Min vei mot førstemann

5 DPO

Jeg ruger! :sad010 Fikk satt inn en fin liten morula i går! Ingen på frys, men jeg er bare glad vi fikk satt inn.

Jeg vet jeg kommer til å bekymre meg mye den neste uka, men akkurat nå bare nyter jeg å være gravid inntil det motsatte er bevist!
 
Hurra! Gratulerer som ruger!
 
5 DPO
Jeg ruger! :sad010 Fikk satt inn en fin liten morula i går! Ingen på frys, men jeg er bare glad vi fikk satt inn.

Jeg vet jeg kommer til å bekymre meg mye den neste uka, men akkurat nå bare nyter jeg å være gravid inntil det motsatte er bevist!
Gratulerer som ruger:angel8 Spennende dager venter:Heartred
 
5 DPO
Jeg ruger! :sad010 Fikk satt inn en fin liten morula i går! Ingen på frys, men jeg er bare glad vi fikk satt inn.

Jeg vet jeg kommer til å bekymre meg mye den neste uka, men akkurat nå bare nyter jeg å være gravid inntil det motsatte er bevist!
Gratulerer så mye som ruger!! :woot::Heartred
 
CD 12

Jeg har ikke hatt noe overskudd til å oppdatere dagboken her inne. Etter første ICSI har jeg vært litt langt nede. Jeg testet 13dpo og fikk svak strek på babyplan. Tok da en digital 14dpo som siste gravid 1-2. Herregud, vi var i himmelen! Gleden skulle imidlertid ikke vare mer enn 2 dager, da vi fikk svar på blodprøven. 27 i hcg, og da skjønte jeg selvfølgelig at dette ikke kom til å gå veien. Jeg er faktisk veldig overrasket over hvor sterk strek jeg fikk på babyplan med bare 27 i hcg.

Det var en enorm skuffelse å få svaret på den blodprøven, vi trodde faktisk at vi var så heldige at vi fikk det til på første ICSI. Vi fikk jo heller ingen på frys, og tanken på å måtte gå igjennom alt sammen én gang til var bare deprimerende. Men jeg har fått ny plan fra klinikken og er klar for å prøve igjen. De mener jeg skal gå litt lenger på sprøyter (gikk bare 8 dager sist). I tillegg skal jeg ta både Ovitrelle og Gonapeptyl før neste uttak for bedre modning av eggene. Det gjør jo at jeg har litt mer troen på neste forsøk!

Nå som jeg har fått den kjemiske graviditeten litt på avstand føles alt bedre. Nå håper jeg bare vi rekker et forsøk til før sommeren! Da må jeg i så fall ha eggløsning senest mandag. Aner jo ikke hvordan syklusen kommer til å oppføre seg etter både stim og kjemisk, men jeg håper håper håper det går. Hvis ikke blir det ikke forsøk igjen før i midten av august.

Kom igjen kroppen! :smiley-angelic001
 
CD 12
Jeg har ikke hatt noe overskudd til å oppdatere dagboken her inne. Etter første ICSI har jeg vært litt langt nede. Jeg testet 13dpo og fikk svak strek på babyplan. Tok da en digital 14dpo som siste gravid 1-2. Herregud, vi var i himmelen! Gleden skulle imidlertid ikke vare mer enn 2 dager, da vi fikk svar på blodprøven. 27 i hcg, og da skjønte jeg selvfølgelig at dette ikke kom til å gå veien. Jeg er faktisk veldig overrasket over hvor sterk strek jeg fikk på babyplan med bare 27 i hcg.

Det var en enorm skuffelse å få svaret på den blodprøven, vi trodde faktisk at vi var så heldige at vi fikk det til på første ICSI. Vi fikk jo heller ingen på frys, og tanken på å måtte gå igjennom alt sammen én gang til var bare deprimerende. Men jeg har fått ny plan fra klinikken og er klar for å prøve igjen. De mener jeg skal gå litt lenger på sprøyter (gikk bare 8 dager sist). I tillegg skal jeg ta både Ovitrelle og Gonapeptyl før neste uttak for bedre modning av eggene. Det gjør jo at jeg har litt mer troen på neste forsøk!

Nå som jeg har fått den kjemiske graviditeten litt på avstand føles alt bedre. Nå håper jeg bare vi rekker et forsøk til før sommeren! Da må jeg i så fall ha eggløsning senest mandag. Aner jo ikke hvordan syklusen kommer til å oppføre seg etter både stim og kjemisk, men jeg håper håper håper det går. Hvis ikke blir det ikke forsøk igjen før i midten av august.

Kom igjen kroppen! :smiley-angelic001
Du er skikkelig tøff som går gjennom alt igjen allerede! Håper en liten endring i behandlingen gjør susen. Dere fortjener det nå, også krysser jeg alt for at det skjer før sommeren:Heartred Heia kroppen!:wav
 
CD 12
Jeg har ikke hatt noe overskudd til å oppdatere dagboken her inne. Etter første ICSI har jeg vært litt langt nede. Jeg testet 13dpo og fikk svak strek på babyplan. Tok da en digital 14dpo som siste gravid 1-2. Herregud, vi var i himmelen! Gleden skulle imidlertid ikke vare mer enn 2 dager, da vi fikk svar på blodprøven. 27 i hcg, og da skjønte jeg selvfølgelig at dette ikke kom til å gå veien. Jeg er faktisk veldig overrasket over hvor sterk strek jeg fikk på babyplan med bare 27 i hcg.

Det var en enorm skuffelse å få svaret på den blodprøven, vi trodde faktisk at vi var så heldige at vi fikk det til på første ICSI. Vi fikk jo heller ingen på frys, og tanken på å måtte gå igjennom alt sammen én gang til var bare deprimerende. Men jeg har fått ny plan fra klinikken og er klar for å prøve igjen. De mener jeg skal gå litt lenger på sprøyter (gikk bare 8 dager sist). I tillegg skal jeg ta både Ovitrelle og Gonapeptyl før neste uttak for bedre modning av eggene. Det gjør jo at jeg har litt mer troen på neste forsøk!

Nå som jeg har fått den kjemiske graviditeten litt på avstand føles alt bedre. Nå håper jeg bare vi rekker et forsøk til før sommeren! Da må jeg i så fall ha eggløsning senest mandag. Aner jo ikke hvordan syklusen kommer til å oppføre seg etter både stim og kjemisk, men jeg håper håper håper det går. Hvis ikke blir det ikke forsøk igjen før i midten av august.

Kom igjen kroppen! :smiley-angelic001
Du er skikkelig tøff! Lykke til med stimulering og alt!
 
Åh, jeg heier sånn på dere. Måtte det går denne gangen, det fortjener dere :Heartred
 
CD 1
Det hjalp å heie på kroppen, mens kom sent i går kveld! Så i morgen starter jeg stimulering og dermed er vi i gang med ICSI #2 :D Håper og tror dette forsøket blir litt bedre enn det forrige. Føler meg så heldig og lettet over at vi rekker et forsøk til før sommerstengt. Jeg hadde egentlig innstilt meg på lang syklus og oppstart i slutten av august. Kanskje kroppen min vil dette like mye som hjertet og hjernen? :Heartred
 
Hurra for mens! Lykke til :)
 
CD 2

Første sprøyte ble satt i dag tidlig, og det er så deilig å være i gang. Motivasjonen er på topp! Jeg sliter i venteperiodene fordi jeg føler at jeg ikke får gjort noe som helst for å nå målet vårt - å få et lite barn som er så veldig, veldig ønsket.

Det har kommet noe godt ut av vår ufrivillige barnløshet. For det første har M fått et større ønske om barn. Ikke det at han ikke ønsket det før, men nå kan han liksom komme bort til meg og si «jenta mi.. jeg har så lyst på barn, jeg tenker på det nesten hver dag». Tror han fikk en liten vekker da han tidligere tok det for gitt å kunne få barn. Vi er begge evig takknemlig for at vi lever i en tid der det faktisk er mulig for oss! Vi skal faktisk ikke langt tilbake i tid før ICSI ikke eksisterte...

Den andre tingen er sexlivet. Det er faktisk litt deilig å bare kunne ha sex når vi føler for det. Null press rundt eggløsning, bare akkurat når det passer oss. Da vi begynte å prøve ble jeg skikkelig stressa hvis vi ikke fikk til å ha sex «de rette dagene».

Jeg skulle selvfølgelig ønske vi kunne lage barn på den «vanlige» måten, men noe godt må det jo komme ut av alt vi går igjennom! Og jeg håper alt jeg har for at vi får verdens fineste premie i enden :Heartred

Kontroll på onsdag, jeg gleder meg så til fortsettelsen!
 
CD 10

Hadde kontroll nummer to i dag og uttak blir mandag! De har nå bestemt at det blir totalfrys, da jeg hadde mange follikler. Litt skuffende, men jeg tror det blir lettere å nyte sommeren om jeg vet det ligger en eskimo eller to og venter i august :Heartred

Siste sprøytene settes i morgen, hele fire stk. Det blir ny dagsrekord for min del. Søndag skal jeg nyte å ha sprøytefri :happy:
 
CD 13

Egguttak overstått! Det var vondere denne gangen. Forrige uttak merket jeg jo ingenting, men høyre eggstokk var skikkelig vondt i dag. Kanskje ikke så rart, da det ble målt 15 follikler der på fredag!

Uansett, det ble 14 egg ut i dag. Jeg er selvfølgelig kjempefornøyd med antallet, men jeg klarer ikke juble før jeg får telefon i morgen. Sist runde var jeg utrolig fornøyd med 10 egg, men fikk meg en smell dagen etterpå da kun 3 av de var modne. Så denne gangen føler jeg at jeg må forberede meg litt på mange umodne egg.

Nå skal jeg bare slappe av på sofaen, knaske noen Paracet og ta det helt med ro. Denne dagen kommer til å bli lang :nailbiting:
 
CD 13
Egguttak overstått! Det var vondere denne gangen. Forrige uttak merket jeg jo ingenting, men høyre eggstokk var skikkelig vondt i dag. Kanskje ikke så rart, da det ble målt 15 follikler der på fredag!

Uansett, det ble 14 egg ut i dag. Jeg er selvfølgelig kjempefornøyd med antallet, men jeg klarer ikke juble før jeg får telefon i morgen. Sist runde var jeg utrolig fornøyd med 10 egg, men fikk meg en smell dagen etterpå da kun 3 av de var modne. Så denne gangen føler jeg at jeg må forberede meg litt på mange umodne egg.

Nå skal jeg bare slappe av på sofaen, knaske noen Paracet og ta det helt med ro. Denne dagen kommer til å bli lang :nailbiting:
Nyt dagen og sommeren nå, det har du fortjent:Heartpink Jeg krysser fingrene alt jeg kan for veien videre for deg:signs003
 
Nyt dagen og sommeren nå, det har du fortjent:Heartpink Jeg krysser fingrene alt jeg kan for veien videre for deg:signs003
Takk :Heartred Det skal jeg virkelig gjøre! Det er jo meldt så deilig vær fremover, så jeg skal kose meg med båtturer, reker og hvitvin.
 
Da har jeg fått telefon fra klinikken og jeg er både håpefull og småskuffet på en gang.

Av 14 egg var det bare 7 modne. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke vil modnes! Det skjønner ikke legene eller embryologene heller, de mener to doser med Gonapeptyl burde ha gjort susen. Folliklene er jo store og fine.

MEN, 7 modne egg er 4 fler enn sist runde! 6 av 7 egg er befruktet, så det betyr at vi har dobbelt så mange befruktede egg enn forrige gang. Jeg har troen på at det blir i hvert fall én blasto i frysen, som jeg kan sette inn i august/september. Samtidig klarer jeg ikke å legge fra meg skuffelsen. Tenk om alle 14 egg hadde vært modne?! Da hadde liksom sjansen for flere på frys vært så mye større.

Nå er det bare å vente. De ringer på lørdag for å fortelle hvor mange som fryses. Hvis de ringer før betyr det at ingen har utviklet seg riktig. Så nå er det bare å krysse fingrene for at klinikken ikke ringer før på lørdag. Kommer til å få hjertebank hver gang telefonen min vibrerer...
 
Skjønner skuffelsen, men som du sier er det jo flere enn sist likevel -og DET er jo positivt! Krysser fingrene med deg for at du ikke hører noe før lørdag, og at tallet da er oppløftende:joyful: Prøv å nyte uka frem til da så godt du kan:Heartpink
 
Jeg er veldig glad for at jeg fant dagboka di :Heartred Vi venter på at samboeren skal ta en sædtest, og jeg mistenker kanskje at den kan påvise nedsatt sædkvalitet. Sett bort i fra at vi er i PP12 uten at det har klaffet enda, så er det ingenting som tilsier at det skal være noe galt, men jeg har en så sterk følelse på det.. Jeg vet svært lite om assistert befruktning, men ser kanskje for meg at jeg må lese meg litt opp i tiden fremover :)

Jeg sier meg enig i det @Noelle_ skriver :Heartred Håper og krysser fingrene for deg at de ikke har ringt enda, og at de ikke ringer før i morgen!
 
Back
Topp