Min vei tilbake til trivselsvekt

Venterpåsistemann

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
JuniJubel2021
Juligull2021
Stjerneskuddene 2024
Augustbarna2024
Nå som vi er ferdig med barn så er det på tide å komme tilbake til trivselsvekt :).

Jeg har gått ned alle svangerskaps kiloene etter minste frøkna på straks 8 mnd , men er fortsatt igjen 7 kg til startvekt med snart 4 åringen vår .
Jeg tror også at det er ytterligere 8 kg til startvekt med snart 10 åringen .

I første omgang skal jeg bli flinkere til å gå tur igjen .

Startvekt : 95 kg
Mål : 75 kg

Start BMI er på 30,7
Mål BMI er 24,2

Mine delmål :
92 kg 21 mai (usikker pga sykdom)
88 kg (startvekt med snart 4 åringen)
84 kg
80 kg (startvekt med snart 10 åringen)
78 kg
75 kg

Last edited:
Torsdag 10 april :

Bestemte meg for å gå på vekta til morgen i dag , og den viste til min store overraskelse 93,7 :woot: .
Så gått ned 1,3 kg siden mandag ved å være flinkere til å ikke kose seg med brus og snacks på kvelden etter at barna er lagt :).

Jeg er veldig spent på hvordan det blir i påska med vekta , fordi det blir vel fort litt godteri flere dager i påska :).
Så jeg skal prøve mitt beste å begrense det litt med godteri i påsken og heller kose meg masse med frukt og grønt :).

Torsdag 10 april :

Bestemte meg for å gå på vekta til morgen i dag , og den viste til min store overraskelse 93,7 :woot: .
Så gått ned 1,3 kg siden mandag ved å være flinkere til å ikke kose seg med brus og snacks på kvelden etter at barna er lagt :).

Jeg er veldig spent på hvordan det blir i påska med vekta , fordi det blir vel fort litt godteri flere dager i påska :).
Så jeg skal prøve mitt beste å begrense det litt med godteri i påsken og heller kose meg masse med frukt og grønt :).
Wohoo, for en fremgang! Så gøy når kroppen responderer :D

Torsdag 24 april viste vekta 93,4 kg .
Jeg er egentlig utrolig fornøyd med det i forhold til at det vært påske mellom forrige gang jeg veide meg :).

Ellers så spørs det hvordan vekta blir de neste dagene , jeg begynte å merke noe på kroppen i går ettermiddag/kveld.

Jeg har en kronisk sykdom som slår ut for fullt når jeg har pushet kroppen alt for hardt over en periode .
Kroppen min reagerer ved at jeg har vondt i hele kroppen (spesielt ryggen) , jeg får mindre matlyst , klarer ikke holde på mat samt få feber.
Jeg har egentlig pushet kroppen min mye lenger enn jeg skulle gjort det siste året , så dette er vel gang nr 4 eller 5 dette skjer i løpet av de siste 7 mnd .
Så vekten de neste dagene blir nok ikke riktig :).

Fått streng beskjed av samboeren å prøve roe ned så langt det lar seg gjøre med 4 barn i hus ❤️.

Det viste seg at jeg hadde en kraftig infeksjon i kroppen i tillegg til den kroniske biten .
Så spiste/drakk minimalt i flere dager så mistet en del kg , litt usikker på hvor mange .
Men på et tidspunkt viste vekta 88,4, meget mulig den har vært lavere også.

Nå har jeg spist vanlig med mat + kosa meg litt ekstra i kanskje 10 dager Så jeg vil tro at dagens vekt er ganske reel :)
I dag viste vekta 89,2 kg , så 4,2 kg ned på litt under 4 uker :).

Håper å nå mitt delmål nr 3 innen barna tar sommerferie 20 juni :)

Back
Topp