Minifom eller ikke?

Lille-My

Glad i forumet
Tenkte jeg skulle gå og kjøpe minifom til vesla mi, da det er umulig og få henne til og rape... Spesielt på kvelden. Kommer det en rap er den så liten og ubetydelig at det spiller ingen rolle for magesmertene hennes. Hun har ikke kolikk, så det blir bare for en periode. MEN: da jeg skulle kjøpe dette fikk jeg vite at minifom nå var svært omdiskutert da det kan virke hormonforstyrrende for babyen. Hva gjør man? Alt er jo farlig i dag. Jeg mener, det selges reseptfritt på apoteket og har blitt brukt i alle år... Hva hadde dere gjort???

vi brukte det. det hjalp. fikk ikke beskjed om at det kunne være farlig.

Vi prøvde Minifom, men fant fort ut at det ikke hjalp, så da sluttet vi med det.

Vi brukte det mye i starten da lillegutt var nyfødt og slet med kolikk og magetrøbbel, det hjalp og har ikke hatt noen problemer med det.
Fikk heller aldri noen "advarsler" om å bruke det!

Har prøvd knebøy :) Kommer av og til en liten promp, men ellers ingen rap... Hører at rapen kommer og så svelger hun den liksom igjen :P Luringen... Men synes det er fælt at hun skal ha slike smerter hvis det er noe som kan hjelpe.

Minifom inneholder parabener som har gitt dårlig sædkvalitet hos hannmus i forsøk.
Når dette ble oppdaget gikk man ut med masse advarsler.
I ettertid har man vel tonet det noe ned, siden det fremdeles selges og mange i helsevesenet anbefaler det fremdeles.

Ellers kan man gi fennikel i form av te - det gir mye den samme effekten, løser opp store luftbobler i tarmen til små bobler i stedet.
Google det, så finner du omtrent hvor mye som skal gis (tror det var noen teskjeer).
Fennikel finnes også i ammete, slik at mor kan drikke det, og det skal også hjelpe barnet.

Slik jeg har forstått det så var det et hormonforstyrrende stoff i miniformen tidligere.
Dette er nå endret på og fjernet.

Så Miniform som selges idag skulle være trygt.

Er iallefall dette vi ble informert om når vi skulle handle :)

Snakk med apoteket du :)

Åå ? Det hadde jo vært kjempe ;) da skal jeg snake med apoteket ;)

Jeg fikk beskjed om d samme når jeg skulle kjøpe. Ho på apoteket ville ikke selge meg den heller, ho annbefalte meg å snakke med lege først! Vi fikk heller ikke til å rape, han var mye urolig. Kroppen jobba og gikk hele tiden, selv i søvne, også begynte han å dra hode bakover når jeg skulle amme han. D var d sistnevnte som gjorde at jeg tok en tur til manuell terapeut. Viste seg å være litt låsning i nakke og rygg. 3 behandlinger der så var han fin og han har rapa som en mann siden, merka endringer alt etter første behandling!

Her funka ikke minifom. Men fennikel te gjorde susen for all luft i magen og tarmene :)

Back
Topp