Mini er hekta på nesespray!

Håpimagen

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Mini mi på 15 mnd er blitt hekta på OtriBaby saltvannspray. Det er jo ikke farlig, så hun får, men jeg synest det er merkelig. Greit nok når hun er tett, men i det siste har hun begynt å peke nesen med en gang hun ser sprayen. I dag fant hun den selv i stellebaggen og ville ha i begge nesebor. Noen som har erfart noe lignede? Kan hun være tett selv om det ikke er tegn til forkjølelse? Eller synest hun bare det er gøy/godt?

Kan det ikke bare være at hun har skjønt sammenhengen; nesespray bruker man i nesen. Er jo i den alderen man begynner å skjønne slike ting. Mini her bli ivrig hver gang han ser hårproduktene til pappan på badet, og maskaraen min og simulerer/ hermer etter oss for han vet hvordan vi bruker de. Og så blir han så glad når han selv skjønner at han har rett. Men han får jo aldri bruke - vi bare later som, og det er like gøy:)

Tviler på hun er avhengig, eller er ute etter effekten. Lat som du gir henne neste gang, og lat som du tar selv og se om det har samme effekt. Kan godt være at hun bare viser hva hun assosiserer nesespray med :)

Last edited:
Min mini på 14 mnd elsker også å vise at hun har skjønt sammenhenger. Og det største er å gre håret som storesøster og pappa (Vel, pappa grer skjegget, men det er nå så) og "bruke" deodorant (med lokket på)

Jeg hadde ikke faktisk gitt nesespray til et barn som ikke er tett selv om det har skjønt hvor den brukes.

Takk for svar:-) Mulig det er for å vise at hun skjønner sammenheng, men samtidig har jeg eg følelse av at hun faktisk vil ha. Lurer derfor på om hun føler seg tett, selv om hun ikke virker slik... De første gangene hun "ba" om nesespray var hun forkjøla. Da signaliserte hun først at hun ville opp i andre etage, pekte på nesen på vei opp og vel oppe gikk hun målbevisst til rommet sitt og pekte på nesesprayen. Får vel bare se det an. Kan prøve å la være å gi, men samtidig ser jeg ikke noe problem med å gi henne. Det er jo rent saltvann, og ikke så ofte hun ber om det.

Dette er forøvrig ikke noe som bekymrer meg, og tror ikke hun er avhengig (det blir man jo ikke av saltvann):-) Synest bare det er litt sært. Andre unger jeg kjenner til hater nesespray.

Det kan være hun liker ettersmaken? Jeg får skikkelig salt smak i munnen av sånn spray [emoji4]

Back
Topp