Mindre liv?

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Flere som føler mindre liv? Jeg har følt mindre liv det sist døgnet, eller fra i går ettermiddag til nå... Pleier alltid å kjenne masse liv når jeg legger meg for kvelden, men i går var det ikke til å få kontakt og det gjorde meg så nervøs. Har kjent liv i dag, men det er så lite at jeg kjenner meg så nervøs .. Er altfor hysterisk å ringe føden, men jeg sitter her på jobb med klump i halsen og bare ber høyere makter om at lillegutt må leke circus eller noe snart .. <3

Har også hatt noen sånne dager. Foreslår at du tar lunsj etterfulgt av safttesten, også legger du deg på ryggen i ro og mak for å kjenne etter liv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Da ringer du kjære deg :) Ikke gå å vær bekymret.

Her er det full action hele tiden og hvis han plutselig gir meg dager med mindre liv så kommer jeg til å ringe. Gjorde det med de to andre og fikk kun positive tilbakemeldinger på at jeg tok kontakt. Heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Hvis det ikke blir mere liv med saft/cola så hadde j ringt med engang, vondt å gå å være bekymret! Hender seg det er mindre liv her å, men så lenge jeg kjenner litt baluba etter cola/sjokolade el så roe jeg meg igjen..men så langt på vei som vi er nå så skal man vel ringe med engang man kjenner lite bevegelse eller det endrer seg veldig...bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Her er det så mye bevegelse at jeg tror han knapt sover. Jeg blir faktisk litt småurolig av det. Lurer på om det kan være mye fostervann som gjør at han klarer å turne så mye?

Ville ikke nølt med å ringe når du merker så stor forskjell og viss det ikke hjelper med kald og søt drikke. Da er det anbefalt å ta kontakt!

Her er det også litt mindre bevegelse i magen. Begynner nok bare å bli litt trangt til de. Kjenner liv så fort jeg tar hånden på magen og på alle tider av døgnet , men ikke like mye som tidligere. Nå er det kraftigere og sjeldnere.
Så lenge du kjenner liv hver dag, ville jeg ikke bekymret meg ❤️

Jeg var selv innom sykehuset for to uker siden pga hadde ikke kjent liv. Da fikk jeg bare ros for at jeg hadde ringt, og måtte ikke nøle med å ringe igjen...

Jeg hadde ringt om du ikke kjenner noe liv etter litt cola el sjokolade, en skal ikke gå å være redd og bekymret...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Er mye mindre bevegelser enn tidligere her også, men det er vanlig rundt uke 31 +/-
Det kommer av at det er mindre plass, og visstnok så bruker babyen mye av tiden nå og fremover på å sove, øve seg på å bruke lungene, drikke fostervann og tisse. ;)
Men blir du bekymret ville jeg ringt sykehuset eller jordmoren du bruker. Kan være lurt å drikke noe søtt/kaldt å legge seg nedpå litt. Her reagerer jenta veldig på når jeg styker over magen, får respons nesten med en gang, men helt motsatt med lys - da blir ho helt rolig. :)

masse romstering hos meg ennå, men ring føden du og ta en kontroll....Derfor de er der,for å betrygge oss..

Jeg kjenner liv nå .. Er bare det at det var så uvanlig uten liv helt fra en ettermiddag til neste formiddag .. Ble utrolig bekymret. Men er mer bekymret i dette svangerskapet enn i forrige.. Det har sin naturlige forklaring .. Ikke greit egentlig, for man går å kjenner på alt mulig og er noen dager mer bekymret for lillegutt enn jeg strengt tatt burde. er konstant redd for at han ikke skal rekke frem til oss om dere forstår .. <3 Veldig slitsomt .. :-( Måtte de neste 9 ukene gå fort! Skal være såååå utrolig takknemlig når jeg har lillegutt i armene mine, kjenner på meg at jeg kommer til å gråte av glede i dagesvis etter fødselen, kommer til å bli en utrolig lettelse å endelig være i mål, og at vi klarte det! Sammen. <3

Det er vanlig å være mer bekymret andre gang enn første. Jeg venter nr 3 og er mye mer bekymret for alt mulig nå enn de to forgje gangene....

Min jordmor sier at det er tull at det skal bli mindre liv ettersom det blir trangere. Du skal kjenne babyen flere ganger i døgnet helt frem til fødselen. Det er ikke like mye spark som tidligere, men dere skal kjenne bevegelser.

Ring føden om dere ikke kjenner liv over tid. De tar det ikke som mas, og det er en av grunnene til at de er der.

Kjenner liv hele døgnet men ikke like sterkt som tidligere , nettop pga baby har det trangt .

Man trenger ikke uroe seg så lenge man kjenner liv hver dag.

Back
Topp