Minico´s Graviditets Dagbok

minico

Gift med forumet
Junibarna 2015
August 2018
Venter vårt første barn 22.Desember.

Tenker det kan være fint å skrive ned ting, da alt er veldig nytt og spennende.
 
Mine tester

ImageUploadedByBV Forum1397031088.318506.jpg

11dpo

ImageUploadedByBV Forum1397031108.435251.jpg

12 dpo


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Last edited:
Kontroller

Da har jeg fått ordnet med første svangerskapskontroll hos legen. Det blir den 2.juni og da er jeg etter mine beregninger 11+3.'Har også sent forespørsel om tidlig UL, men den har jeg ikke fått svar på enda.
Oi oi. Fikk svar nå :D Tidlig UL 16.mai, da skal jeg være 9+0


16.05.14 - Tidlig UL:
02.06.14 - 1. Svangerskapskontroll:
 
Last edited:
Vekt

Før svangerskap: Ca. 57kg

6+0 - 57,5
8+0 - 58,6
10+0 -
 
Last edited:
IKM i dag og ingen tante i sikte! :D

Sikker litt nederst i magen innimellom, men ikke på langt nær så ille som menssmerter (bank i bordet :p). Det håper jeg inderlig jeg slipper resten av året.

Oppdatering 12.april (dagen etter):

Stikker kraftigere og hyppigere i dag og mest på høyre side. Det var i det området eggløsningssmertene satt for et par uker siden.
Håper det bare er slike tøye smerter folk her prater om, men klarer ikke helt slutte å bekymre meg.
 
Last edited:
Utstyr

Vurderer:

Vogn: TFK joggster twist
Bilsete: Maxi Cosi med base

Tripp trapp med newborn sete
Vippestol
 
Last edited:
4+4

Har ikke merket noe til kvalmen/ svimmelheten de siste to dagene. Noe jeg er takknemmelig for, men også litt bekymret. De andre symptomene jeg har per dags dato er:

-Oppblåst / luft
-Ømme bryster
-Hard i magen (er litt redd for å bli forstoppet)
-Sikkinger / murringer innimellom
-Ingen søtsug
-Sover dårligere om nettene og våkner av meg selv
-Drømmer
 
5+5

Status:

Har hatt en påskeuke med lite symptomer som jeg prøver å glede meg over, men samtidig bekymrer meg for :p
I går var jeg ekstremt oppblåst og med mye luft og det henger litt igjen i dag også. Ømheten i brystene kommer og går, sover ekstremt dårlig og er litt uggen innimellom. Puppene er større/fyldigere :D

Nå har ikke jeg hatt ligamentsmerter før, men har fint lite murringer/stikk/strekk i magen og humøret er stabilt.
 
6+5
Den siste uken har formen variert veldig 6+4 var formen desidert dårligst, da hadde jeg alle symptomer listet opp under. Ble litt nervøs for at kvalmen skulle sette ordentlig inn, men er mye bedre i dag. Merker at det skal mindre til for å bli sliten og kvalm nå, så blir spennende å se hvordan den neste uken blir.

Har fortalt to venninner om graviditeten, skal prøve å vente med de andre til jeg skal feire bursdagen min. Kjenner at det nesten er vanskeligere å holde det hemmelig nå når noen vet, siden de ble så glade på våre vegne og fordi det begynner å gå opp for meg nå som jeg har noen å prate med.

Symptomene som er ganske konstant:

Sover dårlig
Drømmer
Ømme og fyldige pupper
Dårlig matlyst

Symptomer som kommer og går:

Uggenhet/kvalme
Svimmelhet
Oppblåst / mye luft
Lett hodepine
Lite energi / trøtt
Utflod
 
7+6

I morgen er det bare en uke til UL :D

Mest kvalm om kvelden etter jeg har spist middag og etter kveldsmat. Akkurat nå har jeg litt halsbrann. Så ellers ganske likt denne uken som forrige.
 
Back
Topp