk barn og det skal gis bare 2-3 dager før man kontakter legen hvis det ikke hjelper. Jeg lurer på hvorfor du har gitt det i en mnd, er det farlig å gi i lenger periode?

Takk for alle svar jeg har fått, jeg gav henne minifom idag kl 6 og siden kl 10 har hun sovet godt, endelig litt fred og ro, vet ikke om det har begynt å fungere men hun har roet seg ned.

Jenter når dere skal til apoteket for å spørre om minifom si at helsesøster har sagt at dere skal kjøpe det ellers så får dere ikke kjøpt, sist sa dem på apoteket at jeg må ringe legen og snakke med ham/henne før jeg kjøper det.

spurte ikke på apoteket her heller om jeg hadde snakket med helsesøster. det var apotekeren og helsesøster OG legen min som sa at det kan brukes i 2-3mnd i strekk viss vi ville unngå luftsmerter... det er ikke farlig og ikke vanedannende fortslte de meg.

Har brukt det inni mellom her også- men nå klarer vi oss fint uten.
Mener å huske at det sto at dersom det ikke gir noen virkning på 2-3 dager skulle man kontakte lege- ikke noe om at det ikke går ann å gi mer enn 2-3 dager..

Forresten så hjelper det med sukkervann også...

virket som et vidundermiddel!

signerer

Blander man det i mme da eller?? hva med vi som ammer....

Benjamin har vært innlagt på barneavdelinga i Kr.sund et døgn for observasjon av pust. Snakka med barnepleier og barnelegen der om mageknip og luftsmerter. De anbefalte fennikel-te og evt Minifom. Var bare å kjøpe på apotek, så det har jeg gjort uten noe problem.
Har nå gitt ham fennikel-te, men jeg hører litt sutring enda. Skal se an natta om det har noe effekt, ellers så får jeg prøve Minifom.

ORIGINAL: *Christine

ORIGINAL: elizz

Blander man det i mme da eller?? hva med vi som ammer....

Drypper bare et par dråper rett i munnen på Mia,
så ammer jeg henne rett etterpå[:)]

Da skal jeg spurte på apoteket i morgen.....

Tar det lang tid før det har noe virkning? Benjamin fikk dråpene i 12 tiden i dag og igjen nå i ettermiddag. Fremdeles ligger han og ynker seg og jeg får ham ikke til å rape...

Ok, da håper jeg det går bedre i morgen..
Benjamin skriker ikke noe særlig (enda), men han ynker og "krester" seg.. Synes det er ekkelt å høre på, for det virker som han sliter veldig stakkars gullet mitt. Hvordan lager dere sukkervannet? Hvor mye sukker pr desiliter vann f.eks?

Han har vært aktiv i natt ja...
Pga av mageknipen så mister han fokusen på å ta i seg nok mat av gangen. Har derfor vært et evig ammemas i hele går og i natt.
Tretten ganger har jeg ammet ham fra kl 1045 i går til kl 1045 i dag...
Er trøtt som ei strømpe og sliten som pokker. Men utrolig hvor lite søvn vi mødre trenger for likevel å fungere gjennom dagen. Tviler på lengden da men.. satser på at det blir bedre en gang!

Akkurat nå våkner han og ynker seg innimellom, så jeg sniker i ham litt sukkervann fra ei sprøyte. Da roer han seg med en gang! Tenkte gjøre det slik til det går ihvertfall opp mot tre timer siden sist amming. Så håper jeg han spiser seg god og mett!

Kvart på to nå så har han holdt seg i tre timer.. vært en del ynking, men ingen skriking.
Starter snart for jeg hører det litt på "mælet". Krysser fingrene for at han spiser bra nå da.

Fikk med sprøyte fra apoteket da jeg kjøpte vitaminene jeg skulle gi ham. Alle som er født under 2,5 kg må gis vitaminer til fra fjerde levedøgn så lenge man ammer.

Benjamin får det før hvert måltid, fungerer veldig bra. Merker det med en gang hvis jeg har glemt å gi ham det på forhånd.

Back
Topp