mindre kalorier eller mer trening

lucillen

Elsker forumet
Jeg har kommet halvveis på min slankevei , kun ved å fokusere  på kostholdet og lite trening .

Det jeg lurer litt på , er det slik at en trenger mindre og mindre kalorier etterhvert som en går nedover i vekt ?

Eventuelt hva vil du anbefale mindre og mindre kalorier , eller beholde likt med kalorier hele veien og heller satse på mer og mer trening ?

Viss dette gjelder trening , eventuelt hvor mye mer bør en trene hver uke , viss en går ned ca 1 kg hver uke ? Til dømes 15 minutter ekstra hver uke og da trener en 300 minutter mer hver uke ( ved en vektreduksjon på 20 kg til dømes ) enn da en startet og så trappe litt ned ved ferdig vektreduksjon. ( jeg tenker da at grunnlaget er 30 minutter hver dag )

I mitt utgangspunkt er jeg utrenet og har ca 1500 kalorier i døgnet . Føler selv at jeg ikke kan gå ned på kalorier. Ønsker heller å komme i gang med trening , men er egentlig litt usikker på hvor mye en bør trene hver uke , hvor ofte og hvor lenge i hver økt.
 
Hei, når du skal ned i vekt er det viktig å fokusere på både kosthold og trening. Begge deler må til! Du trenger ikke mindre mat etterhvert som du går ned i vekt. Øker du treningsmengden veldig så må du kanskje spise mer. Når du er ferdig med å gå ned i vekt, så må du øke kaloriinntaket gradvis til forbruk og inntakt går i 0 - ca 2000-2500 (det er individuelt).
Du bør bevege deg litt hver dag - minst 30 minutter. I tillegg anbefaler jeg 2-3 treningsøkter i uken, og det er smart å legge styrketrening inn i de treningsøktene.  (på treningsdagene kan de 30 minuttene evt gå inn i treningen.., men man har ikke vondt av 30 min ekstra).

Bruk eventulet vår gratis nettside www.vektklubben.no for å registrere mat og trening, og få gode råd og tips på dette.

Lykke til! Hilsen Jeanette
 
Back
Topp