Min søte lille datter har blitt ett lite monster!!

fruluna

Forumet er livet
Huff nå begynner det å bli slitsomt...

Linnea var jo så snill de første to ukene. da sov hun så søtt, og skrek ikke i det hele tatt omtrent. Tredje uken begynte hun å bli litt mere våken og bestemt, men ikke noe problem!

Nå har hun plutselig forvandlet deg til et natt-monster! Hun skriker og skriker, og vil iallefall ikke sove!! Det er så slitsomt! Jeg (og hun..) sovnet ikke før 4 i natt.. Bare skrek og tulla frem til da![:(][:(]

Og det er så vanskelig, for etter at jeg var hos helsesøster og veide henne i går, skulle jeg gi henne mat kun en gang om natten. Så jeg prøvde da å la være i natt når hun skrek sånn! Men til slutt la jeg henne inntill puppen og hun sugde som en gal.. Og roet seg.. En stund..
Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg! Hun må vel få mat hvis hun er sulten stakkars?

Prøvde sukkervann i natt også, men følte ikke at det hjalp noe..

Nå har hun endelig sovnet, så nå har jeg 1000 ting å gjøre! Skal ha gjester i dag, så jeg må rydde og støvsuge og vaske klær og gud vet hva!! [&:]

Sliten jeg.... [:(][:(][:(]

Jeg tror og har hørt at en skal amme når de har lyst på mat nå i den første tiden. Iallefall når det er natt og du trenger søvnen din! Synes ikke du skal høre så mye på helsesøsteren i dette tilfelle jeg - hvis hun skriker om natta fordi hun er sulten må hun jo få mat!

Lykke til med rydding og gjester - skjønner godt at du er sliten!

Skjønner deg veldig godt. vi trenger skjønnhetssøvn vi og! Thea har lagt seg til den uvanen at hun kun (nesten ihvertfall) vil sove oppå meg... og det gjør det veldig vanskelig for meg å gjøre annet enn å sitte i sofa'n...

Nettene her varierer veldig.. sover enten i senga vår eller i vugga si.. skriker når hun vil ha pupp.Igår prøvde jeg smokk, noe hun godtok! Og siden hun sovna med den, får puppene mine litt fri.. noe de trenger... blitt litt såre ja...

Skal bli godt å få noen rutiner synes jeg!! Har dere fått noen rutiner?

Lykke til med ryddinga! Håper du får en koslig bursdags feiring ikveld!!

Skjønner at du er sliten, man er avhengig av å få sove litt på natta.
Jeg syns ikke du skal høre så mye på helsesøster, det er like mange forskjellige meninger om amming som det fins helsesøstre.
Gjør heller det du føler passer best for deg og ditt barn

Lykke til[;)]

Jeg føler ikke at det er noen rutiner her i huset enda dessverre, Jordbæret!! [:(] Alt avhenger av henne og hva hun vil.. Om hun sover, er sulten eller hva... Og ingen dag eller natt er lik heller...

Får håpe det blir bedre etterhvert [:)]

Uff da.. Selv har jeg et kolikkbarn så jeg kjenner meg godt igjen når det gjelder søvnløse netter.

Eneste to råd jeg kan gi er:

1: Lag en fast legge-rutine. Vi legger Mathias hver kveld klokken 22.00 enda vi vet at det blir skriking de neste ti-elleve timene. Vi vil nemlig at han forstår begrepet sove når kolikken gir seg. Vi sitter ikke oppe i stua og ser nattfilmer for å holde ut skrikingen, vi tar han med inn på rommet sitt og forsøker gang på gang å legge han i sengen sin. Om morgenen sovner han i egen seng på eget rom og sover noen timer før han begynner å hyle igjen.

PS: For de som leste linken min om kolikkbarn.. Vi tror han blir bedre nå!! Etter behandling hos kiropraktor har ting bedret seg!!! nå sover han i alle fall en tre-fire timer i løpet av dagen!!!

2: Sov på skift dere som har mulighet til det. Del på nattevakten og morgenvakten. Selv om mammaene som regel er hjemme med barnet må pappaene hjelpe til når det er som verst om nettene. Min samboer tar som regel første del av nattevakten.. Han vekker meg etter noen timer og jeg tar han resten av natten og morgenen. Da kan han først sove litt og gå på jobb (sliten, men fungerende!). På dagen har vi fått litt hjelp av min mor.. men dette er mest på grunn av kolikken.. Vanlige barn er nok en del enklere å ha med å gjøre selv om de kan være meget krevende de også. Vær likevel ikke redd for å spørre deres repsektive om hjelp når nettene er som verst.

Lykke til. Dere er alle gode foreldre selv om dere føler dere maktesløse, slitne og ikke helt vet forskjell på dag og natt. Snart har vi fått dreisen på dette!

ORIGINAL: fruluna

Huff nå begynner det å bli slitsomt...

Linnea var jo så snill de første to ukene. da sov hun så søtt, og skrek ikke i det hele tatt omtrent. Tredje uken begynte hun å bli litt mere våken og bestemt, men ikke noe problem!

Nå har hun plutselig forvandlet deg til et natt-monster! Hun skriker og skriker, og vil iallefall ikke sove!! Det er så slitsomt! Jeg (og hun..) sovnet ikke før 4 i natt.. Bare skrek og tulla frem til da![:(][:(]

Og det er så vanskelig, for etter at jeg var hos helsesøster og veide henne i går, skulle jeg gi henne mat kun en gang om natten. Så jeg prøvde da å la være i natt når hun skrek sånn! Men til slutt la jeg henne inntill puppen og hun sugde som en gal.. Og roet seg.. En stund..
Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg! Hun må vel få mat hvis hun er sulten stakkars?

Prøvde sukkervann i natt også, men følte ikke at det hjalp noe..

Nå har hun endelig sovnet, så nå har jeg 1000 ting å gjøre! Skal ha gjester i dag, så jeg må rydde og støvsuge og vaske klær og gud vet hva!! [&:]

Sliten jeg.... [:(][:(][:(]

Ville bare si at jeg hadde det helt likt for 1 mnd siden...ingen rutiner, ville ikke sove i vogga på natten,noen ganger 1 time mellom måltid så plutselig 4 så 2...bare tull hele tiden..[:)] Men det går seg til..merkelig når jeg tenker på bare den siste mnd hvor fort det har gått, og hvor mye "bedre" dt har blitt.."kjenner" også Nora så godt nå..Men det som ble best for oss,var og ikke la Nora sove lenger enn 3 timer i strekk på dagen..vekket henne på stellebordet hver gang hun hadde sovet 3 timer..da fikk vi fort snudd døgnet[:D]nå sover hun så bra på natten[:D]  

Back
Topp