Mine gravide venninner sier så kjekt...

Snokern

Elsker forumet
...at de skjønte de var gravide da de plutselig ikke hadde lyst til å drikke vin lengre, det smakte plutselig ikke godt. Isåfall må jeg være en veldig dårlig gravid, for jeg har sååååå lyst på rødvin (mmmmmmmm, lukter lenge på samboerens glass), øl (okei, clausthaler funker, men er jo ikke like godt!) og spesielt Irish Coffee. Skjønner ikke helt at jeg skal holde meg helt til juli, jeg da :-/ Men bare slapp av folkens, jeg kommer til å klare å holde meg unna. Må bare syte litt underveis. Men det stopper ikke ved alkoholen heller - brått må vi slutte med de beste ostene, spekemat OG biffen (som for min del MÅ være rød inni). Blæ, jammen godt det kommer en hyggelig ting ut av dette på slutten da [;)]

Hehe, ja det blir en del ting man må klare å holde seg unna[:D]
Bare syt i vei, bedre det enn å sprekke på Irishen[;)][:D]

Hehe, ja, det er sant. Samboeren foreslo å lage den uten alkohol, men det er jo WHISKEY'n som gjør den GOD!!! [:@]
[;)]

Hehe.. Jeg hadde dilla på øl i forrige svangerskap og satt og snuste på glasset til mannen min leeeenge.. Også på restaurant - kan tro jeg fikk laaange blikk da gitt.... Det luktet jo så himmelsk!!!!!!

ORIGINAL: Pearl

Hehe.. Jeg hadde dilla på øl i forrige svangerskap og satt og snuste på glasset til mannen min leeeenge.. Også på restaurant - kan tro jeg fikk laaange blikk da gitt.... Det luktet jo så himmelsk!!!!!!

Ja, det er nettopp dette jeg mener! Haha, skulle likt å se deg i aksjon da. På restaurant faktisk...[:D]

Hihi:) Skjønner akkurat hva du snakker om. Drakk alkoholfri rødvin i helga, den safta smaker jo usj-usj!

ORIGINAL: Niih!

Hihi:) Skjønner akkurat hva du snakker om. Drakk alkoholfri rødvin i helga, den safta smaker jo usj-usj!

Blæ, da kan man nesten drikke solbærsaft som ikke er blanda med vann istedet. Alkoholfri vin minner meg bare om den altervinen vi ble tvunget til å drikke under konfirmasjonsundervisningen. Der var det drikkepress der! Ikke hjalp det at de sa det liksom skulle være blod heller. Usj! ;)

Blodig biff og rødvin er et stort savn her også kan jeg love.... Sist gang jeg fødte fikk jeg fenalår i gave på sykehuset og DA var lykken helt komplett..... [:D]

Det man ikke kan få har man sinnsykt lyst på....[:)]

Sånn du vet d, så kan du fortsatt nyyyte den blodige biffen din!!!!
Det er IKKE farlig å spise med/rå, med biff, de evnt bakteriene forsvinner når du slenger det kjøttstykket i panna!
Når de sier du skal spise gjennomstekt kjøtt, så er det karbonade, kjøttdeig, svin, kylling og andre kræk som til vanlig uansett skal stekes godt!
Og når det gjelder vin, skjønner deg såååå godt! Men vi var i barndåp i helgen, der vet foreldrene at jeg er gravid -
de hadde vært å kjøpt (alkoholfri) cider til meg på polet, HIMMEL-nånting. Kjempegod!!! ikke søt og jævli som vanlig cider!
Og de andre trodde jeg satt å drakk musserende hele helgen - perfekt!

Lykke til videre :)

ORIGINAL: Thea30

Det er IKKE farlig å spise med/rå, med biff, de evnt bakteriene forsvinner når du slenger det kjøttstykket i panna!
Når de sier du skal spise gjennomstekt kjøtt, så er det karbonade, kjøttdeig, svin, kylling og andre kræk som til vanlig uansett skal stekes godt!
Og når det gjelder vin, skjønner deg såååå godt! Men vi var i barndåp i helgen, der vet foreldrene at jeg er gravid -
de hadde vært å kjøpt (alkoholfri) cider til meg på polet, HIMMEL-nånting. Kjempegod!!! ikke søt og jævli som vanlig cider!

Juhuuu! Er det sant? Med biffen altså? For det var nemli det jeg også mente, men så var det en annen Besserwisser som sa all kjøtt MÅTTE være gjennomstekt. En av to er jo ganske bra da ;) og det er sant som det står over - det man ikke kan få vil man gjerne ha. Og jeg vil helst ha spekemat og øl og ost og vin! Mmmmmmmm :-D

Ja, vet ikke helt hva som skjedde med innlegget over, men dette var det som skulle stå:

Juhuuu! Er det sant? Med biffen altså? For det var nemli det jeg også mente, men så var det en annen Besserwisser som sa all kjøtt MÅTTE være gjennomstekt. En av to er jo ganske bra da ;) og det er sant som det står over - det man ikke kan få vil man gjerne ha. Og jeg vil helst ha spekemat og øl og ost og vin! Mmmmmmmm :-D

nå ble jeg faktisk litt letta her for jeg spiste faktisk biff i helga som var medium + stekt tror jeg... var jo på kielferga og var sånn fellesmiddag som var bestilt på forhånd så da var biffen som den var da,men den var ikke blodig i hvert fall..

Da er jeg også en dårlig gravid[8D] Sist hadde jeg så lyst på vin og øl og alt slik. Men kom seg etter ungen var ute- en stund[8D]

Jeg jobber i restaurantbransjen og vi blir ganske instruert på allergier, inntoleranser, gravide m.m...
men jeg står aldri å diskuterer med gravide som sier de skal ha extra godt stekt indrefilet... Man får det man bestiller hos meg, SKAL ALDRI diskuterer med hormoner!!! :) :) Men det er forferdelig å se noen sitte å spise nyyydelig mørt kjøtt, som er seigt som en skosåle når den blir extra godt stekt...... Men men opp til dem!
Derimot skal man være påpasselig å spise hvor god hygiene og kjøkkenvask er prio 1!! Der er jeg litt mer kresen nå når jeg er gravid!

Når man ihjel-steker biff (den er allerede dau mener nå jeg) kan man nesten like gjerne ha ketsjup på også. Begge deler er å ødelegge god mat. Nei, dette var gode nyheter altså! Ikke at jeg spiser biff såå ofte, men har litt cravings etter det nå[:)]

ORIGINAL: Thea30

SERIØST????
100 % sikkert??
For det hadde jo bare vært HEAVEN!!!!! [:D]

De skriver kjøtt generelt, fordi det finns folk her ute som ikke vet hvordan man skal steke kjøttdeig, lam, svin eller behandle kylling.
Som du leser under de tre punktene så prøver de å forklare dette nøyere. Men det de misser er hvordan man behandler "biff".
Det er ikke farlig å spise det så lenge den er brunet på begge sider på høy temp!!!!

Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette bedre jeg,,, om dere er usikre så er det bare å la vær.

"Gravide bør ikke sitte i kassa på kiwi, kvitteringsrullene kan være skadelig for fostret!" "Paracet kan være skadelig for guttefostre!"
HVOR HYSTERISKE SKAL MAN BLI??? Jeg spiser og lever med sunn fornuft, tror jeg kommer best ut av det sånn jeg !!!

Back
Topp