minifom dråper

Februar18

Glad i forumet
Noen som vet hvor lenge babyen kan få dette??
Har prøvd 2 ganger å slutte med de og trappe ned, men det ender med magevondt og hyling non stop fra morning til kveld...
Ho er 3 mnd nå og har fått det siden ho var 3 uker....Skulle spørre på helsestasjonen, men glemte det og nå er de i streik.

Leste et sted at de fraråder langvarig bruk, men hvor lenge vet jeg ikke.
I den artiklene jeg leste så inneholdt det parabener så om det var derfor det ikke var bra i lengden vet jeg ikke.
håper du får bedre svar

Det potensielt skadelige i minifom er fjernet!
Jeg fikk beskjed av lege på helsestasjon om at det var bare til å bruke så lenge behovet var der!:)

Opplevde det samme. På apoteket sa de man kunne bruke det så lenge man måtte, det samme sa fastlegen, mens helsesøster sa man ikke burde bruke det til man var eldre enn 3 uker! (Er vel da man begynner tenker jeg!)Vi brukte det omtrent fast fra 3 uker-4, 5 mnd(prøvde å trappe ned/slutte med jevne mellomrom, men fungerte ikke.) Så ga vi det ca 1,5 mnd ved behov. (Så det tydelig, for han ville ikke drikke, men drakk etter dråpene da) De inneholder ikke det samme som før, så etter det jeg har fått beskjed om gjør det ingen skade å bruke de lenge.

Back
Topp