Mindre kvalme?

Mammamia20

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Er det noen av dere som har vært veldig kvalme og som nå begynner å bli bedre? Når begynte det å bli bedre i så fall? Er 8+4 og veldig kvalm fortsatt. Sist svangerskap var jeg ekstremt kvalm til uke 16, og ble egentlig ikke levelig før uke 24. men var litt kvalm helt til fødsel. Kan jo bli annerledes denne gangen.. Trenger litt håp :love017

Forrige svangerskap var jeg ekstremt kvalm, kastet opp og var sengeliggende i rundt 3 uker. Etter dette kastet jeg opp hver morgen og var kvalm de første timene frem til klokken 12. Dette varte til rundt uke 14.

Denne gangen har jeg vært kvalm fra morgen til kveld men ikke kastet opp. Kvalmen startet i uke 5 ca, og rundt uke 9 så begynte jeg å føle meg bedre på morgenen, men kvalmen kom sigende på ettermiddagen. Nå er jeg 10+1, og kjenner kun på kvalme om det er lenge siden jeg har spist eller om jeg gjør for mye - er fortsatt mye liggende på sofaen, men føler meg myeee bedre :notworthy

Håper det gir seg tidligere hos deg også denne gangen:Heartred

Jeg er 9+4 og har vært utrolig dårlig. Siste uken har formen blitt bedre og bedre. Nå vil jeg nesten kalle meg mer småuggen enn kvalm. Kvalmen kan dog blusse opp hvis jeg spiser mat som magen ikke er enig i, eller hvis jeg er sliten.

Tror det er veldig individuelt. Jeg er kvalm av og på gjennom hele dagen, og syns det har blitt verre de siste dagene, brekker meg innimellom, men ingen oppkast. Er 8+3 i dag. Prøver å slappe av så mye jeg kan for da merker jeg kvalmen er bedre. :angelic: :)

Litt mindre kvalme nå enn tidligere. Er i uke 9. Første dagen i dag hvor jeg fikk spist et eple og ikke bare salt potetgull og loff, så det går fremover!

Jeg var ganske kvalm og utslått fra ca uke 6-8, men jeg kastet ikke opp. Nå er jeg i uke 11 og har oppkast kanskje annenhver morgen, men føler meg til gjengjeld mye mer pigg utover dagen. Men merker det er avhengig av stress og dagsform, helgene pleier å være bedre enn når jeg skal på jobb. Selv om jeg vil si jeg er mye bedre nå enn tidligere håper jeg likevel kvalmen slipper helt snart

Føler kvalmen har blitt verre de siste dagene (er 8+5). Har tidligere kun hatt brekninger, men nå kaster jeg opp ca 2 ganger om dagen. Får virkelig håpe det blir bedre snart… Eneste jeg føler som hjelper er å spise ofte. Bare litt slitsomt når ingenting frister :(

Jeg er 10+4 og føler det begynner å bli bedre nå. Var sykemeldt 100% forrige uke, og 50% denne uka, for å hente meg inn. Har ikke kastet opp, men hatt voldsomme brekninger hele døgner. Starta sånn mot slutten av uke 7 cirka. Nå har jeg færre brekninger på en dag (så få at det er tålelig), og er mer bare sliten. Tåler å være sliten så lenge jeg slipper å være kvalm/brekke meg.

Er 11+2 og det har begynt å lette litt på kvalmen, men i dag kastet jeg opp for første gang, har vert konstant kvalm siden uke 7. Det virker dog som at nesa er mer sensitiv, skulle knytte en søppelpose og bare :hungover:

Har vært en del kvalm, men heldigvis ikke sånn at jeg har kastet opp. Begynte å slippe taket rundt 8+1, håper det varer! 9+1 i dag, og fått bekreftet på privat tul i dag at alt er i orden :Heartred (ble så bekymret når de fleste symptomene plutselig begynte å bli borte :rolleyes:)

Back
Topp