Min vennine stjal vårt navn!

Syns det er skikkelig dårlig gjort! Spesielt når det er en venninne, og ho visste om at du ville bruke det navnet.. Hadde vært noe anna om det var en bekjent.. Hadde likevel komt til å brukt det navnet om det var det jeg ville ha, og gitt f.. I hva venninna sa!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vannvittig dårlig gjort!! Bruk navnet hvis du fortsatt føler for det :) (viss det blir jente selvfølgelig :p)

Helt ærlig så skjønner jeg egentlig ikke problemet. Man eier ikke et navn, så hvorfor kan dere ikke bruke det selv om hun "stjal" det? Skjønner jo at du ble skuffet over venninnen din, men det trenger jo ikke å ha noe å si med mindre man lager en sak ut av det :)

Vi kommer nok til å bruke navnet uansett på neste jente, med et mellomnavn til. Da blir det ikke så likt. Er skuffet over henne ja, synes det var dårlig gjort, selv om ingen selvfølgelig eier eller har enerett på et navn.

Enig i at dette er dårlig gjort! Og jeg hadde definitivt brukt navnet uansett ;)

Man har ikke enerett på navn nei, men her har hun jo uttalt at dette er familienavn + venninnen hadde ett annet favorittnavn. Jeg hadde valgt navnet uansett, og hadde noen kommentert at "men det er jo det samme som ****" så hadde jeg jaggu ikke lagt skjul på at hun tok det heller.
Tror nesten jeg til og med hadde kommentert ovenfor venninna mi hva jeg følte.
BRUK navnet.

Sniker fra "latest" :-P

Vil bare si at det er ikke sikkert hun en gang vet hvor hun har navnet fra.

Har selv erfart at navn bare fester seg uten at man egentlig har brydd seg om hvor det kom fra.. kanskje med mange år mellom.. Og så vokser det bare på deg og blir "drømmenavnet". Derfor har jeg vært veldig forsiktig med å nevne navnet vi har bestemt for noen.

Jeg ville fortalt venninna mi at det er samme navn som vi bestemte for lenge siden "vet jeg fortalte det til deg også.. men mulig du ikke husker det?".
Så ville jeg sagt noe om at "bare så dere ikke skal tro vi hermer"

Sent from my HTC One X using BV Forum

For det første syns jeg det er veldig dårlig gjort. Hun burde snakket med deg/dere om det, før de valgte å bruke det navnet.

Det er grunnen til at vi holder våre navn hemmelig :( Er kun søstra mi som vet det. Har hatt navnet i hodet lenge, men da hun fikk sønnen sin i juni, var det et av navna de lurte på. Jeg jublet da de ikke valgte det, og forklarte hvorfor, haha, hun skjønte meg godt, og siden de ikke brukte det, så er det tilbake på vår liste. Nå skal det sies at hun ikke visste om navnet da de vurderte det. Hadde hun visst om de,t hadde jeg sagt ifra, men hun er søsteren min, og vi har kanskje litt lavere terskel for å si ifra?

Jeg hadde absolutt balgt å bruke navnet dere ønsker. Uanhengig om de har det eller ikke. Du sa klart ifra hva navnet for dere betydde og var, så det at de var så "dumme" å stjal det fra dere, skal ikke gå utover dere.

Bruk det samme navnet!!!! Har tenkt på om det skulle skje med oss da hadde vi brukt det uansett

Jeg ville brukt det samme navnet. Spiller ingen rolle om det er to barn i samme vennegjeng som heter det samme. Dessuten så er det et navn som betyr noe for dere, det er det viktigste!

Bruk det samme navnet ja! Ser at noen har nevnt at vedkommende kan ha tenkt på navnet, men ikke visst hvor de hadde det fra, og da er det noe annet. Hvertfall hvis du ikke nevnte noe i etterkant om at det navnet snakket dere om at dere skulle ha. Jeg har selv noen veldig distre venninner, så jeg vet at det å glemme hvor man har ting fra er veldig vanlig for enkelte!

Back
Topp