Mindre entusiasme rundt barn nr. 2?

Jeg synes selv det er litt kjedelig at ingen på jobben har noe interesse i at jeg er gravid og ikke deler min entusiasme på noen måte. Er jo forventet egentlig ettersom det var ingen som brydde seg i forrige svangerskap heller her..

Har vel med alderen deres å gjøre. De er alle 40+, ferdig med småbarnslivet og overhodet ikke klare for å bli besteforeldre. Synes likevel det er lov å vise interesse ved å stille et spørsmål i ny og ne om hvordan det går :meh:

Ikke møtt dårlig respons på noen av ungene. Og følte nesten nr 4 nå ble enda mer positivt omtalt enn nr 3. Men når det kommer til oppmerksomhet rundt fødsel har det sakte men sikkert dalt. Kjempe mye hyggelig og kort og gaver til nr 1 også minket det ved nr 2 og nr 3. Akkurat som om tredjemann var mindre stas å få...det kjente jeg veldig på. Så jeg er spent på nr 4, eller om h*n kommer så lenge etter de andre 3 at det plutselig er stas igjen...men skal ikke forvente for mye respons, for da blir jeg bare skuffet. Synes det er utrolig kjipt at folk skal gjøre så forskjell på ungene...hos oss er i alle fall hver eneste av våre barn like velkommen og ønsket :Heartred

Her opplever vi mye entusiasme. :)

Dette er samboerens første barn da, så naturlig at hans familie synes det er vanvittig stas. Men min er like giret, kanskje de ikke hadde trodd jeg skulle få flere etter å ha vært alene med første i noen år.

Ikke møtt dårlig respons på noen av ungene. Og følte nesten nr 4 nå ble enda mer positivt omtalt enn nr 3. Men når det kommer til oppmerksomhet rundt fødsel har det sakte men sikkert dalt. Kjempe mye hyggelig og kort og gaver til nr 1 også minket det ved nr 2 og nr 3. Akkurat som om tredjemann var mindre stas å få...det kjente jeg veldig på. Så jeg er spent på nr 4, eller om h*n kommer så lenge etter de andre 3 at det plutselig er stas igjen...men skal ikke forvente for mye respons, for da blir jeg bare skuffet. Synes det er utrolig kjipt at folk skal gjøre så forskjell på ungene...hos oss er i alle fall hver eneste av våre barn like velkommen og ønsket :Heartred

Opplevde det samme med nr 2. Nr 1 fikk vi gaver fra alle kanter og sykehuset fullt av blomster og kort. Med nr 2 var det så vidt aller nærmeste familie hadde med etn liten ting til ungen, og omtrent ingen gaver fra våre venner eller naboer o.l. Jeg ble litt skuffet. Nå er jeg forberedt med til nr 3, så skal ikke bry meg;)

Ikke samme entusiasme her i familien heller når vi annonserte nr 2, men det var jo veldig forventet også, siden alle vet at vi mistet i september. De er jo selvfølgelig glade på våre vegne, men ikke samme interessen som da vi ventet nr 1.

Jeg har ikke tenkt på det, men det er kanskje litt mindre entusiasme fra omverden denne gang :joyful: Første var veldig vanskelig å lage, så tror vi var mange som lurte på om jeg kom til å bli mamma i det hele tatt.. Nå er jeg jo mamma, og om det er til 1 eller 2 endrer ikke det ❤

Må også innrømme at jeg ikke er den som hopper i taket når andre får barn heller. Gleder meg absolutt på deres vegne, men.. Det at andre får barn er egentlig ikke så stort for meg, og jeg har alltid undret meg litt over de som forventer at omgivelsene skal være like i 100 som det de selv naturligvis er :rolleyes:

Skjønner ikke helt hvorfor man forventer så mye entusiasme? Fra nærmeste familie og venner ja, men kollegaer og sånt? Omtrent "alle" får jo barn, det er vel ikke så big deal rundt omkring.

Noen av mine kollegaer spør mye og viser interesse, men vi jobber veldig tett på hverandre, så det er vel mest en del av hverdagspraten. Tror ikke de er særlig engasjerte egentlig, men det forstår jeg godt, det påvirker jo ikke deres liv på noen måte.

Skjønner ikke helt hvorfor man forventer så mye entusiasme? Fra nærmeste familie og venner ja, men kollegaer og sånt? Omtrent "alle" får jo barn, det er vel ikke så big deal rundt omkring.

Noen av mine kollegaer spør mye og viser interesse, men vi jobber veldig tett på hverandre, så det er vel mest en del av hverdagspraten. Tror ikke de er særlig engasjerte egentlig, men det forstår jeg godt, det påvirker jo ikke deres liv på noen måte.
Får gratulasjoner og litt spøking og tips fra kollegaer, men generelt lite fokus på det ja. Er jo enig i at det ikke er like spennende for dem som for oss og syns ikke man trenger så mye fokus. Tanter/onkler og besteforeldre er det litt mer stas fra, men selv der så er det begrenset hvor mye de kan bry seg. Alle har jo egen barn å bry seg med.

Back
Topp