Mindre liv enn vanlig

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
sikkert bare eg som stresser unødvendig.. men de siste ukene etter at jeg begynte å kjenne bevegelser fra småen, har det vert masse liv... men de siste dagene har det vert veldig rolig. I dag har jeg ikke kjent noe fra han i det hele tatt.

Flere som har plutselig hatt veldig rolige perioder med spark og bevegelser fra småen?

Som sagt, sikkert bare eg som er overparanoid

Jeg hadde en dag i forrige uke, da var magen plutselig mye mindre også, så jeg tror hun hadde snudd seg. Prøv å spise/drikke noe med mye sukker og se om du får noen reaksjon :)

Og husk at man alltid skal lytte til magefølelsen. Er du urolig så ring føden!

Jeg har litt sånn innimellom, 2 dager ish med lite/ ingen bevegelser.. tenker at de fortsatt har en del plass og vi merker kanskje ikke alt ennå..
er du usikker ville jeg ha ringt føden for en sjekk[emoji4]

Har du prøvd å drikke noe iskaldt? Spist noe søtt? Legg deg i sengen å konsentrer deg kun om å kjenne etter bevegelser [emoji4] de pleier å komme da[emoji4]

er vekke i helgen, men tenkte å prøve med noe søtt og kaldt etterpå, så håper eg han gir litt liv fra seg på bilturen :) har time til jordmor på onsdag... men er jo såååå lenge til :p håper han sparker fra seg snart så han roer mammanervene :P :)

Jeg syns det varierer litt hvor mye de beveger seg fra dag til dag, men jeg kjenner daglig bevegelse selvom det ikke alltid er like mye eller hardt.
Dersom jeg spiser noe søtt blir det rabalder inni der så det kan du jo prøve [emoji5]
Som alle andre sier her, er du urolig så ring føden.
Ellers har jeg fått anbefalt denne siden, men har ikke lest på den selv enda så vet ikke om den er bra:
https://kjennliv.no

I går kjente jeg mye mindre liv. La meg ned, slappet av og kjente etter. Da kjente jeg en del bevegelse, men "lengre borte" liksom. Tror fosteret hadde snudd seg og sparket mot ryggen. I dag kjenner jeg sparkene klart og tydelig igjen.

Takk for alle svar folkens!

Drakk en brus i bilen, var så ivrig at eg drakk nesten hele brusen på styrten. Dette resulterte jo selvsagt at eg måtte sjjuuukt på do :oops:og da våkna han til liv ja, og lå å sparka meg i blæren:laughing002 virker som han har snudd seg, så sikkert derfor eg ikke kjente så mye! :)

Er roligere her også. Men er jo nå den siste tiden at fosteret får et mer skikkelig sovemønster. At de sover så lenge du er i bevegelse. Så her er det kun liv når jeg legger meg ned eller sitter

Det går opp og ned i bevegelser her også.
Leste et sted at uke 23 vistnok kan være den meste aktive tiden, da ungen har godt om plass.

Har fått samme tips som over av legen.
Gå litt, for så å ligge rolig. Drikk eller spis noe med mye sukker.
Og ring føden om man er i tvil. Men prøv de over først, for de kommer til å be deg prøve det :)

Back
Topp