Mine,dine og våre.

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Her blir det storfamilie med mine,dine og snart våre,en moderne familie kan man si. Ikke helt det man hadde sett for seg når man ble mor første gang, heller ikke det man planlegger. Men så ble det jo slik, og man er jo glad for at man endelig har funnet den man dele resten av livet sitt sammen med. Men det er jo mye mer hensyn og ta, med en far til mine,en mor til dine. Og barna ikke minst,de har plutselig så mye å forholde seg til,ny bonusfar,ny bonusmor,bonussøsken,og familie forøvrig.

Vi har valgt å være sammen, og da mener vi mye må bli på barnas premisser. Slik at de får venne seg til ny situasjon og finne sin plass i storfamilien,for det kan ta tid. Så man må være tålmodig, veldig tålmodig. Så langt har det gått veldig bra, og bedre vil det bli tror jeg. Vi har vært flink til å evaluere dager da alle har vært sammen, etter at barna er lagt om kvelden. Snakket om ting som var bra,dårlig og ting som kan gjøres annerledes. Og det har fungert veldig godt hos oss. Ting har gått fort hos oss, men samtidig så har det føltes rett og vi har være bevisst på at alle må henge med i de forandringene som skjer.

Vi har valgt å vente med å fortelle barna at de skal bli storesøsken til etter OUL, slik at ventetiden ikke blir så lang, og i tilfelle noe skal skje.
Det vil nok bli noen reaksjoner på både godt og vondt, og det har de rett til, de har rett til å føle akkurat det de vil. Vi kommer til å være der for de uansett, for de er jo tross alt mine,dine og våre.

så fint skrevet..

er i samme situasjon som dere.. Med dine, mine og snart vår..

Ungene har heldigvis funnet sin plass kan det virke som, men vi sliter mest med oppdragelsen.
Vi var i utgangspunktet veldig ulike( som natt og dag), men etter noen runder har vi begynt å treffe på hvordan vi vil ha det.

Vi kommer til å vente til rundt uke 12 og helst en ultralyd for å se at alt er bra før vi forteller.
Spent på hvordan de vil reagere.

så fint skrevet..

er i samme situasjon som dere.. Med dine, mine og snart vår..

Ungene har heldigvis funnet sin plass kan det virke som, men vi sliter mest med oppdragelsen.
Vi var i utgangspunktet veldig ulike( som natt og dag), men etter noen runder har vi begynt å treffe på hvordan vi vil ha det.

Vi kommer til å vente til rundt uke 12 og helst en ultralyd for å se at alt er bra før vi forteller.
Spent på hvordan de vil reagere.
tusen takk:)

det vil nok være noen runder på det aller meste ja,men så lenge de voksne er enige,ihvertfall rundt barna så kommer man langt,så får man heller ta den samtalen etter barna er lagt og si hva man mente og syntes om situasjonen:)

men må innrømme at det ikke bestandig er like lett å være fornuftig nå som en liten spire velter om på alt av fornuft og følelser:P ble faktisk sjalu og kjørte avgårde uten å si noe som helst fordi samboeren snakket med moren til barna:P holdt på å le meg ihjel da jeg kom til meg selv og innså hvor teit det faktisk var :D

tusen takk:)

det vil nok være noen runder på det aller meste ja,men så lenge de voksne er enige,ihvertfall rundt barna så kommer man langt,så får man heller ta den samtalen etter barna er lagt og si hva man mente og syntes om situasjonen:)

men må innrømme at det ikke bestandig er like lett å være fornuftig nå som en liten spire velter om på alt av fornuft og følelser:p ble faktisk sjalu og kjørte avgårde uten å si noe som helst fordi samboeren snakket med moren til barna:p holdt på å le meg ihjel da jeg kom til meg selv og innså hvor teit det faktisk var :D

hvor mange barn har dere tilsammen nå?

jeg kan også bli sjalu til tider :mad:og irritert på exn hans, men hun ringer fader meg flere ganger om dagen , enten om ungene er her eller ikke..
og typen er jo så forbanna snill og tålmodig at jeg eksplodere

hvor mange barn har dere tilsammen nå?

jeg kan også bli sjalu til tider :mad:og irritert på exn hans, men hun ringer fader meg flere ganger om dagen , enten om ungene er her eller ikke..
og typen er jo så forbanna snill og tålmodig at jeg eksplodere
Nr 6 på vei her :D enn hos dere?

litt spesiell situasjon det da,har du tatt det opp med typen din? han vil nok det beste for barna,også kommer han litt mellom barken og veden,så dere må finne ut hva rom er greit og ikke. Har tatt den runden selv og det hjalp veldig:)

Nr 5 på vei :-)
Vi har to hver fra før:)

Jeg som egentlig var ferdig med å få barn:)

Ja tenkte å ta det opp med han.
Hun kan jo finne på å ringe mellom 6.30-7 på morningen for et eller annet som egentlig kan vente..( det har jeg sagt at ikke er greit,kan heller sende melding, vi setter på vekkerklokka 7.15 i uke dagene)

Nr 5 på vei :)
Vi har to hver fra før:)

Jeg som egentlig var ferdig med å få barn:)

Ja tenkte å ta det opp med han.
Hun kan jo finne på å ringe mellom 6.30-7 på morningen for et eller annet som egentlig kan vente..( det har jeg sagt at ikke er greit,kan heller sende melding, vi setter på vekkerklokka 7.15 i uke dagene)

Man skal aldri si aldri shø :)

Såpass å ja,bare å sett grenser med en gang,hvis ikke overkjører hun dere..Eksen her mente de skulle dra på ferie sammen i sommer og ligge på familierom,da satte jeg foten hardt ned ja,og det ble ikke noe av,der var samboeren enig med meg også heldigvis:P

Back
Topp