Mindre liv

Bkno6536392

Flørter med forumet
Hei
Jeg er 3 gangs gravid. Har kjent liv siden uke 13+5 daglig. Siste to/tre dagene har jeg ikke kjent noe. Hadde blødning i går sammen med mensmurringer i mage og rygg. Dro til legevakten. Ble møtt av en lege som var ærlig og sa at han ikke var like flinke som gynekologen og jordmødrene på dette, men han skulle prøve å ta ul. Så hjerte banke og en arm som beveget seg.
Det ble ikke telt hjertefrekvens og heller ikke sett på livmor munnen min. Jeg blør ikke lenger.
Mitt spørsmål er - kan det være noe galt med babyen som gjør at den har mindre bevegelser siden jeg ikke lenger kjenner bevegelser? Eller er det normalt på denne tiden at man plutselig ikke lenger kjenner noe? Jeg skal ut å fly om 2 dager. Kort flytur på 40 min. Har lest at man ikke bør fly når man har hatt blødning. Fikk blødning i uke 4 etter en flytur fra spania. Mistet 4 i fjor så jeg kjenner at jeg er stresset over dette.

Håper du kan gi meg noe svar.

Hei!

Bra å høre at legen var ærlig med deg og leit å høre at du ikke ble undersøkt mer.
Jeg vet ikke hvor langt du har kommet i svangerskapet.
Uansett etter en blødning, mensen murring og mindre liv i magen ville jeg tatt det på alvor å fått en grundig kontroll av en gynekolog / fødselslege. Jeg vill anbefale deg å ringe fødeavdelingen du hører til å forhørt meg, hvis de ikke kan hjelpe tatt kontakt med jordmor / legen din i morgen for å tatt en vurdering. Jeg vil ikke anbefale deg å dra på reise uten at du vet årsak til hendelsen eller fått en bekreftelse på at alt er normalt.

Dette sier jeg ikke for å skremme deg, men når det kommer til blødning og lite liv skal en ta det på alvor, heller utelukke enn å gå rundt å uroe seg. Trolig er alt helt normalt, jeg kan ikke si at det er greit at du drar på tur uten å vite med sikkerhet at alt er fint.

Håper det var til litt hjelp og ikke uroer deg for mye. Jeg ønsker kun at du skal føle deg trygg og ivaretatt på en forsvarlig måte.

Masse lykke til!

Hei!

Bra å høre at legen var ærlig med deg og leit å høre at du ikke ble undersøkt mer.
Jeg vet ikke hvor langt du har kommet i svangerskapet.
Uansett etter en blødning, mensen murring og mindre liv i magen ville jeg tatt det på alvor å fått en grundig kontroll av en gynekolog / fødselslege. Jeg vill anbefale deg å ringe fødeavdelingen du hører til å forhørt meg, hvis de ikke kan hjelpe tatt kontakt med jordmor / legen din i morgen for å tatt en vurdering. Jeg vil ikke anbefale deg å dra på reise uten at du vet årsak til hendelsen eller fått en bekreftelse på at alt er normalt.

Dette sier jeg ikke for å skremme deg, men når det kommer til blødning og lite liv skal en ta det på alvor, heller utelukke enn å gå rundt å uroe seg. Trolig er alt helt normalt, jeg kan ikke si at det er greit at du drar på tur uten å vite med sikkerhet at alt er fint.

Håper det var til litt hjelp og ikke uroer deg for mye. Jeg ønsker kun at du skal føle deg trygg og ivaretatt på en forsvarlig måte.

Masse lykke til!

Hei
Takk for svar. Har gått litt fort si svingene her. Jeg er ikke mer enn 15+2. Trodde jeg hadde skrevet det. Derfor jeg undrer på dette med mindre liv. Om det er normalt eller ikke..

Back
Topp