Mindre melk etter Coronavaksine?

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Er det andre som opplever at melkemengden har gått ned etter vaksine? Siste to dagene har jeg merkbart mindre (jeg vet det fordi jeg fullpumper) - tok vaksine søndag kveld.
 
Det pumpes en del her også, men virker være ganske likt. Tok dose 1 av pfeizer for 1,5 uke siden.
 
Kanksje bare tilfeldig da :) Det kom seg etter et par dager. Jeg ble også litt dårlig på dag to så kan være derfor :)
 
Er det andre som opplever at melkemengden har gått ned etter vaksine? Siste to dagene har jeg merkbart mindre (jeg vet det fordi jeg fullpumper) - tok vaksine søndag kveld.

Det er vist i studier at flere kvinner rapporter midlertidig mindre melk et par dager etter covid vaksine, så ikke overraskende å lese dette :) dog helt ufarlig, og kommer seg fort igjen
 
Det er vist i studier at flere kvinner rapporter midlertidig mindre melk et par dager etter covid vaksine, så ikke overraskende å lese dette :) dog helt ufarlig, og kommer seg fort igjen
Se der ja! Kan hende jeg som pumper ser det tydeligere enn ammende mødre, men nå er det uansett i orden igjen :gen014
 
Se der ja! Kan hende jeg som pumper ser det tydeligere enn ammende mødre, men nå er det uansett i orden igjen :gen014
Når jeg tenker meg om så ammet jeg typ hele kvelden samme dag som jeg tok vaksine, kanskje det var mindre melk da? o_O
 
Når jeg tenker meg om så ammet jeg typ hele kvelden samme dag som jeg tok vaksine, kanskje det var mindre melk da? o_O
Samme her! Holdt på å bli gal av ammemaraton hele natten 1,5 døgn etter vaksinen, men det har bedret seg nå. Spennende om det var det som gjorde det!

Noen som vet om det gjelder både Pfizer og Moderna?
 
Samme her! Holdt på å bli gal av ammemaraton hele natten 1,5 døgn etter vaksinen, men det har bedret seg nå. Spennende om det var det som gjorde det!

Noen som vet om det gjelder både Pfizer og Moderna?
Jeg fikk Moderna hvertfall :)
 
Samme her! Holdt på å bli gal av ammemaraton hele natten 1,5 døgn etter vaksinen, men det har bedret seg nå. Spennende om det var det som gjorde det!

Noen som vet om det gjelder både Pfizer og Moderna?
Jeg fikk Pfizer
 
Har dere som har opplevd dette meldt det inn som bivirkning?

Siden kvinnehelse stort sett blir nedprioritert vil jeg oppfordre alle som opplever dette til å melde det inn som bivirkning, så de kan få statestikk på det!
 
Har dere som har opplevd dette meldt det inn som bivirkning?

Siden kvinnehelse stort sett blir nedprioritert vil jeg oppfordre alle som opplever dette til å melde det inn som bivirkning, så de kan få statestikk på det!
Enig, veldig viktig å melde inn :)
 
Tok vaksinen i ettermiddag, syns det var lite melk i kveld ved amming, får se hvordan det er imorgen. Skal melde det inn i så fall. Synes det er en viktigere bivirkning å belyse enn at "kvinner får større pupper" slik man kunne lese på NRK nylig.
 
Har fått første dose Pfizer, merket ingenting. Men dette syns jeg du skal melde inn! :)
 
Back
Topp