Mini snur seg i senga

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Flere?.. Jeg synes det er kjempe skummelt men har lest litt rundt nå at det er veldig normalt å at man ikke kan gjøre noe med det[emoji85]
Men han klarer ikke snu seg tilbake fra mage til rygg igjen enda så jeg er jo livredd han skal ha hodet rett ned i madrassen.. finnes det noen tiltak jeg kan prøve kanskje? Vi har sovepose(uten stropper)men sover kun i bleia nå uten soveposen siden det er så sykt varmt for tiden..
 
Flere?.. Jeg synes det er kjempe skummelt men har lest litt rundt nå at det er veldig normalt å at man ikke kan gjøre noe med det[emoji85]
Men han klarer ikke snu seg tilbake fra mage til rygg igjen enda så jeg er jo livredd han skal ha hodet rett ned i madrassen.. finnes det noen tiltak jeg kan prøve kanskje? Vi har sovepose(uten stropper)men sover kun i bleia nå uten soveposen siden det er så sykt varmt for tiden..

Jeg drev å snudde i mange dager, sov driiiiitdårlig selv og mini snudde seg uansett rett rundt igjen [emoji85][emoji23]
Hun klarer å snu seg rundt igjen på gulvet, men sjelden hun gjør det i senga. Sover nå stort sett bare på magen og det går helt fint, sterk i rygg og nakke og vender hodet godt til siden.
 
Det går nok helt fint ja, og er ikke så mye du får gjort noe med uansett. Når de er sterke nok til snu seg, så klarer de også å holde ansiktet unna madrassen. Bare ikke ha masse annet i senga som han kan surre seg inn i.
Også er det viktig at madrassen ikke er for myk så han synker nedi - det er sikkert ok i hans egen seng, men kan være greit å være obs på dersom han sover i deres seng, f.eks.
 
A sover også omtrent bare på magen om dagen, og som de over sier, ikke noe problem så lenge de klarer å snu seg rundt, da de er sterke nok i nakke og rygg til å løfte på hodet så det ikke går ned i madrassen :)
 
Her sover hun også på magen. Mest på siden, men ofte på magen. Hun klarer fint å komme seg over på ryggen igjen, men tror at hun ikke gjør det fordi det er behagelig å ligge på magen. Hjelper værtfall ikke å snu henne, for da våkner hun eller bare ruller seg rett over på magen igjen. Når hun våkner å vil stå opp ruller hun også over på magen og prøver å komme seg ut av sengen
 
Det har skjedd her de siste dagene og! Skvatt sånn første gangen jeg så det på babycallen :nailbiting: Men det har jo gått fint hver gang, og hun er flink til å snu seg selv så jeg håper det ikke er noen fare. Jeg har tatt vekk hodeputa hennes nå, sånn for å gjøre det litt tryggere i tilfelle hun legger seg på magen.
 
Her og turnes det til de grader. Hun klarer fint å snu seg tilbake når hun ligger å leker, men ikke i senga. Da blir hun liggende å klage helt til hun blir snudd.... så har heldigvis ikke problemet med at det skjer i stillhet.
 
Vår gutt driver og på å snur seg. Han har lenge likt å sove på siden. Men så plutselig ender han opp på magen. Han kan heldigvis snu seg rundt sjøl. Men eg sove med ett auga åpent for å følga med
 
Back
Topp