Mindre bevegelser, bør jeg være bekymret?

Desemberspire20

Ønske om en liten spire ❤️
Den siste uken har jeg merket at bevegelsene har blitt mye mindre. Jeg kjenner bevegelser hver dag, men akkurat som han er mye roligere nå. Bør jeg være bekymret eller er dette typisk når fødsel nærmer seg? :-)
Jeg er 37+3 idag :-) Førstegangsfødende.

Det er helt normalt at bevegelsene endrer seg på slutten. De har mindre plass inni der, så de kjente sparkene byttes ofte ut med mer romstering. Men det skal ikke bli mindre bevegelse. Og er du urolig, bør du ta en telefon til føden. Uansett skal endringer i bevegelsesmønsteret alltid tas på alvor. Selv om det sikkert ikke er tilfelle, kan jo mindre bevegelser være et tegn på at babyen ikke har det bra. Tror jeg ville ringt føden om jeg var deg, og hørt hva de sier :)

Jeg er og førstegangs og kjente at bevegelsene endret karakter for noen uker siden. Vil som over her karakterisere det mer som romstering. I tillegg kjenner jeg faktisk ikke alle bevegelsene innenfra sånn som før. De store, ja klart, men mange kjennes nesten bedre utenfra. Derfor holder og stryker jeg mye på magen og da registrerer jeg mye bevegelse til sammen.
Bekymrer meg ikke.

Har du en dårlig følelse, ta kontakt med føden. Det sa jordmor til meg at man skulle gjøre.

Håper alt er i orden :Heartred

Enig med de over :)
Det er ganske vanlig at bevegelsene endrer karakter og at de kanskje blir litt mindre pga plassmangel. Men som en tommelfingerregel, hvis man er bekymret eller føler seg usikker, så ring alltid en gang for mye enn en gang for lite :) ingen spørsmål er dumme spørsmål hos de på føden altså!

Er også enig med de over her, om du er bekymret, så er det alltid bedre med en telefon for mye enn en for lite. Ring føden, så får de avgjøre om de mener du skal komme inn for en registrering og sparketest :)

Jeg er og førstegangs og kjente at bevegelsene endret karakter for noen uker siden. Vil som over her karakterisere det mer som romstering. I tillegg kjenner jeg faktisk ikke alle bevegelsene innenfra sånn som før. De store, ja klart, men mange kjennes nesten bedre utenfra. Derfor holder og stryker jeg mye på magen og da registrerer jeg mye bevegelse til sammen.
Bekymrer meg ikke.

Har du en dårlig følelse, ta kontakt med føden. Det sa jordmor til meg at man skulle gjøre.

Håper alt er i orden :Heartred

Signere denne, kjenner også bedre utenfra. Er 2 gangs, men kjente lite i første.. Så når det blei mindre spark så fikk jeg de samme følelsene. Er du usikker så ringer du føden :) <3

Back
Topp