Mindre liv

Mona-B

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julikulene 2020
Jeg er 27+2 idag ig gutten min har alltid vært en aktiv liten kar, spesielt de siste dagene.
Våkner hver natt av at han ikke finner lysbryteren og div. Men reagerte inatt da jeg måtte på do at jeg ikke hadde kjent noe i natt.

Jeg kjenner ham idag, men merkbart mye mindre.
Er det noe jeg bør bekymre meg for?
Eller kan jeg slappe av siden jeg kjenner liv?

Leste at man skal være obs fra uke 28 ca.
 
Her har vi også en veldig aktiv gutt, i forhold til tidligere svangerskap. Men i går var han roligere, og han sover lengre perioder nå enn tidligere. Så han er aktiv, men sover lenger også.
prøvd å drikke brus? Da våkner lillebror her i hvert fall:p

Ikke finner lysbryteren:hilarious::hilarious:
 
Her har vi også en veldig aktiv gutt, i forhold til tidligere svangerskap. Men i går var han roligere, og han sover lengre perioder nå enn tidligere. Så han er aktiv, men sover lenger også.
prøvd å drikke brus? Da våkner lillebror her i hvert fall:p

Ikke finner lysbryteren:hilarious::hilarious:

Ja jeg har drukke kald brus og juice, men føler ikke han blir særlig mer aktiv da :(
Gir det til imorgen og ser det an.
 
Ja jeg har drukke kald brus og juice, men føler ikke han blir særlig mer aktiv da :(
Gir det til imorgen og ser det an.

Anbefaler https://kjennliv.no
Super side! Ellers ville jeg ringt føden hvis du er bekymret. Ofte kan en tlf med de roe deg ned.
 
Prøvd på ny nå med kald juice og sparkteller. Om det blir lite nå så ringer jeg inn og hører.

Takk

skjønner at du er bekymret... jeg har vært på ultralyd fordi jeg trodde noe var galt. Han gikk fra å være turbo til å være kjemperolig. Men alt var fint, og de sa at barn også hadde forskjellige aktive dager; slik som vi voksne:)
 
Det er noen dager litjmor er rolig i forhold til andre. Uansett om jeg drikker/spiser sukker. Regner med at det er normalt at noen dager er de roligere enn andre...men som de sier over, en telefon til føden er aldri feil❤️Så får du høre hva de sier.
 
Jeg er 27+2 idag ig gutten min har alltid vært en aktiv liten kar, spesielt de siste dagene.
Våkner hver natt av at han ikke finner lysbryteren og div. Men reagerte inatt da jeg måtte på do at jeg ikke hadde kjent noe i natt.

Jeg kjenner ham idag, men merkbart mye mindre.
Er det noe jeg bør bekymre meg for?
Eller kan jeg slappe av siden jeg kjenner liv?

Leste at man skal være obs fra uke 28 ca.
Jeg hadde det også sånn for noen uker siden. Fra å være veldig aktiv hver gang jeg satt med ned, aå kjente jeg lite. Snakket med jordmora og hun mente abolutt det skulle sjekkes. Da jeg var forkjøla fikk jeg verken kommme til fastlege eller jordmor til tross for negativ coronatest. Men fikk komme inn på svangerskapspoliklinikken og tatt u.l. Alt sto bra til. Jeg har morkaka på forsida og det kan ta av for en del spark og være vanskelig å kjenne. Han ligger også med hodet ned og rompa opp. Så evt spark kjenner jeg nå på venstre side. Men kjenner nå daglig bevegelser igjen, og godt er det!
 
Brukte sparktelleren og drakk kald juice. Da kjebte jeg 10 spark på 13 minutt, men svake spark. Men kjebte han inni der, så regner med han gjerne har snudd seg, men har kjent spark selv npr han sparker bakover før, men roet meg når det gikk såpass liten tid før jeg fikk 10 spark.
 
Jeg hadde en sånn dag her om dagen! Min gutt er også sinnsykt aktiv, hele døgnet typ. Pleier å våkne på natten når han starter festen sin :p men så våknet jeg en morgen og innså at jeg ikke hadde kjent noe på natten og heller ikke noe særlig utover dagen. Men på kvelden snudde det igjen heldigvis. Tipper han bare hadde lagt seg litt annerledes og sparka der jeg ikke kjenner det så godt. Eller at han bare hadde en lat dag. Men hadde det ikke bedret seg utover ville jeg absolutt ringt føden. Heller en gang for mye enn for lite ❤️
 
Hos meg er det også veldig variabelt. En dag sparker hun uten å stoppe hele dagen :laughing002
Neste dag kan det være rolig men sparker når jeg har ligget lenge.. så tror det er vanlig altså :)
 
Last edited:
Det varierer veldig hos meg og. Noen dager er det harde karatespark og aktivitet nesten hele dagen, mens andre dager er det bare noe her og der- myyye mindre. Har også morkaka foran, så tipper det også kanskje har noe saken å gjøre, men vet ikke. Tror hun sover mer noen dager og:hilarious:
 
Kommer helt ann på hvordan babyen ligger hvor godt jeg kjenner sparkene. Jeg har hatt dager hvor jeg har kjent så lite at eg har vurdert føden, men med litt brus og tålmodighet har jeg funnet roen. Kjenner at bevegelsen blir mer tydelige og sterke så det er det viktigste frem til uke 28 har jeg fått beskjed om :)
 
Kommer helt ann på hvordan babyen ligger hvor godt jeg kjenner sparkene. Jeg har hatt dager hvor jeg har kjent så lite at eg har vurdert føden, men med litt brus og tålmodighet har jeg funnet roen. Kjenner at bevegelsen blir mer tydelige og sterke så det er det viktigste frem til uke 28 har jeg fått beskjed om :)
Samme her!
 
Jeg fikk beskjed fra jordmor at det er normalt at de endrer bevegelsesmønster rundt denne tiden. De får mindre plass til å sparke godt så bevegelsene vil endre seg fra spark til at man kjenner at de snur/vrir på seg. Akkurat når det skjer varierer vel fra person til person, men jeg er ganske sikker på at om du kjenner bevegelse så er det like bra som å kjenne spark.

Jeg er 28+0 i dag. Hun er ganske livlig, men sparkene varierer helt sykt i styrke. Hun har også ligget på høyre side hele tiden, men nå kjente jeg plutselig at hun flyttet seg til venstre og kjenner sparkene på andre steder. Man kan også kjenne det mer og mindre ut i fra hvor dem sparker. Jeg har aldri våknet av at hun har sparket da. Våkner kun av at jeg må tisse og da kjenner jeg jo om hun er våken.

Selv om hun er livlig har hun noen rolige dager hvor jeg blir litt bekymra. For min del syntes jeg ikke det hjelper noe særlig å spise eller drikke noe søtt, virker ikke som om hun reagerer så veldig på det. Hvis jeg vil ha respons så tar jeg å dytter litt på magen :D da pleier jeg å kjenne at hun flytter litt på seg.

Er du bekymret så er det bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite!
 
Har også hatt flere slike dager her med lite spark. Virker som det også har mye med hva jeg gjør. Er jeg superaktiv sover han kanskje mer eller jeg har ikke hatt tid til å kjenne etter. Er jeg rolig en dag har han sparket mye. Jeg har lurt på om han har "hviledager" av og til også:hilarious: Har vært bekymra som du noen dager.
Gutten her våkner litt etter meg stort sett hver morgen nå. Hærlig å ligge og vente 5-10 min på at han skal røre seg :joyful:
 
Har også hatt flere slike dager her med lite spark. Virker som det også har mye med hva jeg gjør. Er jeg superaktiv sover han kanskje mer eller jeg har ikke hatt tid til å kjenne etter. Er jeg rolig en dag har han sparket mye. Jeg har lurt på om han har "hviledager" av og til også:hilarious: Har vært bekymra som du noen dager.
Gutten her våkner litt etter meg stort sett hver morgen nå. Hærlig å ligge og vente 5-10 min på at han skal røre seg :joyful:


Helt likt her! De sier at når man er aktive, så vugger man babyen, og de sovner fort:Heartred
 
Her har han kviknet til igjen og er aktiv igjen:happy:
Tipper han hadde en litt lat dag:rolleyes:
 
Back
Topp