Min tråd/dagbok: Jeg er endelig GRAVID!!!! Så enden på tråden er her=)

Ida82

Forumet er livet
Jeg har skrivd litt samma greier på "prøvd lenge" også, men er så stille der *hehe* SIER TUSEN TAKK FOR ALLE MULIGE TILBAKEMELDINGER[:D][;)][:)]...... Jeg kan jo først skrive litt om meg og min situasjon. Jeg er da ei som ikke får el sjøl. Meg og min kjære har ikke brukt prev på 4 år, men vi har prøvd skikkelig å bli gravid i 2-3 år nå.
 
I fjor i januar begynte jeg med pergo som jeg tok i et halvt år uten resultater. Fikk mensen til slutt da som jeg ikke hadde hatt på 2 år. Legen min sendte inn en søknad for meg til Porsgrunn fertilitetsklinikk og jeg fikk første time februar i år. Der ble jeg tatt godt i mot av kjempe snille og dyktige folk. De ville jeg skulle begynne med å ta hormonkur (puregon). Med det får man jo el til slutt. Først ville de jeg skulle vente til jeg fikk mensen sjøl, for jeg hadde hatt noen symptomer til det akkurat da, men tr kom jo aldri. Så jeg måtte ta primolutt for at tr skulle komme.
 
Jeg begynte så med puregon. Det tok si tid før egga begynte å reagere. Har vel aldri vært liv i de før...[:D] Men den dagen de hadde tenkt å avslutte opplegget jeg var i gang med, hadde de jaggu begynt å vokse. Og fra da gikk det støtt og stadig framover[:D] Jeg fikk til slutt el etter 5-6 uker med puregon. 3 egg var "fullvoksne". Men ingen av dem ble befruktet. Jeg fikk, i stedetfor å kunne teste meg og leve i spenningen, den verste mensen dagen før jeg skulle ha testet meg. Og den ble hos meg i 10 dager. Jeg var skikkelig deppa....
 
Men men nå er det i gang igjen og jeg har tatt puregon i 11 dager. Jeg har vært på innvendig ul 3 ganger fram til nå. Idag var den siste av de 3. Egga var blitt 8 mm (var vel 2 stk, men 1 egg som var nesten like stor). De skal være 17-19 mm store når jeg kan sette el sprøyta. Så det kan bli spennende å se hvor fort det kan gå framover. Forhåpentligvis ikke like lang tid som forrige gang. Hehehe...
 
Tusen takk til dere som gidder å ta dere tid til å lese. Og hvis det er noen i samme situasjon som meg vil jeg gjerne høre fra dere[;)]
 
 
 
Oppdatert 6.4.07:
Vi har nå lykkes i å bli gravide. Det ble med første IVF!!![:)] Jeg og sambo er nå så lykkelig som vi kan få bli!!!
Dermed hopper jeg nå over til termin i desember[:)] Men kommer alltid til å komme innom her til der jenter[;)]
Dere har vært en enorm støtte for meg her inne, TUSEN TAKK!!! Blitt så glad i dere atte!!!
JEg krysser og ber på mine knær at dere også snart skal oppleve denne ubeskrivelige lykken!!![;)]
 
dytter litt jeg........tungt.... vil gjerne høre fra dere som har gått gjennom lignende[;)] Og selvfølegelig alle andre også[:D]
 
Har ikke opplevd det samme, men vil bare gi deg en stor og god klem!

Håper det snart ordner seg for dere og at dere får den hjelpen dere trenger!

Masse lykke til fremover!
 
Tusen takk til dere begge[;)] Timtam, hvordan går graviditeten? Og håperpåenspire, har ikke du begynt med pergo nå eller? Har jeg kanskje sett feil? Uansett hvordan går det for deg?
 
ORIGINAL: Ida82

Tusen takk til dere begge[;)] Timtam, hvordan går graviditeten? Og håperpåenspire, har ikke du begynt med pergo nå eller? Har jeg kanskje sett feil? Uansett hvordan går det for deg?


Heisann Ida82!

Merker i hvert fall at jeg er gravid [:D]

Ble sykemeldt på  tirsdag, tilbake på jobb 20. november... Kvalme, oppkast og hodepine er vel en vanlig følgesvenn ved graviditet, men ikke så veldig behagelig!

Hvordan går det med deg og din behandling da?     
 
ORIGINAL: HåperPåEnSpire

Jeg skal begynne når mensen kommer [:D]

 
Så spennende!!!! Du må holde meg oppdatert i hvordan det går!!![;)]
 
ORIGINAL: timtam

ORIGINAL: Ida82

Tusen takk til dere begge[;)] Timtam, hvordan går graviditeten? Og håperpåenspire, har ikke du begynt med pergo nå eller? Har jeg kanskje sett feil? Uansett hvordan går det for deg?


Heisann Ida82!

Merker i hvert fall at jeg er gravid [:D]

Ble sykemeldt på  tirsdag, tilbake på jobb 20. november... Kvalme, oppkast og hodepine er vel en vanlig følgesvenn ved graviditet, men ikke så veldig behagelig!

Hvordan går det med deg og din behandling da?     

 
Off ja er sikkert ikke greit med den kvalmen[:'(] Men jeg har hørt at det skal bety at fosteret har satt seg godt til rette[;)] MEn uansett, god bedring!!!!!!
 
Ellers går det jo bra her da. Er bare spent[:D] Skal til innvendig ul i morra. Noe det blir en del av nå mens jeg går på puregon. Er vel rundt 2 ganger i uka. Så blir spennende å se i morra hvor modent egga(ne) er blitt. Håper på at det blir 2-3 egg som modnes denne gangen også!!!!![;)]
 
I dag var jeg på innvendig ul igjen. Men jaggu har ikke egga modnet seg noen ting. PÅ EN UKE[:@] Hva i huleste er galt med meg??? Jeg blir gal snart. Og det som er rart er at jeg føler at det skjer noe i eggstokkene. Men så gjør det ikke det alikevel. Bortsett fra at det er en haug med egg som "beveger" på seg. Eller blir vekket til livs, men er ingen som "vokser". Æsj, jeg er så lei av at alt skal gå så sakte....
 
Off dette er ikke dagen min merker jeg... i tillegg til dette fikke jeg nå nettopp rede på at farfaren min er blitt enda dårligere og at man bør besøke han fortest mulig for å få se han en "siste" gang før han kanskje dør..... [:(][:o] Og vi bor jo et godt stykke unna....
 
Uansett så må jeg til legen igjen til mandag å skjekke disse sinnsykt treige egga... skriver mer da. Kanskje jeg ikke er i så dårlig humør da...
 
Ja i dag var ny dag hos legen. Fortsatt ingen modning av egga. Ikke skjedd noe på 11 dager. BLÆÆÆÆHH!!!! jeg blir så frustrert. Men skulle øke dosen nå da. TING TAR virkelig TID!!!![:@] Håper virkelig vi blir gravide denne gangen. Etter å ha ventet i 4 år på et lite nurk begynner jeg å bli ganske sliten psykisk. Men godt å ha denne tråden å få luftet tankene sine i. Tusen takk til dere som gidder å lese og eventult skrive tilbakemeldinger. 
 
Og i morra skal vi til kr.sand. Bestefaren min ligger for døden. Er ikke gøy alt dette her. Men men motgang gjør en forhåpentligvis sterkere.
 
Skal krysse fingrene for deg, er i prøvinga her og.....kan ikke være enkelt når man må igjennom så mye for å få den etterlengtede babyen.
Gjorde meg vondt å lese om din bestefar, vet hvor vondt det er å miste noen som står man nær.
 
 Stor klem fra meg.

 
Tusen takk for det Lucia[:)] Leit med det med di farmor. Men da er vi to i samme båt og det hjelper å vite at noen går gjennom det samme. Ikke det at jeg ønsker andre det. Men da er vi ikke alene. Farfar lider av kreft i blæra og har dessuten myyyye mindre blod i kroppen enn man skal ha og i tillegg blør han hele tiden. Så håper vi rekker å besøke han. Håper du og får tilbringt tid med di farmor!!! Sender  til deg, jeg!
 
Må bare si at jeg synes du er tøff sterk som går gjennom alt dette og som har holdt ut så lenge, vil virkelig gi min ære til deg for det[:D].
 
Håper du nå vil få litt fortgang i sakene med økt dose og ønsker deg så utrolig lykke til. Stå på og mist ikke motet nå, du vil få din spire du også[:D].
 
Sender alle mine lykke ønskninger til deg en stor klem og varme tanker[:D].
 
Det var trist å høre om bestefar din, håper dere får en fint tid sammen og at han får det fint og harmonisk.
 
ORIGINAL: mrs smith

Må bare si at jeg synes du er tøff sterk som går gjennom alt dette og som har holdt ut så lenge, vil virkelig gi min ære til deg for det[:D].
 
Håper du nå vil få litt fortgang i sakene med økt dose og ønsker deg så utrolig lykke til. Stå på og mist ikke motet nå, du vil få din spire du også[:D].
 
Sender alle mine lykke ønskninger til deg en stor klem og varme tanker[:D].
 
Det var trist å høre om bestefar din, håper dere får en fint tid sammen og at han får det fint og harmonisk.

 
Tusen takk[:)] Ja hvis det er sånn jeg håper og tror det er, etter døden får han det bedre der[:)]
 
Og takk for oppmuntrende ord. Ja jeg skal ha en spire snart!!!
 
ORIGINAL: citadel

Ville bare gi deg en god klem Ida og ønsker deg masse lykke til med en spire. Den må komme snart!  
Håper du får ta farvel med farfaren din. Det betyr så mye. Stå på Ida, du er nok ei tøff jente!

 
Tusen takk[:)]
 
Så kjedelig å høre at eggene ikke har modnet seg! Krysser fingrene for at økt dose hjelper!

Håper også at 3-dobbel dose babystøv kommer til hjelp!

 
 
ORIGINAL: timtam

Så kjedelig å høre at eggene ikke har modnet seg! Krysser fingrene for at økt dose hjelper!

Håper også at 3-dobbel dose babystøv kommer til hjelp!

 

 
[:)] ja jeg tar all babystøv i mot med stor glede!!![:)] Jeg får bare konse meg mer med verpingen også[;)] Med det samme vil jeg ønske deg lykke til videre i svangerskapet[;)]
 
Vil bare ønske deg lykke til jeg!!
 
Håper spiren sitter snart!![:D]
 
Tusen takk for lykkeønskningene Buster[;)]
 
I dag var jeg på innvendig ul igjen. Var et egg som var 14 mm[:)][:)] Kjempe glad!!!!!! Skal være 18 mm eller noe. Så nå sa legen at jeg bare skulle bruke puregon til og med lørdag, så fri søndag. På mandag skulle jeg tilbake og da regnet han med at jeg skulle ta el sprøyten. Og da kunne vi se til å unnfange babsyen vår[:D][:D][:D] YOHOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!
 
Så nå kommer det nok noen spennende dager forover... Må bare ta å samle sammen noen nerver. Håper dette blir den beste julen ever!!!!! Det kribler og kribler.  
 
ORIGINAL: timtam

Så spennende!

Krysser alt som krysses kan for at egget er klart til mandag!

 
TAKKER for det[;)] Trenger all flax vi kan få. Jeg håper så inderlig at spiren sitter. Denne gangen har vi ikke sagt at vi prøver igjen til andre enn foreldrene våres. Så hvis spiren sitter denne gangen så blir det spennende å se hvor overrasket søskenene våres blir når vi kan spre en god nyhet. Hvis negativ resultat blir det ikke så mange å si det til. Og ikke fullt så tungt kanskje. Off etter 4 år så kanskje det går[:)][:)][:)]
 
Back
Topp