Mindre spark...

Tjolahopp

Elsker forumet
Sitter her litt bekjymra... er nå 28 uker på vei og har siden uke 20 kjent Mye liv - hatt en utrolig vilter liten jente i magen [:)] men i di siste 5 dagene har sparkingen avtatt en del, bitt sjeldnere og mindre kraftige spark... Alså, sparker fremdeles ganske ofte, men blir jo litt urolig når det skjer slike forandringer! Mulig babyen bare har forandret liggestilling og sparker på mindre merkbare steder!? Har ikke vært gravid før - så vet ikke så mye om hvordan alt dette fungerer. Er det helt naturlig at babyen har slike roligere perioder? Føler det er å overdrive litt hvis jeg ringer legen også... What to do??

det er godt muli at babyen har snudd seg aa sparker en annen vei. men om du blir for usikker saa anbefaler legee el jordmor at en ringer heller en gang formye el en gang for lite,
babyen kan ogsaa ha roligere perioder

Er du bekymret så skal du ringe legen din! Vist dei meiner det er grunn til bekymring så kommer du til og dei måler hjertet og slikt. Men siden du kjenner noe så kan eg tenke meg at alt er iorden.

Takk for svar! Hvis det er normalt med slike rolige perioder så kan jeg liksågodt drøye ringinga til lege/jordmor, heller se det an og kontakte hvis det blir enda roligere!!

Tror jeg må skrive slike innlegg oftere for nå ble det endelig en vilter liten periode i magen igjen, hihi [:D]

Halloen....
Jeg har det også sånn, Jeg spurte om dette på kontroll og da sah hun at dersom babyen ligger og sparker rett fram vil du kjenne det mye bedre....
Jeg kjenner også noen ganger mest bare at han snur seg og styrer, Det er Ikkje bestandig bare spark her... [:D]

om du kjenner lite liv synes jeg du skal legge deg tilrette, og ta et stort glass med iskald saft - så vil du nok kjenne bevegelsene og bli beroliget. At babyen sparker mindre nå kan rett og slett være at h*n ligger og sparker hvor det ikke merkes så godt, eller også at det begynner å bli mindre boltreplass i magen, og at h*n ikke klarer å sparke så mye lenger.

Om du er bekymret, og ikke får noen respons etter å ha drukket noe søtt og kaldt er jeg enig med de andre her i at du bør ringe jordmor/lege.

hadde det sånn i uke 26, pluss at jeg hadde noen sterke magesmerter.. Fra å "løpe" maraton hele dagen, var det kun noen roliger gåturer... (er sånn jeg beskrev bevegelsesmønsteret for legen)ble sendt på UL, og alt var norm, han hadde bare snudd seg med beina innover mot ryggen min..Uansett, hvis du merker drastisk endring, og du føler deg urolig el usikker er det bare å ta kontakt med lege/JM.. heller en gang for  mye enn en gang for lite.. Lykke til (har sikkert bare snudd seg..)[:)]

Tusen takk for så mange svar! [:)] Er nok kansje litt som du sier, snappi - at babyen har gått fra maraton til rolige gåturer (med bare noen få snublinger underveis)... Kjenner jo ofte liv, bare ikke like mye, like kraftig, og ser det heller ikke like godt når jeg ligger på ryggen som før. Så tror nok at det bare er at hun har snudd seg ja... Jeg får følge med videre og hvis det avtar mer så kan jeg heller bekymre meg - akkurat nå tror jeg egentlig jeg bare kan ta det med ro og slutte å være overnervøs [8D]

Et godt tips:

Spis noe veldig søtt og drikk noe kaldt og legg deg på ryggen. Jeg vedder på at du har kjent ti spark innen det er gått en halv time[:)]

Jeg synes Ikkje nødvendigvis at det hjelper pg drikke noe kaldt, Men som regel såh hjelper det og spise noe søt.. .[:D]

Jeg hadde det også sånn,begynte med mindre spark for en ukes tid siden..... var på kontroll i dag og legen så at det var helt normalt gudsjelov........ min hadde vist også snudd seg med hodet nedover [:D]

Er kansje litt lett å uroe seg unødvendig til tider... Men vi vil jo ikke noe det skal være noe galt med lille tingen i magen [&o]
Pleier legge meg godt over på siden jeg, litt over på magen - tror hun får det litt trangt da, blir uansett sparking og ommøblering der inne da [:D]

Back
Topp