Min sambo og interiør/innredning

Marit 83

Elsker forumet
Skulle virkelig ønske at sambo ikke hadde interesse for interiør altså... [:@]
Vi har flytta inn i nytt hus og har nå mye større plass enn vi hadde...MYE STØRRE!
Så skal vi til å møblere stua og loftstua...åh...herregud, jeg kjenner jeg blir nesten SUR bare av å skrive
dette...vi blir ikke enige, IKKE SJANS, NIX NADA!!! Faen altså... [:'(]
Han mener at når vi har så god plass som vi har nå så må vi bruke den da...sette sofaen nede på stua
litt sånn midt på store fine gulvet foran tv`n...og oppe på loftstua vil han ha go`stolene våre
stående midt på gulvet også med ett lite bord imellom...for han har lysst til å kunne snu stolen for å
sitte å se ut vinduet...og snu stolen for å sitte å se på tv hvis han har lysst til det...aaaaargh!!!

Jeg er heller av den typen som er glad for at vi nå har god plass å boltre oss på og vil SE at vi har god plass
istedet for å fylle-opp alle romma helt...BLÆH!!!
Jeg mener at vi kan ha møblene inntil veggene der det går an iallefall, ikke plassere alt midt på gulvet... [:@]
Vi blir bare ikke enige...og det er sååååå trasi og måtte ha en evig diskusjon på dette altså...OH LORD
jeg blir sprø jeg, trodde vi var "ferdige" for en stund med diskusjoner etter at vi flytta-inn, men neidaaaah... [:'(]

Flere som har menn som har sterke meninger om interiør?!?!
Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde en mann som pappa, han ser ikke hvis mamma flytter/ommøblerer på
sofa`n engang han, eller merker ikke om hun har hengt opp nye gardiner...hun får gjøre akkurat som
hun vil med alt interiør...heldiggrisen... [8D]

Kommer vel til å ende-opp med at vi får ommøblere annenhver måned å bytte på å ha det slik som vi vil
hver sin måned... [8D] Forundrer meg IKKE altså...jeg gir meg ikke, for det er såååå stygt å plassere
alt midt i ett rom...åååååh!!!!!! Jeg vil ikke gå å se midt inni RYGGEN på en sofa...og ikke midt inni ryggen
på godstolene våre...jeg blir seriøst GAL snart jeg... [:'(]
Ikke søren om vi skal bestemme hvert vårt rom heller...faderullan jeg er sta altså... [&:]

ORIGINAL: Renesmee

Vet hvordan du har det! Vi holder på å bygge hus, og har derfor måttet bli enige om MYE. Vi er begge sta og har sterke meninger, så diskusjonene har til tider vært heftige, om alt fra materialvalg i taket, antall spotter, flisevalg i entre og om vi skal ha dør her eller der eller ikke i det heletatt[8D]

Heldigvis (for han) har jeg blitt mye roligere av å gå gravid, så jeg finner meg i veldig mye. Det eneste som gjenstår nå er at han vil ha side-by-side kjøleskap og jeg ikke finner plass til et slikt på kjøkkenet jeg har tegnet...

Synes møbler midt på gulvet er stygt. Gikk selv og så rett inn i ryggen på sofaen i 3 år der vi bodde før, men det var pga VELDIG upraktisk løsning på stua. Var lang og smal og helt umulig. Har man plass synes jeg møblene kan stå inntill veggen

Ja husbygging er ingen dans på roser, det kan jeg gjerne skrive under på... [8|]
Fy fader som vi har diskutert og krangla om sånne ting... [&:]
Trodde liksom det skulle bli litt bedre nå som vi hadde kommet oss på plass jeg da,
men nååååånei, det kunne jeg bare drømme om visst... [:@]
Det er liksom sånn uansett hva JEG vil så vil han det MOTSATTE eller noe heeeelt annet...og slik er det andre veien også... [:'(]
Og møbler MIDT PÅ GULVET...det blir bare ikke aktuelt altså...det er noe av det styggeste jeg vet... [&:] Og jeg blir såååå forbanna bare jeg tenker på det altså!
Vi skulle prøve oss på diskusjonen igjen i helga, men det endte opp med at jeg
bare måtte gå ned fra loftstua før eksploderte av sinne... [8|] Kan jo ikke bli sinna når barna er i nærheten heller...uff altså...noen ganger kunne jeg rett og slett ha...ja...vet vet ikke, men jeg blir bare såååå oppgitt, sinna og irritert på han... [:@]

ORIGINAL: Renesmee

Møbler kan flyttes på. Samboeren min vil ha ei slik kompasstjerne i flisene i entreen, som viser hvor nord og sør er osv. HARRY [8D]

Kommer til å flytte de slik som jeg vil ha det helt til han gir seg jeg altså... [8D]
Det er jo mer normalt å ha møbler inntil vegger enn å ha de midt på gulvet, det ser jo MAXIMALT ROTETE ut jo [&:] Og hva når man skal vaske gulvene da...må flytte på absolutt ALT da for å få vasket orntlig... [:@]

Spør mannen din om han ikke vet hvor nord og sør er... [8D] [:D] Hihi! Om det er derfor han skal ha den der... [8D][;)]

Huff. Så kjipt at man ikke får det som man selv vil da, hehe. Vet hvordan det er, men heldigvis har ikke sambo så mye å si når det kommer til interiør ol. Her er jeg sjefen og han sier at han stoler på meg når vi pusser opp. Han er med på å velge farger da, ellers gjør jeg som jeg vil. Han er så langt veldig fornøyd.
Men så er jeg jo også utdannet i faget. [:D]

Stå på, håper dere kommer til enighet!

Kjenner meg så igjen!!! Her er også gubben sån.. Vi har bare blitt enig om å bestemme hvert vårt rom.. Har jobbet masse med mannen for å få han til å forstå at det faktisk betyr litt for meg å få lov til å være med å bestemme, for ham har hatt problemer med å forstå at det er dumt for meg at han skal bestemme alt... Han har rett og slett ikke fått med seg at jeg også vil bestemme! Etter å ha forklart dette for han noen ganger, så forstår han, og nå får jeg også en finger med i spillet;) så jeg tror eneste løsningen på problemet deres er det kjedelige svaret, kommunikasjon og kompromiss ;) prøv å se det fra hans side også, hvorfor skal du bestemme hvordan alt skal se ut? Hva hvis du får stua, og han loftstua? Kanskje han ser hvor fin stua di blir, og lar deg gjøre om på loftet hans? Eller kanskje du blir overraska over hvor grei hans løsning var?

ORIGINAL: Ladyeve

Altså...
Her er han i samme sitausjon som deg, så jeg velger å ikke ta "parti" med noen av dere.
For han føler det sikker på samme måte som deg.
Jeg mener... han er også uenig med deg, like mye som du er uenig med han.
Hva med at dere bestemmer hvordan dere vil ha det i et rom hver?
Du møblerer stua og han møblerer slik han vil på loftet?
Er ikke det en fair greie da?

Anyway, lykketil;)

sign ladyeve her..

dessuten skal dere begge bo der så dere begge har like stor rett til å ha som dere selv vil - komprimiss er løsningen i slike situasjoner..
for å få så må man og så gi.

Back
Topp