Mindre liv?

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Hva betegner dere som lite liv?
Han har vært mye roligere enn han bruker i dak, har kjent han, men bevegelsene minner om de første jeg kjente. Jeg har morkaka på framsiden så det kan jo være noe med det å gjøre?

Er egentlig ikke bekymret, men jeg har nesten 1 times kjøretur til sykehuset :rolleyes:

Hva betegner dere som lite liv?
Han har vært mye roligere enn han bruker i dak, har kjent han, men bevegelsene minner om de første jeg kjente. Jeg har morkaka på framsiden så det kan jo være noe med det å gjøre?

Er egentlig ikke bekymret, men jeg har nesten 1 times kjøretur til sykehuset :rolleyes:
Jeg ringte føden her en dag da jeg syns det var mindre liv enn «vanlig» og ble litt bekymret. Fikk da beskjed om å spise og drikke noe sukkerholdig, ligge to timer på venstre siden og notere hver eneste bevegelse Og ringe tilbake igjen. Alt mellom 10 og 20 bevegelser på to timer fikk jeg beskjed om at var normalt. Som du sier kan både morkakens plassering ha noe å si, og dem har fortsatt god plass til å snu seg på og sparke en annen vei. Er du bekymret, ring føden☺️

Kjente/ kjenner også mye mindre liv nå. Men jobber heldigvis på sykehuset, så spurte en lege på jobb og han tok en liten ultralyd sjekk. Alt var heldigvis bra, hun har bare snudd seg og ligger med beina over hodet, så vanskelig å sparke da :p dette var på fredag, har kjent minimalt med liv siden, så kommer til å ringe sykehuset i morgen. Glemte å spørre om hvor lite jeg skal godta p kjenne. Og hva om hun blir liggende sånn, skal jeg da ikke kjenne noe på flere dager/ uker uten å bli bekymret? Tror ikke jeg klarer det. det beste er uansett å ringe om man er usikker ;)

Jeg også opplevde det samme for en ukes tid siden. Ringte til føden og fikk beskjed om det som tidligere er nevnt, spise noe sukker og drikke noe kaldt. Etter ca 20 min kjente jeg noe liv. Jeg ble betrygget med at dette var helt vanlig, da barnet fortsatt har en del plass så det har gjerne flyttet på seg inni magen :-)

Det er jo det jeg selv sier til alle andre :hilarious:
Mye plass og alt det der:rolleyes:
Endte med å bruke helseoversikt sin bevegelsesteller. Synes fortsatt jeg kjente lite, men jeg har jo kjent noe i dag så jeg bestemte meg for å vente til i morgen.

Men da vi satt og så film og spiste snacks har han tydeligvis snudd seg igjen, da kjente jeg mye :) så krisen er over :hilarious:

Dette har jeg også kjent på!
Mageboeren min hadde veldig tydelig rytme i bevegelsene sine, jeg kunne stille klokken etter de nesten, før de plutselig en dag var helt annerledes og nesten ikke-eksisterende.. Jeg hadde legetime dagen etter, og fikk sjekket at babyen hadde det bra. Men vi kunne se at sparkene gikk innover, så hadde sannsynligvis snudd seg, slik at jeg ikke kjente det. Fikk også beskjed om at neste gang fikk jeg ikke vente til neste dag om noe sånt bekymret meg. Lege og jordmor er der for å hjelpe, og det er bedre å bekymre seg en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg kjente svakere liv i noen dager, før jeg plutselig nesten ikke kjente noe igjen på lang tid. Kanskje et lite dult nå og da. Ringte til jordmor denne gangen, på gråten selvfølgelig, nå var jeg sikker på at det hadde gått galt. Fikk beskjed om å legge meg på siden, og drikke cola med sukker. Så skulle jeg telle til jeg hadde kjent 10 bevegelser, eller i to timer. Minste akseptable bevegelsesfrekvens var ti bevegelser på to timer. Alt under dette ville være grunn til ekstra sjekk. Tok ikke lange stunden før jeg hadde kjent ti bevegelser. Jeg brukte helseoversikt appen, og sparktelleren der:)

Nå varierer styrken hver dag, men er det rolig en dag er det FEST dagen etterpå der inne:hilarious:

Ble faktisk vekket av spark i morges :hilarious: så sterke at jeg trodde det var samboeren som holdt på å plage meg :rolleyes: og har kjent ham sterkt i hele dag :hilarious: på grensen til irriterende :shifty: blir jo aldri fornøyd :hilarious:

Ble faktisk vekket av spark i morges :hilarious: så sterke at jeg trodde det var samboeren som holdt på å plage meg :rolleyes: og har kjent ham sterkt i hele dag :hilarious: på grensen til irriterende :shifty: blir jo aldri fornøyd :hilarious:
Det ble jeg også:hilarious: Elsker det! Spent på hvordan det blir om en mnd eller to:hilarious:

Er veldig forskjell å dager her. Hun er stort sett veldig aktiv store deler av dagen, og ganske sterk i spark. Men så kommer det en dag eller to hun er mindre aktiv. Da kjenner jeg på panikken altså. Jeg syns det er så vanskelig å vurdere også. For noen dager er man mer aktiv selv og ikke har såå mye tid til å kjenne etter hele tiden, kan være det også o_O
Men i går var hun veldig rolig, og nå har hun holdt på hele morgenen og sparker meg i siden så det faktisk gjør vondt:hilarious: Men ja, vanskelig å vurdere av å til man må kanskje bare kjenne etter på hva magefølelsen sier, om det er noe galt eller ikke. Jeg blir nok å ringe noen en gang for mye ja, etterhvert om jeg merker noe rart:p

Back
Topp