Mindre amming og mer mat

*sushi*

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Hvordan gjør vi det egentlig framover?

Hun er 5 mnd og en uke. Spiser grøt to ganger, litt frukt til lunsj og litt grønnsaker til middag. Ammingen blir mindre og mindre interessant. Jeg legger til så ofte som mulig, mer enn hun vil. Hvis hun kunne bestemt selv, hadde hun kanskje bare drukket to ganger om dagen. Får i seg litt vann men det blir ikke så mye. Men jeg tenker at hun bør ha mer og tvinger ammingen litt på henne. Hun drikker 3-4 ganger om natta da, så det er vel ingen fare, haha.

Men hva er egentlig anbefalingen hvis hun nekter helt? Skal jeg pumpe (evt gi mme) og så prøve å gi på flaske? Hvor mye bør de ha når de omtrent er oppe i fulle måltider fast føde på dagtid?
 
Hvordan gjør vi det egentlig framover?

Hun er 5 mnd og en uke. Spiser grøt to ganger, litt frukt til lunsj og litt grønnsaker til middag. Ammingen blir mindre og mindre interessant. Jeg legger til så ofte som mulig, mer enn hun vil. Hvis hun kunne bestemt selv, hadde hun kanskje bare drukket to ganger om dagen. Får i seg litt vann men det blir ikke så mye. Men jeg tenker at hun bør ha mer og tvinger ammingen litt på henne. Hun drikker 3-4 ganger om natta da, så det er vel ingen fare, haha.

Men hva er egentlig anbefalingen hvis hun nekter helt? Skal jeg pumpe (evt gi mme) og så prøve å gi på flaske? Hvor mye bør de ha når de omtrent er oppe i fulle måltider fast føde på dagtid?
Oj, jeg aner ikke med amming, men med mme holder det visst med to flasker per dag, og selvfølgelig vann til alle andre måltider :) med amming skal de vel få så mye de vil, men det holder vel at hun spiser så mye på natten? :p om du ikke har noe imot det da, noen HS sier jo at man skam avvenne nattmating når de er 6 mnd! Men når man har fullammet så lenge og begynt med mat tror jeg ikke man skal gå over til mme?! Har en venninne som slutter helt å amme da han ble 7 mnd, og hun gir velling i stedet. Men det er vel ikke så stor forskjell, og blir kanskje for mye korn med to grøtmåltider OG velling? Hadde spurt HS hva de synes :)
 
Jeg aner ikke, men har litt av samme problemet. Hun blir 5 måneder om 4 dager, og et veldig lite interessert i mme på dagtid. Hun får 5 flasker i døgnet, og 2 av dem vil hun nesten ikke ha noe av. Gir jeg henne fruktmos eller grønnsaksmos så smatter hun det i seg:p
 
Min er litt over 5 mnd nå, og gir 2 grøtmåltider og smaksprøve av frukt om dagen. Merker at han er litt mindre interessert i puppen på dagen nå, prøver så godt jeg kan å få han til å ta før eller etter grøtmåltidet. De får jo i seg væske i grøten også da, jeg tenkte jeg sku begynne å gi litt vann nå. Han pupper godt på natta og på morgenen da.
 
Okei, skal stresse mindre med den amminga på dagtid da tror jeg. Tvinger det litt på henne men det blir jo bare mas. Hun drikker jo bra på natta, men jeg vil heller at hun skal gjøre det på dagen da, snork.. Det går seg vel til. Hun drikker frivillig kanskje 2-3 ganger på dag, ikke så mye men da får det holde.
 
Okei, skal stresse mindre med den amminga på dagtid da tror jeg. Tvinger det litt på henne men det blir jo bare mas. Hun drikker jo bra på natta, men jeg vil heller at hun skal gjøre det på dagen da, snork.. Det går seg vel til. Hun drikker frivillig kanskje 2-3 ganger på dag, ikke så mye men da får det holde.
Husk at dem får i seg mere under hver amming nå enn når de var mindre. Min spiste kjempe ofte og brukte laang tid! Men nå ammer jeg bare noen få ganger i løpet av dagen, og han er ferdig etter noen få minutter. Da er nok amminga mye mer effektiv nå :)
 
Husk at dem får i seg mere under hver amming nå enn når de var mindre. Min spiste kjempe ofte og brukte laang tid! Men nå ammer jeg bare noen få ganger i løpet av dagen, og han er ferdig etter noen få minutter. Da er nok amminga mye mer effektiv nå :)
Ja, det er jo samme med flaske. Før kunne han bruke 20-25 min på en flaske nå kan dobbelt så mye gå ned på 5 min :p
 
Back
Topp