"Min side" i dag:

VilHaNr.2

Betatt av forumet
I dag er det onsdag 31. august, og du er 20 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 20 uker og 1 dag igjen til din termin, torsdag 19. januar.

  
Gratulerer, du er halvveis! Det er 141 dager bak deg og like mange foran deg. Høres det mye ut? Mange mener at ukene mellom uke 20 og 30 er de beste i svangerskapet..


Syns mange her inne har kommet så mye lengre enn meg, men nå er jeg å heldigvis halvveis
 
Gratulerer med halvveis

her er min side idag :

I dag er det onsdag 31. august, og du er 21 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Det er 19 uker igjen til din termin, onsdag 11. januar.  
Ved ultralydundersøkelsen sjekkes morkakens plassering. Hvis du ikke får beskjed om noe, ligger den sannsynligvis på øvre bakre livmorvegg som er det beste og vanligste stedet. Dersom morkaken ligger foran i livmoren, kan den fungere som en pute når barnet sparker og du vil kanskje ikke kjenne like mange av barnets spark. Ligger morkaken derimot så langt nede at den dekker bunnen og sperrer for fødselskanalen, får du tilbud om ultralyd rundt uke 30 for å sjekke om den har flyttet seg. Hos de aller fleste har den det, men hvis ikke vil barnet bli født med keisersnitt.

 
gratulerer.. henger nok etter eg og. eg er 19 uker i dag
 
Moro! Jeg får den på fredagen!
 
I dag er det onsdag 31. august, og du er 22 uker og 4 dager  ut i svangerskapet. Det er 17 uker og 5 dager  igjen til din termin, mandag 2. januar. 
På hver svangerskapskontroll måles symfyse-fundus lengden (sf-målet), det måles fra skambeinet (symfysen) til toppen av livmoren (fundus) og gir en pekepinn på at barnet vokser som det skal. Viktigere enn at du ligger på normalstreken er det at du følger din egen kurve og ikke flater ut.
 
Står akkurat det samme på min :) 
ble flytta litt tilbake etter den ordinære ultralyden, så da er jeg halvveis igjen :)  bare 4,5 mnd igjen :) 
 
Back
Topp