Mini og reka!!!

Grete71

Forumet er livet
Har du fått svineinfluensa?????? [8|]

Hva gjorde legen da, siden du er gravid???

ja ser sånn ut[&:]

men er i fin form da, bare kjeder meg litt[:D]

legen tok prøver, og så fikk jeg tilbud om Tamiflu som jeg endte opp med å ikke ta(er ikke testet ut på gravide).
ellers er jeg sm og har fått beskjed om å holde meg hjemme og vekke fra folk i ei uke....

bortsett fra en dundrendes hodepine som varte i nesten en uke så er det ikke ille, ,mildere enn vanlig influensa....

ORIGINAL: *mini og reka*

ja ser sånn ut[&:]

men er i fin form da, bare kjeder meg litt[:D]

legen tok prøver, og så fikk jeg tilbud om Tamiflu som jeg endte opp med å ikke ta(er ikke testet ut på gravide).
ellers er jeg sm og har fått beskjed om å holde meg hjemme og vekke fra folk i ei uke....

bortsett fra en dundrendes hodepine som varte i nesten en uke så er det ikke ille, ,mildere enn vanlig influensa....

Uff, er litt skummelt da..... men bra du føler deg bra ihvertfall da......  God bedring[:D]

Ja men det er jo dèt de sier; dette er en MILD influensa, men MANGE KAN bli smittet. Og noen kan bli skikkelig syke, men det kan de jo av vanlig influensa også.... [8|] Hysteri, tror jeg.

Jeg kommer IKKE til å vaksinere meg, og sikkert heller ikke ta Tamiflu. Men leste på pandemi.no (tror jeg) at de anbefaler noe annet enn Tamiflu til gravide. Men det er klart, OM jeg skulle bli skikkelig syk, og legen på det sterkeste anbefalte medisiner, så tar jeg det nok kanskje... I hvert fall hvis jeg er høygravid og sliten i utgangspunktet.

ORIGINAL: Grete71

Ja men det er jo dèt de sier; dette er en MILD influensa, men MANGE KAN bli smittet. Og noen kan bli skikkelig syke, men det kan de jo av vanlig influensa også.... [8|] Hysteri, tror jeg.

Jeg kommer IKKE til å vaksinere meg, og sikkert heller ikke ta Tamiflu. Men leste på pandemi.no (tror jeg) at de anbefaler noe annet enn Tamiflu til gravide. Men det er klart, OM jeg skulle bli skikkelig syk, og legen på det sterkeste anbefalte medisiner, så tar jeg det nok kanskje... I hvert fall hvis jeg er høygravid og sliten i utgangspunktet.

Helt enig, jeg oxo tror at det er litt for mye hysteri.... Ja, folk har dødd av den, men det har jo mange gjort av den " vanlige" influensan..... Det er som regel de som er litt syke i utgangspunktet, ( dårlig imunsystem,veeldig sterk astma, lungesykdom, hjertefeil osv) som er værst utsatt og som kanskje bør vaksineres, men de er oxo mest utsatt av alle andre influensaer oxo..... så jeg oxo tror det er litt mye hysteri ang denne svineinfluensaen....

synes ikke dette var lett i det hele tatt, men merker at omgivelsene rundt meg er mer stressa enn meg.....
nå er det jo lite jeg kan gjøre med det tenker jeg.

så strengt tatt kunne jeg fint gått på jobb både i dag og i går, men jeg har ikke lyst til å dra med meg evt smitte i bbhg der jeg jobber, så her sitter jeg da....

vi blir vel pålagt karantene nettopp fordi de prøver å hindre at det sprer seg til de som kan blir VIRKELIG syke, og jeg skjønner det.
er vaksinert mot årets sesonginfluensa, og hadde ingen motforestillinger mot det da, men nå som jeg er gravid er jeg mer skeptisk. iallefall siden jeg er så tidlig at jeg ikke kjenner liv og ikke har noen form for "kontroll" hvis du skjønner hva jeg mener?

svigerinna mi er gravid i uke 30 og har også blitt syk(men med feber og skikkelig snørrete) og hun er mer beroliga fordi hun kjenner daglige spark og ingen endring der.

Det som er så dumt med DENNE vaksinen, er jo at den ikke er blitt skikkelig testa... [&:] Siden typen virus er helt ny, har de jo ikke hatt noe utgangspunkt fra foregående influensa, som de jo bruker et år og 2 på å utvikle vaksine for/mot.

Nei, vaksinen holder jeg meg borte fra! Og siden du har fått den NÅ så er du jo nesten immun mot lignende typer influensa framover. [;)] Tror jeg... [;)]

Det som er så dumt med DENNE vaksinen, er jo at den ikke er blitt skikkelig testa... [&:] Siden typen virus er helt ny, har de jo ikke hatt noe utgangspunkt fra foregående influensa, som de jo bruker et år og 2 på å utvikle vaksine for/mot.

Nei, vaksinen holder jeg meg borte fra! Og siden du har fått den NÅ så er du jo nesten immun mot lignende typer influensa framover. [;)] Tror jeg... [;)]

høres ut som en god plan[;)]

ble akkurat spådd på generelt, og jeg er nå overbevist om at jeg får ett knirkefritt svangerskap[:D][;)]

ORIGINAL: *mini og reka*

høres ut som en god plan[;)]

ble akkurat spådd på generelt, og jeg er nå overbevist om at jeg får ett knirkefritt svangerskap[:D][;)]

Huh???? [8|]

Back
Topp