Min vännina mistet i vecka 14

skvik

Flørter med forumet
Hej, jag kommer hit för att söka råd. Min vännina har precis gått igenom en spontanabort i vecka 14 och hon är otroligt ledsen. De hade vart på TUL och allt hade sett fint ut. Detta är den längst gångna graviditet hon haft sedan hon fick sin första för fyra år sedan. Sedan dess har hon haft ett flertal missfall.

Hur skall jag prata med henne om detta? Vill man prata om det? Hon har dratt sig undan i en period men nu tagit kontakt med mig igen.
 
Hun er heldig som har ei god venninne i deg, som tar vare på henne. Håper det vil gå bra med dem med tiden. Sender dere en stor klem. :Heartred
 
Spør henne. Jeg har en venn som spurte meg rett ut om jeg ville snakke om det, eller om jeg ikke ville snakke om det. Det er alltid godt å vite at man har noen å snakke med hvis man vil. Tror du må føle deg litt fram når det gjelder hvordan, det er så ulikt hva folk ønsker og hvordan de reagerer. Og om hun ikke ønsker å snakke om det, bare vær der for henne. Hun trenger deg.
 
Spør henne. Jeg har en venn som spurte meg rett ut om jeg ville snakke om det, eller om jeg ikke ville snakke om det. Det er alltid godt å vite at man har noen å snakke med hvis man vil. Tror du må føle deg litt fram når det gjelder hvordan, det er så ulikt hva folk ønsker og hvordan de reagerer. Og om hun ikke ønsker å snakke om det, bare vær der for henne. Hun trenger deg.

Tack för bra förslag! Låter ju så självklart men fint att lägga upp det så tydligt.
 
Spør henne. Jeg har en venn som spurte meg rett ut om jeg ville snakke om det, eller om jeg ikke ville snakke om det. Det er alltid godt å vite at man har noen å snakke med hvis man vil. Tror du må føle deg litt fram når det gjelder hvordan, det er så ulikt hva folk ønsker og hvordan de reagerer. Og om hun ikke ønsker å snakke om det, bare vær der for henne. Hun trenger deg.

Enig med denne :)

Selv syns jeg det er godt å ha fått høre at det bare er noen der om jeg trenger å snakke med noen. Direkte spm om ting som har skjedd har jeg ikke behov for, men om jeg trenger å snakke om det er det greit å vite at det er noen som stiller opp
 
Så godt med en venn som deg!
Enig med de andre. Spør om hun vil snakke om det og si at du er der når/om hun vil. Det kan for noen være behov for å snakke om det lenge etterpå også...
 
Back
Topp