Min samboer har vondt, se hit!

ingz

Glad i forumet
Stein Tore (min samboer) har i den siste tiden hatt veldig vondt i magen. Det er snakk om hele nedre mage, begynner rett over tisseluren og går oppover mot navlen! Spess vondt når han er i bevegelse og bøyer seg. Han klarer nesten ikke å reise seg fra soffaen eller senga... Noen som vet hva dette kan være ? er det alvorlig eller er det bare sånn filleting?
Det begynte for 3 uker siden, ble bra forrige uke, men nå er det blitt værre igjen....

Han har ikke noe lyst til å dra til lege da dette koster penger vi ikke har!

ORIGINAL: Tone88

Stein Tore (min samboer) har i den siste tiden hatt veldig vondt i magen. Det er snakk om hele nedre mage, begynner rett over tisseluren og går oppover mot navlen! Spess vondt når han er i bevegelse og bøyer seg. Han klarer nesten ikke å reise seg fra soffaen eller senga... Noen som vet hva dette kan være ? er det alvorlig eller er det bare sånn filleting?
Det begynte for 3 uker siden, ble bra forrige uke, men nå er det blitt værre igjen....
[/quote

legen veit det nok!

ring legevakten og snakk med de..

ORIGINAL: HøNsElOvIsA!!

ORIGINAL: Tone88

[/quote

legen veit det nok!

Jo, gjør vel det. Men er så lang ventetid til legen.

Så er det det at han vil ikke til lege eller legevakt, da det koster penger! Vi har dårlig råd, å det er han selv som sier det !

da ringer du å får akutt time på han! De er pliktige til å ta han inn da... skal jo ikke gå rundt å ha det så vondt...

Kan høres ut som blindtArmbettennelse?! Tenker jeg da.. Men tre uker med det er vel gjerne ikke helt bra heller.. Så nei..vet vel ikke

Sånn har jeg det også, kanskje han er gravid og at babyen har plantet hodet godt neddi der??? [:D][:D]

Nei, seriøst, har han så vondt, så får han ringe legen, drøyer det med time der, så ring legevakta! Lykke til og god bedring!
[:)]

ORIGINAL: Selveste Kråka

Sånn har jeg det også, kanskje han er gravid og at babyen har plantet hodet godt neddi der??? [:D][:D]

Nei, seriøst, har han så vondt, så får han ringe legen, drøyer det med time der, så ring legevakta! Lykke til og god bedring!
[:)]

Hahah, ja :P prøvde å google litt men dukka bare opp kvinner som er gravide :D

Blindtarmen sitter ikke langt unna...

Be om faktura om dere ikke har råd nå.

bør nok få en lege til å sjekke det
kan være urinveisinfeksjon, nyrestein
i værste fall noe som jeg tviler at det er kreft i urinveiene

Jepp, sitter å prøve å overtale han til å ringe nå! :)
Får om han har så vondt som han sier så burde han ringe til lege å få det sjekket. Og om han ikke vil det så har han ikke vondt nok tenker jeg [;)]

Magesmerter SKAL tas på alvor, av en selv og av lege. Kontakt lege. Dere vet at en legetime kan fås på faktura ?? Blir noen kr ekstra, men om dere ikke har penger nå så har dere i vertfall 14 dager til å skaffe dere penger til å betale regningen da.

vist han har så vondt i magen kommer han nok til med en gang,ikke koster det så mye penger heller for en legetime. og vist dokkar ikke har penger så går det an å få med seg en regning. dette bør sjekkes,og bør ikke stå på pengene. husk at dette kan være alvorlig!!!

lykke til og go bedring!

ORIGINAL: ***Lykkelig***

Magesmerter SKAL tas på alvor, av en selv og av lege. Kontakt lege. Dere vet at en legetime kan fås på faktura ?? Blir noen kr ekstra, men om dere ikke har penger nå så har dere i vertfall 14 dager til å skaffe dere penger til å betale regningen da.

Helsa er viktig! Bedre sjekke opp nå, låne penger av noen eller få det på faktura.

Ikke vent for lenge med å sjekke det opp, en vet aldri hva det kan være.

Hvis han har sååå vondt i magen, som jeg får inntrykk av, så er legeregningen en bagatell.
Om han mener at det bare er tull å gå til legen, så har han ikke lov å klage heller.
Han har ikke bare seg selv å ta hensyn til lenger, han har også deg og familien! Det er dere det går ut over om det er noe alvorlig, som ikke blir tatt tak i tidlig nok.

ORIGINAL: VilSåGjerne

vist han har så vondt i magen kommer han nok til med en gang,ikke koster det så mye penger heller for en legetime. og vist dokkar ikke har penger så går det an å få med seg en regning. dette bør sjekkes,og bør ikke stå på pengene. husk at dette kan være alvorlig!!!

lykke til og go bedring!

Si att enten ringer han, eller så ringer du. enkelt å greit. få det på faktura, ingen kan nekte han legehjelp.

Det koster vel en 120kr å dra til legen. Be om akuttime hos fastlegen.
Er det alvorlig blir man sendt på sykehuset, da trenger man ikke en haug med penger.
Lykke til[:)]

Magesmerter SKAL taes alvorlig og samboeren din bør absolutt komme seg til lege, det er mange ting det kan være - noen ikke så alvorlige og noen veldig alvorlige. Helsa MÅ prioriteres for uten den blir økonomiske problemer små i sammenligning.... Og å vente kan gjøre vondt verre..

Hilsen spl som har jobbet både på legevakt og akuttmottak og tatt i mot maaaaaaaaange med magesmerter....

Back
Topp