Minifom

IsabelleMichelle

Forelsket i forumet
Pga mye vondt og luft i magen har vi begynt med minifom. Men jeg syns han bare blir verre, og vil ikke spise heller.. Har vært helt utrøstelig! Så har jeg en svigermor i nakken som sier at det ikke virker med en gang og at jeg bør prøve det noen dager til. Er det sånn at de blir verre før de blir bedre?

Vi hadde effekt etter ett par dager, men har også hørt/lest at det ikke er bevist effekt av minifom. Men min ble roligere og prompet masse.

Vi slet også med at han spiste mindre... og gulpet mye! han ble ikke verre men syns ikke han ble noe bedre heller :/

Prøv heller semper dråber :)

Vi skal få kjøpt dette i dag, og håper det har effekt. Kan hende at babyene reagerer forskjellig på det og derfor det har forskjellig effekt. Håper det hjelper på den lille :)

Blir spennende å høre om dette hjelper :-) Vi har grei effekt av minifom. Hun skriker mindre om kveldene og får ut mer luft. Men hun kaver hver eneste natt fram til mellom 3:30 og 5:30 en gang. Håper kanskje vi kunne prøvd noe annet.

Min lille ble desverre verre! Og brakk seg mye og gulpet. Men tror hun også ble verre siden hun er i verste perioden med kolikk, som er mellom 4-8 uker gammel. Ikke noe konkret bevis på at det fungerer heller i forhold til forskning. Mange sier det er placebo effekt...men ikke vet jeg. For fungerte dårlig her hvertfall. Syns faktisk 2 ml fennikelte til hvert måltid hun fikk servert fungerte bedre

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg har startet med minifom pga luft i magen på mini, men jeg glemmer å gi det nesten hver gang.
Står at man skal gi det før hvert måltid, men ammer jo 10-12 ganger i døgnet og klarer kanskje å huske på 3-4 av de :P det er vel fordi den skal stå i kjøleskapet :P tar gjerne i mot tips til å huske på denne? Eller om det finnes noe annet som var litt mer langtidsvirkende og som han kunne fått 1-2 ganger om dagen?

Jeg har startet med minifom pga luft i magen på mini, men jeg glemmer å gi det nesten hver gang.
Står at man skal gi det før hvert måltid, men ammer jo 10-12 ganger i døgnet og klarer kanskje å huske på 3-4 av de :P det er vel fordi den skal stå i kjøleskapet :P tar gjerne i mot tips til å huske på denne? Eller om det finnes noe annet som var litt mer langtidsvirkende og som han kunne fått 1-2 ganger om dagen?
Prøvd semper dråper? Gis en gang om dagen , fem dråper rett i munnen eller på en skje :)

Men må man ikke få "godkjenning" av lege for å bruke de? For det hadde vært deilig å kun gi en gang om dagen, og ikke 12 :P
At man skal rådføre seg med lege. Men er det ikke slik med minifom også? Er vel uansett bare å ringe helsesøster tenker jeg :)

jeg gir og minifom til mi jente..ikke alltid til hvert måltid men iblant jevnt hele tiden..
men nå i dag så ga jeg henne det , men så sovnet hun uten å spise...noen som vet om det gjør noe? står jo at det skal gis i forbindelse med måltid, så håper bare det resulterer at det ikke "virker" og er ufarlig å gi uten måltid

jeg gir og minifom til mi jente..ikke alltid til hvert måltid men iblant jevnt hele tiden..
men nå i dag så ga jeg henne det , men så sovnet hun uten å spise...noen som vet om det gjør noe? står jo at det skal gis i forbindelse med måltid, så håper bare det resulterer at det ikke "virker" og er ufarlig å gi uten måltid
Det går helt fint :)

Syns dere minifom fungerer? Syns desverre ikke det fungerte her...

Syns dere minifom fungerer? Syns desverre ikke det fungerte her...

føler det hjelper ja..hører det er bevegelse i magen når vi bruker den :)

Har brukt minifom i en uke nå og syns den virker bra. Er ikke like mye knitring og spraking inni magen hans nå. Har fått lov til å begynne med de semperdråpene, men bruker opp minifomen først tenker jeg:)

Back
Topp