Mindre melk..

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
De siste dagene har jeg hatt mindre melk.. Jeg har gitt ei flaske med med mme om kveldene siden hun var tre uker(er nå fem uker), men i dag var det tydelig at puppen var tom klokka fire allerede. Hun gråter og kaver seg veldig opp og sluker 80-100ml med en gang.. Er rådvill..

Jeg lovte meg selv å ikke bli skuffa om jeg ikke fikk til ammingen, men kjenner på det..

Vet ikke om jeg orker å pumpe meg opp, eller om jeg skal la det være som det er å gi mme og amme om natta og dagen..

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Amme det du kan og det må være nok. Kanskje klarer du å amme henne litt mellom flaskene, og beholder det du har. Om hun får akkurat så mye mme at hun gidder å ta litt pupp etterpå feks? Puppen er jo deilig myk og søvndyssende, så kan jo hun få kosen og du kanskje hjelp til å beholde det du har.

Kjempebra for dere begge om du klarer å beholde det du har. Og det er aldri for sent å prøve å øke litt om du orker det etter en pause. Syns det er dumt at du føler det som et nederlag, er sikker på at hs vil fokusere på at alt du kan amme er bra.

Takk :) jeg ammer nå alle måltider så fremt det går, gir først pupp og om hun blir sur og grinete, så prøver jeg litt til, gir deretter mme. Jeg drikker amme-te og alkoholfri øl, håper på å beholde melka :) ville jo full-amme, men ikke alltid ting går som man vil..

Det kommer til å gå bra :-)
Prøv å tenke at all amming er bra amming, og spe på med mme hvis barnet trenger det. Du kan f.eks gi litt mindre mme enn du vet barnet pleier å spise, og så legge til puppen etterpå slik at du får jevnlig ammet? Eller tilby brystet først og mme etterpå, det gjør jeg når lillegull er mee sulten enn jeg har å gi ham.
Uansett: lykke til, jeg tror du klarer det :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Fikk selv ingen effekt av verken ammete eller alkoholfritt øl. Men vørterøl syns jeg faktisk funker. Er mye tidligere slunken i puppen de dagene jeg glemmer å drikke det til frokost. Mulig det er placeboeffekten, men tar den effekten jeg får!!

Takk, gitt mme ekstra til to måltider, 70ml tilsammen og er fornøyd ;) ammet henne mer i dag, lagt oftere til puppen og drukket ei halv vørterøl. :P

Back
Topp