Min siste kamp! [Dagbok]

*OiOi*

Glad i forumet
Julibarna2014
Nå starter min siste kamp mot kiloene. Litt om meg; 29 år, gift og tobarnsmor. Alltid vært lettere overvektig. Startet vel i tenårene og har drevet og slanket meg helt siden da. Har iallefall tenkt på slanking. Har alltid hatt problemer med kles-shopping. Er en typisk pære, med stor rumpe og store lår. etter to svangerskap er jeg heller ikke fornøyd med magen som henger + masse strekkmerker. Før første sv.skap var jeg 75 kg og passe fornøyd. La på meg masse kom vel på 105 kg rett før fødsel. 1 år senere var jeg tilbake på 75 kg, men da ble jeg jaggu gravid igjen. Klarte å holde igjen litt denne gangen og veide vel 95 kg på det meste. Nå 6 mnd etter fødsel er jeg 78 kg og er igrunn fornøyd med det så langt. Har ikke gjort noe spes. og spist masse godis, men det tar på å ha to barn under 2 år. Men nå jeg altså bestemt meg for å komme ned på en vekt hvor det er lettere å finne klær. Dessuten vil jeg ikke ha hengemage lenger. Siden jeg fortsatt ammer vil jeg ikke gå ned for fort, men bør vel starte opp med noe trening etterhvert. Blir en del trilleturer da, det er jo god trening det!

1. mål : 75 kg innen jeg blir 30 i starten av september.
2. mål : 70 kg innen nyttår
3. og siste mål : 65 kg til sommeren 2012

20.06 : 81 kg
27.06 : 80 kg
04.07 : 79,1 kg
11.07 : 78,7 kg
18.07 : 78,2 kg
25.07 : 77,6 kg
01.08 : 77,5 kg
08.08 : 78,1 kg
15.08
21.08 : 78,4 kg
29.08 : 79 kg
05.09 : 78,2 kg
12.09: 77,5 kg
19.09: 77,3 kg
26.09: 77,0 kg
03.10: 76,9 kg
10.10: 76,6 kg
17.10: 76,4 kg
24.10: 76,0 kg
31.10: 76,4 kg
21.11: 77,5 kg
28.11: 77,2 kg
05.12: 78,0 kg


Mine kroppsmål August 2011
- Overarm: 29 cm
- Bryst: 88 cm (med melkspreng)
- Midje: 76 cm
- Mage: 95 cm
- Hofter: 97 cm
- Ende: 105 cm
- Lår: 66 cm

September 2011

- Overarm: 29 cm
- Bryst: 87 cm
- Midje: 75 cm
- Mage: 93,5 cm
- Hofter: 95,5 cm
- Ende: 103 cm
- Lår: 64 cm         Total tap cm: 9 cm

Oktober 2011

- Overarm: 28 cm
- Bryst: 86 cm
- Midje: 75 cm
- Mage: 93 cm
- Hofter: 95 cm
- Ende: 103 cm
- Lår: 62 cm        Tap september: 5 cm   Tap totalt; 14 cm
 
Er litt misfornøyd med å ha gått opp den siste uken, men skjønner det godt. Har spist masse godis den siste uken. Er vel på tide å innse at det går ikke dersom jeg skal nå mine mål. Bør også forsøke å få gått flere turer, men det er så godt å slappe av når mini endelig sover. Er også masse husarbeid som burde vært gjort.
 
Nå har det virkelig gått over stokk og stein. 79 kg i dag, det er ikke bra. Jeg når ikke mitt 1. mål. Men nå starter slankekrigen og jeg er klar for kamp. Må slutte med godis, det er den som knekker meg. Og prøve å få litt mer trening. Har vært veldig slapp siste uken siden jeg har ventet på slankekrigen. Men nå håper jeg motivasjonen strømmer på...
 
Har gått ned 0,8 kg denne uken. Og det er jeg veldig fornøyd med. Har vært mye kaker i helgen. Tidligere i uken var jeg svært flink. Nå er det på tide å få litt trening i hverdagen.
 
0,7 kg denne uken, er nede i 77,5 kg igjen. Nå gjelder det bare å fortsette. Skal virkelig gå inn for å prøve å få inn litt trening denne uken. Må lage meg mer knekkebrød nå, er godt å finne om kveldene, istenfor noe søtt. Bruker brunost på da, så det er nok ikke så sunt som det føles, men likevel sunnere enn godis!
 
0,2 kg ned denne uken. Det var skuffende. Har gått flere og lengre turer denn uken, men har også spist mer godis. Må stramme inn. Skal også prøve å starte med noe styrketrening.
 
0,3 kg ned denne uken. Det går veldig sent for tiden. Har gått tur fire ganger denne uken på 1 time og 15 min. Men har fallt utpå mtp søtsakene igjen. Dersom jeg får strammet inn på dette vil nok vekten gå fortere nedover. Tenker også og starte med noe styrketrening.
 
Kun 100 gram denne uken. Føler motivasjon kommer tilbake, så da satser jeg på en bra uke nå. Håper å kunne rapportere om trening neste gang!
 

Synes du er kjempeflink jeg!
Har jo gått ned hver uke de siste ukene!

Skjønner at det er slitsomt med 2 barn ja. Har selv ei jente på snart 2,5 år samt fikk en gutt nå i mai. I tillegg har gutten hatt kolikk, så har ikke fått tenkt på meg selv i det hele tatt. Men nå er jeg i gang jeg også.

Bare vi tar tiden til hjelp, skal vi nok nå målene våre skal du se:)
Masse lykke til:)
 
Jepp, må nok ta tiden til hjelp. 0,3 kg ned denne uken. føler store forskjeller på kroppen min da, så det er positivt. Får på meg klær som jeg så vidt fikk på meg før jeg ble gravid med andremann.
 
0,4 kg ned denne uken, helt utrolig egentlig mtp inntaket. Men lillegutt har puppenekt da, så jeg tror nok melken er forsvunnet.
 

Huff, sikkert kjedelig å miste melka. Selv ammer jeg ikke da jeg hadde lite melk fra starten samt fikk brystbetennelse etter 10 dager. Var noe med at jeg har trange melkeganger(skjedde nemlig første gangen jeg ammet også.)

Synes du er kjempeflink jeg! Sakte med sikker nedgang gir best resultat:)
 
Jee, etter noen ukers pause starter jeg opp igjen. Mot slutten av slankekrigen var jeg så demotivert. Mye pga problemer med ammingen som førte til trøbbel med lillegutt. Tror det var mensen som gjorde at han ikke ville ha melk. Men vi kom oss faktisk igjennom og nå ammer vi tre ganger i døgnet igjen. Siden jeg fortsatt ammer ønsker jeg ikke noen ekstrem-slanking. Men jeg tror at dersom jeg holder meg unna søtsaker vil dette merkes på vekta. Jeg har også inngått en avtale med meg selv om å ut å gå om kveldene etter ungene har lagt seg. Minst tre ganger i uka. Har fått meg tur-buddy og så da holder det kanskje lenger. Det eneste som er problemet er at det er mørkt ute om kveldene nå. Ingen gatelys her jeg bor. Får håpe på måneskinn. Håper på å få til en tur allerede i kveld. Har lagt på meg godt over 1 kg siden det skei ut, men håper å ta det igjen ganske snart.
 
Heier på deg videre

Bare det å begynne igjen etter man har falt av viser styrke. Dette klarer du
 
Takk for det nnem. Kan faktisk rapportere om 1 timers gåtur i kveld. Har heller ikke spist noe feil i dag heller. Eneste feilen er at det sikkert har blitt for lite kcal. ble bare to brødskiver til middag og det er for lite. Ikke ble det frokost heller, synes det er vanskelig å få til det med to små som skal ha sitt. Får vel bedre rutiner når jeg starter på jobb i desember.
 
Fack, for en dag. Hadde så vondt i kjeven i går kveld og i natt. Fikk akkutt-time hos tannlegen, og der var det en rotspissbetennelse. Så på torsdag blir det rotfylling. Æsj, hater tannlegen, dyrt og vondt! Har spist riktig i dag, bortsett fra at det kanskje har blitt litt lite i dag å. Frister ikke å spise når halve hodet er bedøvd. Uansett ser jeg ikke for meg noe spesielt fysisk aktivitet de nærmeste dagene, så det blir litt dumt. I dag tenkte jeg faktisk hva jeg skulle trøste meg med. Men siden jeg har startet et nytt og bedre liv (igjen) blir det ikke noe godterier. FLINK!
 
da har jeg fått rotfyllt dritten. Regninga kom på 5000+. det er bare sykt. Jeg har uansett ikke spist godterier siden søndag. Det er jaggu lenge siden jeg har gått så lenge uten godis. Tenker å holde meg helt unna til helga, vil se om det har innvirkning på vekta selv om det blir litt i helgene. Trillet litt med lillemann i dag, kanskje en liten halvtime. Har bestemt meg for å ta det litt med ro til tannpinen er over. Gidder ikke pushe meg så det blir mer vondt. Snikveide meg for noen dager siden og det var ikke noe nedgang å spore, men jeg håper innen mandag at noen gram er forsvunnet-
 
Mandag igjen. Har gått ned 0,3 kg denne uken. Litt skuffende, men velger å fortsette den taktikken jeg har bestemt meg for. Endelig føler jeg meg helt bra etter tannpinen så da skal det bli mer gåing. Har sykt melkespreng i dag, lillegutt nekter puppen igjen. Shit, jeg er lei av dette asså.
 
æsj, gikk på vekta i morges og det så ikke bra ut. Ifølge den har jeg gått opp 0,8 kg. WTF. Har egentlig vært ganske flink. Kun ut og gått en dag da, så jeg bør ut flere ganger. Spist mye godis i helga, men holdt meg unna i ukedagene. Håper det kanskje er mensen eller noe som har gjort til oppgangen.
 
Back
Topp