Mini tar ikke flaske, tips anyone?

blåbærtua

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Noen av dere kloke damer som har tips til hvordan vi kan få mini til å ta flaske?
Han tar ikke smukk heller, så er vel litt av samme greia..
Fins det tutekopp til så små?
Jeg skal i et utdrikningslag om en mnd.., dersom vi får i mini melk uten puppen da...
Foreløpig ser der ut som jeg må holde meg hjemme..
 
Jeg spurte helsesøster om tips og hun sa jeg kunne prøve å sprøyte litt morsmelk inn i munnen med sprøyte mot tungen sånn at han begynte å bevege tungen og så lure flasken inn. Det fungerte ikke veldig bra, men har klart å få han til å ta den smale flasken til dr. Brown. Snodigste sugeteknikken, men det går da ned :p Ellers var det tutekopp da. Tror nuk har noen tutekopper for de minste og så er det denne http://www.jollyroom.no/produkter/fisher-price-min-forsta-pipmugg
 
Nå har frøkna her tatt flaske fra starten av, men smokk var det verre med. Vi brukte sukkervann.. dyppet smokken i det. Fungerte som rakkern her :)
 
Får du smokken på flaska godt nok opp i ganen på mini? Hvis ikke lillemor får den med riktig trykk på ganen tar ikke hun heller flaske. Men om jeg har rett "vinkel" går det veldig bra. :)
 
Pappan som har styrt flaska, tenkte kanskje at lille blir forvirret om jeg gir.. Vi får prøve oss litt mere frem, men han vil liksom ikke suge på den i det hele tatt. Ikke på smukk heller for den slags skyld.. Skal prøve både med sprøyte og med trykk opp mot ganen! :)
 
Pappan som har styrt flaska, tenkte kanskje at lille blir forvirret om jeg gir.. Vi får prøve oss litt mere frem, men han vil liksom ikke suge på den i det hele tatt. Ikke på smukk heller for den slags skyld.. Skal prøve både med sprøyte og med trykk opp mot ganen! :)

Tenkte det samme her, men skjønte at jeg først måtte vise Pappa'n hvordan han skulle gjøre det. Har venninner som har hatt flaskebarn som nevnte det en gang, med en gang jeg kom på det med ganen så tok hun flaska.
De sier at det blir likt med hvor brystknoppen treffer. Kan også prøve å klemme ut litt melk av smokken så h*n kjenner melken.
Lykke til :)
 
Ingen gode tips. Vi begynte med flaske hver kveld da mini var to uker, sånn at vi ikke skulle slite med det senere, etter at jeg ble tipset om at det var lurt. Men smokk tar han ikke enda...
 
Ingen gode tips. Vi begynte med flaske hver kveld da mini var to uker, sånn at vi ikke skulle slite med det senere, etter at jeg ble tipset om at det var lurt. Men smokk tar han ikke enda...
Ja, det var nok lurt. Var ingen problem med storebror, så trodde vel at det skulle gå greit denne gangen også;) Han tok flaske i starten, men plutselig når vi prøvde igjen en mnd senere så skjønner han ikke greia..
 
Så bra :)
Må finne frem pumpa og prøve jeg også nå :p
 
Har testet pumpa i dag. Hvor mye bør jeg pumpe når jeg blir borte noen timer? I utgangspunktet så sover hun, men i tilfelle hun våkner opp.
 
Har testet pumpa i dag. Hvor mye bør jeg pumpe når jeg blir borte noen timer? I utgangspunktet så sover hun, men i tilfelle hun våkner opp.
Sies det ikke at et måltid mm er 90-120 ml? Skal du være borte mer enn ett måltid tror du?
 
Sies det ikke at et måltid mm er 90-120 ml? Skal du være borte mer enn ett måltid tror du?
Jeg skal bort en tur på kvelden når hun sover. Egentlig skal hun ikke ha noen måltid da:p
Kjedelig om hun våkner og ikke roer seg. Greit å ha litt i bakhånd :)
 
Jeg skal bort en tur på kvelden når hun sover. Egentlig skal hun ikke ha noen måltid da:p
Kjedelig om hun våkner og ikke roer seg. Greit å ha litt i bakhånd :)
Da vil jeg tro det holder med rundt 100 ml ja:)
 
Fungerte med mam her også i går. Hun skjønte at det kom mat ut og at den ikke bare var en leke:p
 
Back
Topp