Mini vil bli storebror

9+1 og ny vellykket TUL :Heartred
Den lille inni der så mye mer ut som en baby nå, der den lå å sprellet med armer og bein:rolleyes:
Gyn var veldig fornøyd og alt så bra ut. Termin er satt til 24.12.22.
Begynner endelig å bli virkelig for meg nå:love7
Herregud så stas! Gratulerer med velykket ultralyd! :love7
 
11+0
Ny uke og et skritt nærmere for mini å bli storebror :Heartred
Var på sykehuset i går for kontroll av cyste på eggstokk og lille i magen. Alt så stabilt ut med cysten og lille var sprell aktiv. So far so good:smiley-angelic003 veldig takknemlig
 
12+1 og organrettet ul

Alt så bra ut med den lille, også i dag. :joyful: Er så klart veldig lettet og takknemlig for det:Heartred. Nå kan endelig litt flere rundt oss få nyss i at det kommer en liten en i desember. Har holdt kortene svært tett til brystet fram til nå. Jobben er informert pga jeg har vært dårlig, men kun en venninne vet.
Nå venter jeg utålmodig på å motta bildene fra ul. De kommer vanligvis kjapt, men nå lar det vente på seg:bookworm: har til og med purret. Uansett, det viktigste er at alt så fint ut, og at den lille er frisk:smiley-angelic003
 
13+3 og i andre trimester i følge Helseoversikt-appen!

Det går fremover, men likevel føles det som om tiden står stille :bored::shy: elsker sommer og gleder meg til den, men i min situasjon kan gjerne desember komme nå:angelic:
 
16+0
Ny uke! :smiley-bounce012 Om knappe to uker er det første kontroll hos jordmor etterfulgt av OUL uken etter:Heartred

Oppi dette undres jeg på hvorfor den skikkelige oppfølgingen i svangerskapet først starter når en nesten er halvveis i svangerskapet:bored: hadde kanskje fått time før hos jordmor hvis jeg hadde presset på med et sterkt behov, men skal det egentlig være nødvendig da?
 
22+0

Her går det unna og kulen på magen er ganske synlig nå :smiley-ashamed004 :Heartpink Nå er neste mål 24 uker og ny kontroll hos jordmor. Lille i magen har aktive perioder på kveld og morgen der jeg kjenner bevegelser tydelig.
Tenker å være smart dette året å gjøre ferdig alt av julegave-shopping ferdig til begynnelsen av november. Så kan jeg slappe av i desember mens jeg venter på duedate 24.12.22. Kan jo håpe fødsel kommer før, men ser for meg det blir mellom jul og nyttår:shy:
 
24+1 og kontroll hos jordmor :Heartred

Alt i orden med både mor og barn. :smiley-bounce012Tok en stund for å finne fosterlyden, men kjente bevegelse like før timen, så var ikke bekymret. Sammenlignet Symfyse-fundus mål nå med sist svangerskap, og nå er jeg noe større, men innenfor normalområdet. Men magen kommer jo gjerne før med andre svangerskap kontra første. Vekten er akkurat den samme som på samme tid i første svangerskap. Litt artig å sammenligne, selv om de er forskjellige
 
30+0 :Heartred :shy:

Nå flyr tiden virkelig forbi føler jeg. Allerede i uke 30, men likevel så lenge til julaften, som er termindato.

Begynte å tenke på fødselen, så logget inn på helsenorge, for å lese notat fra forrige fødsel.
Leser mye som jeg ikke engang kan huske. Husker jeg gikk inn i fødsel med innstillingen jordmor ga meg: «kroppen vet hva den skal gjøre». Men nei, kroppen min hadde ikke snøring:smiley-ashamed004 endte med full stopp ved 8 cm, riedrypp, vakuum og en veldig stresset stemning. Alt endte bra til slutt, men det er en erfaring en bærer med seg for denne kommende fødselen.
 
37+0 :Heartpink
Ikke lenger prematur om fødsel skjer nå!
Herlighet, det har gått fort syntes jeg faktisk:smiley-ashamed004 siste dagene på jobb nå, og så perm fra helgen. Alt fint på sist kontroll, og vil bli henvist til trivselskontroll på termin. Føler jeg kommer til å gå overtid slik som sist.
 
Back
Topp