Mine barn+dine barn+vårt barn = 5

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten dagbok jeg også. Som titelen sier blir det 5 barn i hus i desember. Jeg har 2 barn fra før som kom til verden i 2003 og 2006. Barna har ikke samme far ( ung og dum :p). Mitt første barn fikk jeg året jeg fylte 19 ( ble sammen med barnefaren 1 mnd før jeg fylte 17). En nydelig liten gutt. Svangerskap og tiden etter fødsel er ikke like nydelig, men tenkte å skrive et eget innlegg om dette senere. Jeg og barnets far gikk fra hverandre da gutten var 8 mnd. Følte meg veldig alene med gutten, selv om barnefaren hadde han annen hver helg. Var jeg som måtte fikse alt og sørge for at barnet hadde det han trengte. Har vært hoved forsørger for ham frem til i år, da barnefar ble pålagt mere samvær. Dette kommer det sikkert mere om i et senere innelgg.
Barnefar nr 2 møtte jeg 7 mnd etter jeg ble alene. Falt pladask og ble gravid 6 mnd senere. En nydelig jente ble født i 2006. Dette forholdet var basert på psykisk terror så og si fra dag 1, men kom meg endelig ut av det etter 5 år. Så var jeg alene med 2. Var litt av og på med samvær mellom far og datter, men er nå stabilt :)
Var alene godt over et år og var fast bestemt på at det ikke skulle noe mann inn i mitt liv, men så tarff jeg verdens snilleste mann ( min nåværende kjæreste). Var klikk fra første møte og føltes som vi hadde kjent hverandre i mange år. Dette var 08.08.12 :Heartred Han har 2 jenter fra et tidligere forhold som er født i 2004 og 2007, så var jo veldig kjekt at barna våre var ca like gammle.
2012/2013 tok jeg opp 4 fag slik at jeg skulle få studiekompentanse. Hadde satt utdannelse på vent pga barna, men nå var de så store at jeg kunne få fullført skolen. Klarte meg fint gjennom skolegangen og fikk nokså gode karakterer. Søkte meg så inn på sykepleieren ( drømmen er å bli jordmor), kom inn og har nå fullført første året. Pga min skolegang ble vi enige om at vi ikke skulle flytte inn sammen og barn ble også fort avfeid til jeg er ferdig med skolen. Men slik bel det jo ikke.. Vel vi bor enda ikke sammen, men på tjukka ble jeg:p
Har i noen år tatt p-sprøyta, men syns den er litt små skummel siden man mister mensen. Skulle ta den i oktober 2013, men tok den ikke. Dro til legen for å få noe nytt og ente opp med plaster. Fikk ikke mensen tilbake før 28. Desember ca. Var borte da så fikk ikke satt på plastret. Skulle heller ta det neste mens. Men ingen mens i januar. Panikken tok meg, men testet negativt. Fikk mensen igjen i februar og tror det var rundt 28. men er ikke helt sikker. Men denne gangen ble plastret glemt bort. Men var fast bestemt på at i mars skulle det ikke glemmes. Men kom ingen mens i slutten av mars. Men tenkte egentlig ikke så mye over det, siden den hoppet over januar også. Vet ikke hva som kom over meg men en uke etterpå måtte jeg bare teste. Den var POSITIV!! Vi var i sjokk og var veldig usikkre på hva vi skulle gjøre, men innerst inne viste vel vi begge at abort egentlig ikke var noe alternativ. Bi gleder oss bare mer og mer for hver dag som går :love017

Oi. Ble jo litt langt dette..hehe
 
image.jpg Må vel slenge inn litt bilder. Er testene jeg tok og bilder fra tidlig ulimage.jpg
 
Trøtt, trøtt og atter trøtt.. Tror jeg kun ha sovet hele døgnet. Om det er graviditeten eller D-vitamin mangel som gjør det er jeg usikker på. Men får se om det blir forbedring neste uke.
I morgen er det time hos jordmor. Håper virkelig hun finner hjertelyden denne gangen, fant den ikke sist jeg var der. Var 13 + 5 da og i morgen er jeg 17 uker, så da birde hun finne den. Ellers er det full nedtelling til 1. Juli :) Da er det ultralyd:smiley-bounce022 Håper virkelig at ungen ligger gunstig til slik at vi får se om det er ei prinsesse eller en prins som ligger der inne. 5 dager igjen :Heartred
 
I dag har jeg vært hos jordmor. Etter mye leting fant hun endelig hjertelyden, men hun måtte helt ned på bekkenbenet. Aldri vært borti at babyen har vært så langt nede så langt uti svangerskapet. Noen andre som har vært borti det?? Men hjertet banket fint.. Lå på 133-145.. Ellers var alt fint..eller vekta var gått ned igjen. -3 kg siden sist kontroll 4. Juni. Er tilsammen -8 kg fra svangerskapets begynnelse. Men med nr 2 gikk jeg ned 24 kg, så er vel bare slik jeg er når jeg går gravid.
 
I dag har vi vært på oul. Alt sto bra til med den lille. Ble satt frem 3 dager, så var ikke så stort avvik fra det jeg hadde regnet meg frem til. Fikk jo selvsagt en jordmor som jeg vet ikke liker å si hvilket kjønn det blir. Hadde jo håpet vi skulle få vite det, slik at man slipper å kjøpe bare nøytrale ting. Mens hun lette etter di tingene hun skulle lete etter, inbilte jeg meg at jeg så en liten snurrebass. Jeg sa det til henne om dette var en snurrabass og hun sa at det så slik ut, så da regner jeg med det er en liten gutt som kommer ut til oss i desember. Er vel vanskeligere å se feil på en gutt enn jente. I dag kjente jeg også di første sparkene på utsiden :) Men da pappaen skulle kjenne ble det helt stilt.. Er vel slik det er:) Hehe..
 
Back
Topp