Min vei mot mirakelet <3

Jaa...jeg har vel kommet frem til at el var 20.mai, og dermed er jeg i dag 9dpo.
I går, rundt 15tiden, kjente jeg er voldsomt hugg i venstre side. Det kom helt ut av det blå mens jeg satt på kontoret og arbeidet. Det varte bare noen sekunder, men lenge nok til at jeg la godt merke til det, akkurat kort nok til at jeg ikke behøvde å legge fra meg arbeidet. Litt senere på ettermiddagen kjente jeg noe lignende igjen, men ikke like sterkt.

Herre gud, kan det være festesmerte?? 8 dpo er iallefall et sted mellom 6-10 dpo! ;) JEG HÅPER SÅ INDERLIG!

Greide selvfølgelig ikke la være å ta en gtest på kvelden. Den ble blendahvit... :( Det samme ble el-testen, de 4 siste dagene og i dag. I morgen vurderer jeg å ta en ny gtest...om jeg ikke klarer å holde meg helt til fredag da! hihi. Jeg har bestilt 50 nye tester på ebay, så jeg kan like gjerne bare kjøre på :p Har ikke noe å tape på det.. Bare mange skuffelser! Men kanskje like greit å bli litt skuffet hver dag, heller enn å bygge opp en forventning og bli helt knekt senere...

Jeg aner plutselig ikke hva som er IKM... Har jo ikke hatt stabile sykluser den siste tiden. Under forje SA kom TR/blødningene alle rede 10dpo (men da begynte blødningene 3-4 dager før mine egne estimeringer), men testen ble positiv fra 14.dpo. Så kanskje greier jeg å smøre meg med tolmodighet til 14dpo denne gangen også!! ;)

I dag har jeg også kjent litt småstikk i magen, men på langt nær så sterke som i går. Jeg prøver så godt jeg kan å IKKE kjenne etter, så jeg er litt usikker på om det jeg kjenner egentlig er helt normalt, eller om jeg faktisk kjenner noe jeg ikke har kjent før... Spennende! Jeg har forøvrig også en slags murring i lysken i dag...på venstre side... Hva kan det være? Frykter det bare er en begynnende kvise eller et inngrodd hår :p haha. Men det må da være lov å håpe!!

Frykter virkelig å ikke være gravid, evt å ikke få mensen innen 20dpo. Da må jeg nemlig gi meg over å spise pilla igjen... Nå kan jeg angre på at jeg ikke startet opp igjen rett etter MA´n i januar! Tenk at jeg faktisk vurderte det! Og da KUN for å stabilisere syklusen igjen.. Iallefall for å provosere frem en blødning som kunne rense ut evt rester.. ÅH SÅ FORBANNA JEG ER PÅ MEG SELV!
Men på den andre siden, kan jeg på en måte si at TR for en gangs skyld er "like" velkommen som en positiv test. Det betyr iallefall at jeg slipper 3mnd med prevansjon, og at håpet om å bli gravid igjen før det som skulle være termin!!

FYFAEN I HELVETE som jeg gruer meg til 21.juli!!!!!!!
 
I går var jeg sykt trøtt om morgenen. Måtte omtrent slepes ut av senga, og følte meg udugelige...

Fikk noen murringer i magen som kan minne om dagen før TR også... Men i tillegg kjente jeg noe nytt. Det var som en pulsering rett under skambenet. Kanskje litt som leamus. Varte kanskje 30sek, og så gav det seg. Akkurat på grensa til å være litt vondt kanskje... Vart bare ubehagelig. Og varte akkurat såpass "kort" at jeg ikke trengte å legge fra meg det jeg holdt på med... Undres!

Nå ligger jeg i senga og skal snart stå opp. Er pottetett i nesa og kjenner også noe grums i halsen. Hatt det sånn de siste dagene.. Har også noe som kan minne om gangsperre i magen. Uten at det finnes noen som helst grunn til det!
 
Er hos mamma og pappa. Fant en gtest fra sist jeg var gravid i ene skuffen min jeg fortsatt har på badet. Fikk gruelig lyst til å teste!! I morgen! Herregud! Jeg må legge meg nå, slik at morgenen kommer fortere!! Tenk om jeg er gravid da!!!!!! Har plutselig fått et slags håp igjen...
 
Er hos mamma og pappa. Fant en gtest fra sist jeg var gravid i ene skuffen min jeg fortsatt har på badet. Fikk gruelig lyst til å teste!! I morgen! Herregud! Jeg må legge meg nå, slik at morgenen kommer fortere!! Tenk om jeg er gravid da!!!!!! Har plutselig fått et slags håp igjen...

Spent å høre hvordan det går! Lykke til!
 
Spent å høre hvordan det går! Lykke til!

Det ble nok veldig negativt. Er 12dpo, og sist fikk jeg ikke svak(!!) strek før 14 dpo. Så om ikke TR dukker opp, tester jeg igjen mandag eller tirsdag (som eeeegentlig var planen. Hihi).

Hvordan går det med deg om dagen da?:)
 
Det ble nok veldig negativt. Er 12dpo, og sist fikk jeg ikke svak(!!) strek før 14 dpo. Så om ikke TR dukker opp, tester jeg igjen mandag eller tirsdag (som eeeegentlig var planen. Hihi).

Hvordan går det med deg om dagen da?:)
Kjedelig den ble negativ da, men fremdeles en mulighet at den blir positiv om noen dager! Krysser fingrene for deg :)

Her er mannen helt overraska over at jeg ikke er gravid, 'vi har jo hatt sex uten beskyttelse ' haha, han tror liksom det er kriteriet for å bli gravid :) vi prøver igjen neste måned :)

Sent from my LG-P990 using BV Forum mobile app
 
Kjedelig den ble negativ da, men fremdeles en mulighet at den blir positiv om noen dager! Krysser fingrene for deg :)

Her er mannen helt overraska over at jeg ikke er gravid, 'vi har jo hatt sex uten beskyttelse ' haha, han tror liksom det er kriteriet for å bli gravid :) vi prøver igjen neste måned :)

Sent from my LG-P990 using BV Forum mobile app

Hehe. Mannfolk og lærebøker på skolen! Han der min er litt samme typen. Han skjønner ikke hvorfor testen blir negativ "vi har jo pult masse og du går ikke på pilla!" :p

Syns det er ironisk å stå og undervise den oppvoksende generasjonen om sex og prevensjon. I skolen legger vi trykk på at har man sex uten kondom får man kjønnssykdommer og blir gravid. Uten unntak :p
 
Himmel og hav! Har aldri kjent så mye rart i magen som jeg gjør nå tidligere! Stikking (hovedsakelig på venstre side) i tider og utider, murringer i lysken, hard/løs mage om hverandre, kvalm og full av kviser. Men testen er så langt negativ (i går iallefall). Har egentlig ikke mensmurringer, mer type el-vondt..

Tappen har gått fra høy, hard og lukket til myk utenpå og hard inni, Halvhøyt og noe jeg ikke greier å bedømme til åpen eller lukket. Faktisk ikke anelse. Meget mulig den gjør seg klar for TR. Det tror jeg egentlig, men har lite peiling på tappen sånn egentlig.

Er 13dpo. Er 3 dager over IKM i følge FF (som jeg tror er feil). Mine beregninger sier at IKM er i morgen. Skal ta ny test da. Uansett! Men nå er jeg på det stadiet at enten må testen bli positiv eller så bør TR komme ASAP! Lei av å vente!!!
 
I går kom TR. Like greit. I løpet av dagen skal jeg finne ut hvor vidt jeg vil begynne på pilla eller ikke... Har igrunn kommet frem til at jeg ikke gjør det... Men jeg skal gi meg selv ut dagen til å finne ut om man faktisk blir hakket mer fertil rett etter pilleslutt. Jeg ble jo gravid rett etter pilla selv... Til og med helt uten å engang prøve..! Men vi får se... Det vil vise seg... Tenke tenke!!
 
Da har jeg bestemt meg. Det blir ikke pilla denne mnd. Kanskje neste. Om ikke TR dukker opp 14 dager etter EL.

Har bestilt 75 el-tester på ebay. De bør dukke opp snart! Jeg skal prøve å teste hver dag så lenge jeg orker. Mest for å kartlegge hvordan stigningene mine er og for å sammenligne over flere perioder. Selvfølgelig er det en bonus å finne ut når el er i tillegg! Hihi. Har også bestilt termometeret, så skal starte temping i tillegg. Bestilte 27.mai, så det bør vel dukke opp snart. Og ja, det "følger visst med" 60 gtester også :p
 
I dag fikk jeg brev fra gyn med svar på kontrollen.

Celleprøven er fine, så jeg skal ikke tilbake på kontroll før om 1 år. I utgangspunktet var avtalen om 4 mnd. Hurra!!!

Dette tolker jeg dit hen at jeg er frisk som en fisk. Jippi!! Nu kør vi!!
 
Ja da kan det se ut som TR har gitt seg for denne gang... Føles egentlig litt merkelig. 2 dager med det jeg selv karakteriserer som TR, mens i går var det litt i løpet av hele dagen, og i dag er det bare så vidt det er litt spotting. Skal tro om det virkelig kan stemme at jeg skal ha en såpass liten og kort blødning... Iallefall merkelig dersom det skulle være rester igjen fra sist mnd da jeg hadde SA... Jeg er neimen ikke sikker altså! MEN UANSETT, det er jo egentlig deilig å slippe blø i en evinnelighet da!! Kanskje er jeg en av de heldige som slipper såpass lett unna. Det eneste er at før jeg begynte på pilla (altså for 11-12 år siden) hadde jeg mensen i en uke omtrent... Ting kan vel forandre seg på et par år :p

Nå er jeg igang med grapefruktjuice, og skal også få i meg en del melkeprodukter frem mot el. Har hørt at det skal være bra for å bygge opp gode slimhinner. Kanskje er det noe i det, jeg har jo aldri drukket melk før, og er ikke spesielt begeistra for melkeprodukt heller.. :)
 
Før jeg begynte på pilla (x antall år siden) hadde jeg mensen i 8-9 dager, på det verste 12 dager, men etter pilleslutt har jeg mensen i 4 dager. Med unntak av på sommeren, da blør jeg gjerne i 6 dager :p Ganske sært hvordan kroppen kan oppføre seg ;)

Lykke til! Jeg følger spent med :D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Før jeg begynte på pilla (x antall år siden) hadde jeg mensen i 8-9 dager, på det verste 12 dager, men etter pilleslutt har jeg mensen i 4 dager. Med unntak av på sommeren, da blør jeg gjerne i 6 dager :p Ganske sært hvordan kroppen kan oppføre seg ;)

Lykke til! Jeg følger spent med :D

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Godt å høre det har forandra seg for andre enn meg :p

Er veldig spent selv og håper dette er måneden!!! :p

Håper alt er vel med deg :)
 
Henta posten i dag. Har fått følgebrev. Imorgen skal jeg på posten for å hente termometer, el-tester og gtester. Nå skal det testes i hytt og pine!! Hihi
 
Ja da har jeg altså startet temping... Målte først i går etter en middagshvil på 2 timer :p fikk 36,40 (bare for å teste, ikke notert i skjema) og i dagtidlig rett etter å ha "våkna" ble det 36,23.

Men altså... Høres ikke det rart ut? Trodde normalen lå rundt 37-37,5 jeg... Det vil mao si at dersom MIN normaltemperatur er 36-36,5 har jeg altså tendenser til feber ved 37...?!? Skjønner nada...... :p
 
Ja da har jeg altså startet temping... Målte først i går etter en middagshvil på 2 timer :p fikk 36,40 (bare for å teste, ikke notert i skjema) og i dagtidlig rett etter å ha "våkna" ble det 36,23.

Men altså... Høres ikke det rart ut? Trodde normalen lå rundt 37-37,5 jeg... Det vil mao si at dersom MIN normaltemperatur er 36-36,5 har jeg altså tendenser til feber ved 37...?!? Skjønner nada...... :p

voksne har lavere tempeatur enn barn :)
jeg måler også rundt 36.5, lavere før el og høyere etter el

tar du tempen i munn eller bak?
For tar du tempen i munn og skal sammenligne med om du har feber eller ikke, så skal man legge på 0,5 grader, da får man den "virkelig" temperaturen
 
Back
Topp