Mindre aktivitet i magen

acashia

Blir kjent med forumet
Kjenner jeg begynner å stresse litt, selv om jeg prøver å snakke meg selv til fornuft...
Gjennom hele svangerskapet har jeg hatt en rolig baby. Han gir meg små spark og dult og er rolig i lengre perioder. Jordmor sier det er forskjell på babyene og at jeg nok har en rolig gutt i magen. Nå er jeg i uke 32 og sparkene begynner å avta. Bevegelsene er mer preget av snu og vending som om han skifter stilling. Kjenner også litt bobling i lyskeområde. Jeg vet jo med meg selv at så lenge jeg kjenner liv er det mest sannsynlig lite å bekymre seg over, men jeg får allikevel ikke fred.

Er det flere enn meg som har merket en endring i bevegelse og aktivitet? Hva sier eventuelt deres jordmor/ lege til dere?

Jeg merker at det er litt anderledes bevegelser nå, Iom at han tar nesten hele magen snart, men det har ikke avtatt.
Det skal det ikke gjøre. Så jeg hadde tatt kontakt med jordmor evt. Ringt føden å snakket med de. Det er garantert ikke noe galt, men når spark/bevegelser avtar så skal det sjekkes opp.

Jeg synes også han er roligere nå. Han har jo litt faste tider han beveger seg til, men etter jeg ble sykemeldt og roet ned tempoet har babyen gjort de samme :) tror han var litt stresset han også, for han lå nærmest ikke i ro. Leste at det kan ha å gjør med at de har mindre plass og at de sover mye...

Takk for svar! Har time hos jordmor kl 13.00 i dag. Håper jeg er roligere etter den timen og at lillegutt har det bare bra.

Lykke til hos jordmor:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg har så og si aldri spark lenger.. Jeg tror han ikke har plass til å få rettet ut beina så da blir det ikke noe spark. Men han snur på seg, så kjenner at det er noe der.

Det er veldig stor forandring for meg som har hatt en ekstremt urolig gutt i magen. Men jeg bekymrer meg ikke egentlig for det.. Han får jo mindre og mindre plass og da har man jo mindre kraft å komme med i bevegelsene sine!

-- tasting fra mobil --

Takk for svar! Har time hos jordmor kl 13.00 i dag. Håper jeg er roligere etter den timen og at lillegutt har det bare bra.

Hvordan har du det? Fikk du litt ro i sjelen? Håper det! Håper alt er bra :)

Peace & love from Tessa
Termin 26/9-13

Jeg var på sjekk om dette i går, dette er helt normalt. Er selv i uke 32, dette er fordi barnet vokser og har mindre plass å bevege seg på. Så ikke noe å bekymre seg over :)

Her har også bevegelsene endret seg, veldig sjeldent at det kommer spark, men heller mye mer romstering, dulting og snuing..

Mye mindre nå, ja.. Og når det først sparker, kjennes det ut som om foten er laaangt utenfor magen!

Har jo helt glemt å svare her inne på forumet! Alt var som jeg trodde, i skjønneste orden! :) Grunnen til at lillegutten hadde blitt så mye roligere var fordi han rett og slett har festet seg! Han ligger å snur og vender seg med rygg og rumpe, men hodet er godt nede i bekkenet! Kjenner liv hver dag og er blitt vant til disse store og rolige bevegelsene:)

Back
Topp