Minifom..

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
Var på barseltreff idag og der fortalte hun ene som var der at hun nesten ikke fikk kjøpt minifom til babyen sin på apoteket fordi de har gått vekk fra det!?
At man ikke skal bruke det på babyer lenger. Helsesøster sa at hun også hadde hørt det, men hun visste ikke hvorfor.
Noen her som vet hvorfor? eller har hørt det samme?

For noen år siden mente de det ikke var bra - men nå er det nye meninger igjen... Som alt annet [8D]
Vi "klarer oss ikke" uten, og både lege og jordmor hadde ikke noe vondt å si om Minifom. Får kjøpt uten problemer i alle apoteker her i området iallefall...

ja jeg synes det hørtes så rart ut, er jo som hs sa at det har jo blitt brukt på små mager i maange år.
Vi hadde ikke noe problem med å få kjøpt det vi heller.
Jeg bare lurer på hvorfor det plutselig ikke anbefales mer[8|]

Det var propylparaben og butylparaben i den, men de er nå fjernet! http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82421.aspx

Det var vist samme spørsmål på Desember gruppa, og der lå det nøyaktige svaret [;)]

åh takk.. drev å leta litt på internett jeg også, men fant liksom ikke noe konkret.
Ble skikkelig nervøs jeg, lillemor har jo fått minifom flere ganger!
Men da er det visst ikke noe å tenke på alikevel da[:)]

Kan fint bruke Minifom så lenge du ikke bruker det unødvendig (bare brukes hvis ungen har luftsmerter, noe som de fleste da har når de bruker Minifom...).

Back
Topp