Min sønn har noe belegg på tennene...

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Som jeg ikke helt vet hvorfor er der....pusser jo tenna hans hverdag,og han får fluortabletter...noen som har vert borti det samme eller..?
Så dekker det liksom bare øvre del av tennene da,fra midt på tanna og opp mot tannkjøttet...

Siden jeg kjeder meg tok jeg meg bryet med å tegne det i paint,og jeg er ikke så flink men sånn er det nå...

Hahahaha fy flate så stygt[:D][:D][:D]

Sønnen din er jammen nydelig <3
Det er nok tannstein, noe som MANGE barn har. Det går ikke bort med pussing, det må tannlegen ta bort, men siden det er melketenner gidder de som regel ikke det.

Høres ut som tannsten ja..

jeg var å fjernet på ALLE tennene igår [:o][:o] Resultat av mangemange år med tannlegeskrekk[:o][X(]

Jeg ville hørt om det gikk å fjerne dt, også bruke tanntråd[:)]

Tannstein ja kanskje det...[X(]'Får prøve å pusse mer og bruke litt munnskyll på tannbørsten for å se om det går vekk...Viss ikke får jeg ta en tlf til tannlegen..

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Tannstein ja kanskje det...[X(]'Får prøve å pusse mer og bruke litt munnskyll på tannbørsten for å se om det går vekk...Viss ikke får jeg ta en tlf til tannlegen..

tror ikke det går ann å pusse det vekk.. Tannlegen skraper det bort med et intrument.. Ikke vondt bare litt ubehagelig når han treffer tannkjøttet.. Spørs om småen hadde sittet i ro[:-] Det gjorde ikke jeg![>:]

Tannstein er helt vanlig, noen får bare det gule og andre får sånn at det blir brunt. trenger ikke få dårlig tenner seinere i livet tvert imot. http://www.lærdaltannhelse.no/Tannsteininfo.htm

Nydelig sønn du har foresten[8D]

Men er det mye så ville jeg ha fjernet det selv om tenna skal felles (om det enda er lenge igjen)

Har sånn tannlege skrape jeg kjøpte av tannlegen til å fjerne tannstein på i stål, men jeg bruker det på dyra da. så da går det gule bort, men det er jo kanskje ikke så bra å leke tannlege på sine egne unger om man ikke har peil.

Back
Topp