Mine tanker, min historie. Suuperbekymret og besøk på legevakta.

Nyttliv

Betatt av forumet
Som mange av dere sikkert har fått med seg nå, så fikk jeg svangerskapsforgiftning/eklampsi i Mars, når jeg var 22 uker på veg. Det var så kritisk med meg at vi måtte avslutte svangerskapet. Jeg fødte da en perfekt liten gutt på 465 g. Han døde etter 15 minutter på mitt bryst <3

Med det så er det klart at jeg er litt ekstra bekymret denne gangen, og er derfor veldig obs på symptomer som ikke skal være der. Har lært at man ikke skal tvile om man kjenner at man ikke er helt 100 % selv, og at man ALDRI skal føle seg til bry for noen! Det er viktig, og det kan i verste fall stå imellom liv og død. Derfor tar jeg heller en sjekk for mye enn for lite (Jeg var stikk motsatt før..). Dette vil jeg gjerne at alle dere andre som er gravide også kan tenke litt på! 

Idag når jeg kom hjem fra jobb følte jeg meg veldig sliten. Jeg hadde hjertebank, og var urolig i kroppen. Klarte ikke helt å slappe av selv om jeg var sliten. Dette er symptomer på høyt blodtrykk, så jeg målte blodtrykket mitt selv. Da hadde jeg blodtrykk på 150/80. Vanligvis 120/60. Da ble jeg selvfølgelig suuperbekymra og veldig redd for at det skulle skje igjen. Så da tok vi en tur på legevakta. De tok meg på alvor, sjekka blodtrykk, urin, og kontaktet lege på sykehuset. Blodtrykket gikk litt ned etter jeg hadde fått slappet av en stund og urinprøven var fin. Så da ble jeg sendt hjem igjen, og er sykmeldt ut uka. Fikk beskjed om å slappe helt av og kontakte lege for ny sjekk om noen dager. 

Det føles veldig godt å ha sjekka det! Nå har jeg øynene åpne fremover og skal måle blodtrykket mitt hver dag. Veldig rart å tenke på at det nå kan hende at jeg ikke skal jobbe mer på 1 1/2 år! At dette kanskje brått ble siste arbeidsdag! Jeg hadde uansett blitt sykmeldt fra uke 20. Er nå 15+1 :) Nesten litt skremmende, men utrolig godt også! 

Her er det lov å dele om man er litt bekymret, eller bare har noe å dele! :)

Så godt at alt er bra!! Takk for at du deler, det er veldig viktig det du sier. Håper du klarer å slappe av og ta livet med ro de neste dagene. Klem

Huff så skummelt.. skjønner godt du er bekymra.. jeg syns du skal ta det med ro jeg og bare være sykemeldt nå og ut tida.. Helsa di og den lille i magen er viktigere enn jobb, og stress er negativt for blodtrykket ditt. Ta det så rolig du kan og la deg bli varta opp av de som er rundt deg og kan hjelpe. Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra denne gangen... <3 

Og.. hvil i fred lille englegutt <3 kanskje han passer på mammaen sin der oppe fra.. <3

ojj!!!! jeg har ikke fått med meg det, nei!! hjelpes! det var tidlig å få svangerskapsforgiftning! synd det endte som det gjorde :(

Jeg er helt enig med deg!! heller sjekke en gang for mye!! jeg var også sånn før, at jeg ikke ville være til bry,endte med at jeg ikke hørte på noen signaler kroppen min sendte meg og ble rett og slett så syk at det vil følge meg hele livet.
så dere må høre på kroppen, jenter!!!!

Det er godt de tar deg på alvor og at du får hjelpen du trenger :)

eg går til homeopat å vet at vist en passer på ke en spiser å tar av vitaminer så en skåner nyrene så kan dette hjelpe på svangerskapsforgifting.
ting som eg vet er ringt for nyrene er spes sitrusfrukter å spes appelsin/appelsinjuice.
eg tar og en liten rensekur som eg kjøper hos homeopaten.
de som er veldikt domt er at en lege vet ikke alt dette.
vil uansitt ønske deg masse lykke til vidare å håper du slepper unna slikt denne gangen.
:) eg har og fått beskje om å holde meg vekke fra lett brus au for de gjer ikke godt for kroppen.eg drakk cola zero å tab extra før,mn nå tar eg heller noen slorker au vanlig brus.

Så godt for deg å dele disse tankene. Og du har min fulle forståelse for at du er super bekymret. Vi damer har som regel en dårlig vane å tenke at vi ikke skal være til bry for noen.....men nå bærer vi en liten baby frem til livet og det er faktisk ikke bare oss selv vi skal tenke på. Bra du har fått sjekket det og at du følger det opp så nøye. Det må ha vært en utrolig tøff opplevelse å måtte avbryte svangerskapet i uke 22.
Lykke til videre med ukene som kommer.

Back
Topp