Mindre melk[emoji22]

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Kjenner jeg er litt lei meg nå. Merker jeg har mye mindre melk og snuppa blir ikke fornøyd den det jeg har. Melka kommer også mye senere så hun hylgriner og orker ikke å prøve å spise. Har fåtti nesespray som letter utdrivinga, mn må jeg bruke denne resten av tiden jeg ammer?
Ønsker jo å amme mn kjenner jeg blir stressa av dette. Hva er deres tips til å øke produksjonen?
Snuppa er 12 uker nå.

Kjenner jeg er litt lei meg nå. Merker jeg har mye mindre melk og snuppa blir ikke fornøyd den det jeg har. Melka kommer også mye senere så hun hylgriner og orker ikke å prøve å spise. Har fåtti nesespray som letter utdrivinga, mn må jeg bruke denne resten av tiden jeg ammer?
Ønsker jo å amme mn kjenner jeg blir stressa av dette. Hva er deres tips til å øke produksjonen?
Snuppa er 12 uker nå.

For å øke produksjonen tek eg det heilt med ro eit par dagar. Ligg på sofan/senga med mat og diverse lett tilgjengeleg. Mykje hudkontakt og så ammar eg så mykje som muleg. Dersom lille ikkje vil amme så ofte ville eg ha pumpa meg. Ikkje tenk noko over at ein får lite ut men heller tenke at all pumping stimulerer til økt produksjon. Dersom lille sover godt om natta hadde eg pumpa litt på natta også..

Snuppa er 12 uker nå.

What she said

Nesespray skal man kun bruke en flaske, det sa de til meg var viktig på barsel uten å utdype det

Stress, mas, jag, lite søvn og vonde følelser kan redusere produksjonen.
Har du det litt tøft for tiden?

I såfall gir kroppen din deg beskjed. Vær snill med deg selv, gi deg selv litt mer hvile. Spis og drikk nok og tenk på hvor flink du faktisk er :Heartred

Trener du mye? Det samme har skjedd her, føler utdrivningsreflelsen har streika. Venter på resept på den nesesprayen. Legen tror kanskje det er treninga som har virka inn. En kombinasjon av hard trening, melkesyre, adrenalin, stram sportsbh og for lite næring kan vist ha innvirkning på amminga..

What she said

Nesespray skal man kun bruke en flaske, det sa de til meg var viktig på barsel uten å utdype det

I såfall gir kroppen din deg beskjed. Vær snill med deg selv, gi deg selv litt mer hvile. Spis og drikk nok og tenk på hvor flink du faktisk er :Heartred

Kun en flaske? Det har ingen sagt til meg, jeg har brukt fire rett etter hverandre[emoji85] fastlegen skrev de ut til meg og sa ingenting om det.

Kun en flaske? Det har ingen sagt til meg, jeg har brukt fire rett etter hverandre[emoji85] fastlegen skrev de ut til meg og sa ingenting om det.

Ja, de sa det samme på avdelingen der de tar imot morsmelk på sykehuset, men ikke hvorfor.
Slik jeg forsto det, er det fordi kroppen skal overta den funksjonen som utdrivning er og at det bare er for å hjelpe til med utdrivningen i starten. ( men dette er bare det jeg tror).

Jeg sluttet så snart jeg kjente at kroppens egen utdrivningsrefleks var kommet godt i gang.
Den er kraftig og fin nå. I begynnelsen strevde jeg litt med den, mest pga ks og smerter tror jeg som fremmer adrenalin. Adrenalin hemmer oxytocin igjen.

What she said

Næi har det egentli veldig bra mn blir jo mindre søvn med disse små da[emoji14] Mn har tatt noen rolige dager og merker jeg har mer melk[emoji1319]
Snakka med hs ang nesesprayen og hun sa jeg fint kunne bruke den ei stund noe jeg kommer til å gjøre til vi kommer oss over «kneika»
Lille er midt i et utviklingstrinn nå (nr 3) og det merkes godt for å si de sånn[emoji86]
Tusen takk for gode ord[emoji178]

Trener du mye? Det samme har skjedd her, føler utdrivningsreflelsen har streika. Venter på resept på den nesesprayen. Legen tror kanskje det er treninga som har virka inn. En kombinasjon av hard trening, melkesyre, adrenalin, stram sportsbh og for lite næring kan vist ha innvirkning på amminga..

Ja jeg trener 3 dager i uka (styrke) men er flink til å spise nok (tror jeg) og begynner veldig rolig. Mn kanskje jeg skal roe ned litt da til utdrivinga kommer igang igjen[emoji3]

Ja jeg trener 3 dager i uka (styrke) men er flink til å spise nok (tror jeg) og begynner veldig rolig. Mn kanskje jeg skal roe ned litt da til utdrivinga kommer igang igjen[emoji3]
Jeg løper en del, 3-4 mil i uka i tillegg til litt styrke, men skal roe ned en uke eller to for å se om ting bedrer seg. Er egentlig litt for «avhengig» av trening, men tenker det er verdt å trappe ned dersom det gjør at amminga stabiliserer seg igjen. Vil jo fullamme så lenge som mulig, så jeg får ta rolige trilleturer i stede :)
Jeg er ikke flink til å spise nok, dessverre, så jeg må bli flinkere på den fronten. Jeg spiser som jeg gjorde før, men ammingen krever jo sitt den også og det har jeg nok litt lett for å glemme.
Har du god effekt av nesesprayen? Jeg har ikke henta ut min enda..

Jeg løper en del, 3-4 mil i uka i tillegg til litt styrke, men skal roe ned en uke eller to for å se om ting bedrer seg. Er egentlig litt for «avhengig» av trening, men tenker det er verdt å trappe ned dersom det gjør at amminga stabiliserer seg igjen. Vil jo fullamme så lenge som mulig, så jeg får ta rolige trilleturer i stede :)
Jeg er ikke flink til å spise nok, dessverre, så jeg må bli flinkere på den fronten. Jeg spiser som jeg gjorde før, men ammingen krever jo sitt den også og det har jeg nok litt lett for å glemme.
Har du god effekt av nesesprayen? Jeg har ikke henta ut min enda..

Kanskje jeg også skal roe ned et par uker da.. er også litt «avhengig» av trening mn trapper sefølgelig ned hvis dette hjelper på amminga da jeg også ønsker å fullamme så lenge som mulig[emoji3]

Jeg er dårlig på middagsmat jeg, ellers spiser jeg greit.. men må skjerpe meg på middag/gr.saker[emoji14]

Ja jeg har kjempego effekt av nesesprayen jeg :) Finner ut at jeg har nok melk, bare den kommer veldig sent så den funker som fjell her[emoji106]

Back
Topp