min tur...

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
I dag er jeg 12 uker akkurat! ikke les videre om du ikke tåler detaljer om blødninger o.l

Og i dag når jeg kom hjem fra jobb merket jeg at jeg har blødd litt...kjente det ved middagsbordet at det kom ut nå liksom...trpdde det var vanlig utflod som jeg har hatt...men det var det ikke gitt! det var blod o_O det var ikke mye, men nokk til at jeg ble satt ut, og det kom pittelitt mer når jeg tørket meg, har akkurat tatt på nytt truseinnlegg for å sjekke om det kommer mere. Har også sendt mail til jordmor og informert henne....jeg får vell bare vente å se!

Jeg blir selfølgelig litt redd og skremt, og vilvite hva som faktisk skjer her nå!!! utrolig utålmodig!
 
Skjønner at du blir redd. Blod er aldri velkomment!
Krysser fingrene for at dette er uskyldig ❤️
 
Håper dette bare er en uskyldig blødning fra skjøre slimhinner. Så lenge det ikke øker i styrke, eller du får kraftige smerter er det gode muligheter for at det er hent uskyldig [emoji4][emoji173]️[emoji255]
 
Hei. Like etter jeg postet innlegget så blødde jeg gjennom truseinnlegg, truse og bukse...måtte løpe på do, og da rant det ut :eek:
Panikk og begynte å gråte litt i det stille (da min 5 åring satt å spiste kveldsmat) fant jeg ut at jeg må bare ringe legevakten...jeg tenkte dette må jo være akutt!

Etter samtale med dem ønsket de at vi tok turen til legevakten. 5 åringen fikk jeg innlosjert hos sin far, og jeg og min samboer dro til legevakten. På turen til mo blødde jeg ikke noe merkbart mye. Etter samtale med lege og etter jeg har tatt underlivsundersøkelse og urintest for urinveisinfeksjon ble jeg sendt videre til akuttmottaket hvor gynekolog skulle ta UL for å sjekke.

Da gynekologen snudde skjermen mot meg og jeg (vi) fikk se lille mageboer hoppe å sprette rundt ble jeg 1000kg lettere!:) Gynekologen undersøkte og tok mål og sier til slutt at alt er bra med den lille, og blødningene kommer ikke fra livmorhulen. Litt usikkert hvor blødningene kommer fra, men det kan være sarte slimhinner i skjeden eller livmortappen eller noe lignende.

Utrolig godt å bli tatt så på alvor av helsepersonellet på legevakten og av gynekolog!

Det morsomste (ikke at det hele var så jækla morsomt men) var når min samboer fikk se babyen på skjermen! øynene lyste opp og han var så sykt fascinert! :Heartred

Så her var det ikke SA heldigvis! men en blødning som kom og ble borte! o_O
 
Last edited:
Fikk foresten også vite at han (gynekologen) trodde at jeg var 12+3 og jeg hadde selv funnet ut sammen med legen at jeg var 12+0 i dag :) så tre dager lengere :) Både gynekolog og sykesøster syntes det var helt utrolig at jeg var blitt gravid under en uke etter hormonspiralen var tatt ut!
 
Så herlig lesning at alt er bra [emoji173]️finnes ikke noe bedre enn det når man får oppleve noe slikt skrekkelig [emoji173]️
 
Godt med godt nytt [emoji38] må vente til 9.8 før jeg skal på sykehuset og forhåpentligvis få godt nytt jeg også, er på 17 dagen med blødninger, varierer i styrke og farge, men utrolig slitsomt
 
Godt å høre at alt var fint ❤️
 
Så fint at dere fikk sjekka, ble tatt på alvor og fikk så gode nyheter [emoji173]️
 
Godt med godt nytt [emoji38] må vente til 9.8 før jeg skal på sykehuset og forhåpentligvis få godt nytt jeg også, er på 17 dagen med blødninger, varierer i styrke og farge, men utrolig slitsomt

Huff! Ja det er ikke noe gøy! man blir jo usikker og redd! Kryser fingrene for at alt er bra med din lille også :)
 
Hei. Like etter jeg postet innlegget så blødde jeg gjennom truseinnlegg, truse og bukse...måtte løpe på do, og da rant det ut :eek:
Panikk og begynte å gråte litt i det stille (da min 5 åring satt å spiste kveldsmat) fant jeg ut at jeg må bare ringe legevakten...jeg tenkte dette må jo være akutt!

Etter samtale med dem ønsket de at vi tok turen til legevakten. 5 åringen fikk jeg innlosjert hos sin far, og jeg og min samboer dro til legevakten. På turen til mo blødde jeg ikke noe merkbart mye. Etter samtale med lege og etter jeg har tatt underlivsundersøkelse og urintest for urinveisinfeksjon ble jeg sendt videre til akuttmottaket hvor gynekolog skulle ta UL for å sjekke.

Da gynekologen snudde skjermen mot meg og jeg (vi) fikk se lille mageboer hoppe å sprette rundt ble jeg 1000kg lettere!:) Gynekologen undersøkte og tok mål og sier til slutt at alt er bra med den lille, og blødningene kommer ikke fra livmorhulen. Litt usikkert hvor blødningene kommer fra, men det kan være sarte slimhinner i skjeden eller livmortappen eller noe lignende.

Utrolig godt å bli tatt så på alvor av helsepersonellet på legevakten og av gynekolog!

Det morsomste (ikke at det hele var så jækla morsomt men) var når min samboer fikk se babyen på skjermen! øynene lyste opp og han var så sykt fascinert! :Heartred

Så her var det ikke SA heldigvis! men en blødning som kom og ble borte! o_O

Så fantastisk å lese [emoji173]️
 
Åhhh så godt å lese at alt er bra med lille knøttet :Heartred Og så bra at du ble møtt av ett så fantastisk støttende hjelpeapparat. Det er godt å bli tatt alvorligt når noe slikt skjer.
 
Å så kjekk nyhet, sitter her med tårer i øyene :happy:
 
Uff, skikkelig skrekkopplevelse, men så godt at det gikk bra!
Også godt å høre at du ble tatt på alvor med bekymringene da du tok kontakt med akutten. Hadde en lik episode forrige svangerskap og ble henvist til å ta kontakt med fastlegen over helga...
Var heldigvis bare en blodansamling som hadde sprukket etter litt tunge tak på gården, men fryktelig skremmende mens det sto på.
 
Back
Topp