Mindre bevegelse

Mest sannsynlig har babyen endret stilling og sparker mot ryggen din, men hvis du er veldig nervøs ville jeg ha ringt føden igjen evt. legevakten og spurt om de kan lytte etter hjertelyden i hvert fall. Du er såpass langt på vei at de bør ta bekymringen din på alvor, i det minste for å berolige deg. Har du forsøkt å dytte litt på magen og drikke noe med sukker?

Prøv å drikk et glass kald, sterk saft (ikke sukkerfri), eller få i deg noe annet søtt og kaldt, legg deg ned, og dult godt til magen. Hvis du ikke kjenner noe liv i løpet av en halvtimes tid da, hadde jeg ringt føden igjen og krevd å bli sjekket.

Har opplevd samme, ingenting hjalp enten sukker eller kaldt. Heldigvis fikk raskt ul og alt så bra med babyen. Både gyn og jm sier det er vanlig de blir masse aktive og plutselig stille og det kan skje en del. Men fra uke 24 skal de vare aktive hver dag, om det skjer at stille da skal ringe føden.

Nå kjenner jeg liv, men kjennes ut som det går innover så han har vell snudd seg :D viste seg at det var bv som måtte til
Det var bra :)

Har hatt det sånn selv et par ganger, og fikk det bekreftet på ul også at ungen lå og sparket meg innover i magen en gang :p er sikkert det som skjer de gangene vi ikke kjenner noe særlig spark :p

Jordmoren sa til meg at så lenge man har kjent liv såpass lenge og man ikke kjenner lenger så skal man kontakte føden. Bar en dag jeg var bekymret selv, men drakk ett glass iskaldt vann og la meg ned en halvtime og da ble det liv der inne :D

Legger meg på magen jeg vis jeg syns hun har vært rolig :p da blir hun kjempe vill :p

Godt det ble liv, de er rare disse små. Blir vi stressa feks, så blir de rolige.

Ja :eek:

Ei jeg kjenner kjente ikke liv i uke 22, men de ville ikke ta henne inn på sjekk før uke 24 å da hadde hun gått med en dø baby i 2 uker inni seg :( så blir litt skremt av å tenke på det..

Noe så forferdelig :(
Syns det er rart de ikke tok inn, selv om de ikke får gjort så mye så vil de som regel sjekke. Ganske tåpelig egentlig, og ja, det blir jeg og skremt av egentlig :(

Ja :o

Ei jeg kjenner kjente ikke liv i uke 22, men de ville ikke ta henne inn på sjekk før uke 24 å da hadde hun gått med en dø baby i 2 uker inni seg :( så blir litt skremt av å tenke på det..
Noe så forferdelig :(
Syns det er rart de ikke tok inn, selv om de ikke får gjort så mye så vil de som regel sjekke. Ganske tåpelig egentlig, og ja, det blir jeg og skremt av egentlig :(

Søstra til ei jeg kjenner jobber som overlege i en avdeling på en av universitetssykehusene i Oslo, og hun begynte å føde på jobb da hun var i ca 16. uke, de reddet babyen hennes og den lever nå! Babyen lå i kuvøse fram til ca termindato. Jeg vet ikke noe særlig mer enn det, men ungen ser i hvert fall vanlig ut.. Så jeg syns det er rart (og teit) de ikke redda den ungen i 22. uke :/

Søstra til ei jeg kjenner jobber som overlege i en avdeling på en av universitetssykehusene i Oslo, og hun begynte å føde på jobb da hun var i ca 16. uke, de reddet babyen hennes og den lever nå! Babyen lå i kuvøse fram til ca termindato. Jeg vet ikke noe særlig mer enn det, men ungen ser i hvert fall vanlig ut.. Så jeg syns det er rart (og teit) de ikke redda den ungen i 22. uke :/
Oi det er jo helt vanvittig at de klarte å redde en på 16 uker!! Babyen må ha hatt englevakt. Sykehusene har vel dessverre retningslinjer å forholde seg til :( Hvor sterke de små er fra uke til uke er nok også veldig individuelt.

Oi det er jo helt vanvittig at de klarte å redde en på 16 uker!! Babyen må ha hatt englevakt. Sykehusene har vel dessverre retningslinjer å forholde seg til :( Hvor sterke de små er fra uke til uke er nok også veldig individuelt.
Det jeg sa/tenkte da jeg fant ut av det også :o ! Helt sykt. Men ja det er nok no regler og greier de må følge..

Back
Topp