svangerskapsdepresjon "slo ned som lyn fra klar himmel" på meg
jeg brøyt helt sammen og hylgrein, jeg klarte ikke mer, babyn sin skyld, skulle aldri ha vært til(verdens skjønneste jente i dag), jeg var i rennesteinen men hadde nekta å innrømma d for noen.. jeg var jo sterk og skulle klare dette. ble akutt-time til legen, men i telefon med legen ble d snakk om innleggelse! var hos mamma og hun hadde ikke fått tak i sambo enda..hylgrein jeg enda mer, nå drar han vel fra meg osv, jeg var udugelig.. blabla
sleit jo med bekkenet.. dette er i uke 20 og kanskje noe tror jeg.. jeg levde som en grå sky. gjorde minst mulig, satt på datan, innvolverte meg lite, og spiste mer. Mye familiedritt og opplevelser fra barndommen ble dratt opp da familiegården min på farsiden brant til grunn den høsten. d var mye tanker. mer og mer fravær fra skolen. mindre sosial. Mamma sa jeg hadde forandre meg mye hun da, men d er vel alltid en selv som ser d sist.
Siden jeg ikke hadde planer om å ta mitt eget liv fikk jeg bo hjemme. psykolog 2 gangr i uken, ekstra hos jordmor, jordmor ringte meg. De var redde for hvordan babyen reagerte på de kraftige gråteanfallene mine
de hadde jeg kanskje annenhver uke da jeg hadde en "topp", en krangel med mamma, elr noen hadde sagt noe helt ubetydelig mindre hyggelig ting til meg.. kunne være noe jeg leste på nett også. d var jo min skyld at hele verden var et helvette.. mot slutten hadde jeg jo mange andre plager i tillegg, så da ble d psykolog 1 gang i uken. så var jeg 1 gang etter fødsel.. men var så sliten at psykologen ville jeg heller skulle komme igjen hvis jeg følte behov for d..
Jeg må få si at sambo er verdens beste og vi deler absolutt alt, jeg er ikke redd for å snakke med ham og han vet alle mine tanker, og alt jeg mener(selv om d er om han og negativt) får han vite d. d gjør d lettere for meg å være meg[:)] da jeg brøyt sammen og han kom var han kjemperedd for meg og d er 1 av 3 ganger jeg har sett tårer renne faktisk.. litt før dette ble konstantert sa jeg at jeg følte ikke noe for han og at kanskje vi ikke skal være mer[:(] tårene renner når jeg tenker på d nå[:(] d var jo helt klart depresjon sin skyld at jeg sa d, jeg klarte jo ikke å se hvordan jeg kunne leve med noen så bra for meg.. siste gangen han har fellt tårer var jo når datteren vår kom til verden[:)] jeg elsker han over alt på jord,
d er så tungt å være i den tilstanden, og å se tilbake på den.. mange nære og kjære la jo merke til at alt ikke var bra, men heldigvis går d an å bli frisk[:)] psykologen hjalp meg masse! kaos takler ikke jeg, og psykologen lærte meg hvordan jeg skal organisere mine tanker[:)]
i dag har vi d så bra alle 4[:)]
jeg brøyt helt sammen og hylgrein, jeg klarte ikke mer, babyn sin skyld, skulle aldri ha vært til(verdens skjønneste jente i dag), jeg var i rennesteinen men hadde nekta å innrømma d for noen.. jeg var jo sterk og skulle klare dette. ble akutt-time til legen, men i telefon med legen ble d snakk om innleggelse! var hos mamma og hun hadde ikke fått tak i sambo enda..hylgrein jeg enda mer, nå drar han vel fra meg osv, jeg var udugelig.. blabla
sleit jo med bekkenet.. dette er i uke 20 og kanskje noe tror jeg.. jeg levde som en grå sky. gjorde minst mulig, satt på datan, innvolverte meg lite, og spiste mer. Mye familiedritt og opplevelser fra barndommen ble dratt opp da familiegården min på farsiden brant til grunn den høsten. d var mye tanker. mer og mer fravær fra skolen. mindre sosial. Mamma sa jeg hadde forandre meg mye hun da, men d er vel alltid en selv som ser d sist.Siden jeg ikke hadde planer om å ta mitt eget liv fikk jeg bo hjemme. psykolog 2 gangr i uken, ekstra hos jordmor, jordmor ringte meg. De var redde for hvordan babyen reagerte på de kraftige gråteanfallene mine
de hadde jeg kanskje annenhver uke da jeg hadde en "topp", en krangel med mamma, elr noen hadde sagt noe helt ubetydelig mindre hyggelig ting til meg.. kunne være noe jeg leste på nett også. d var jo min skyld at hele verden var et helvette.. mot slutten hadde jeg jo mange andre plager i tillegg, så da ble d psykolog 1 gang i uken. så var jeg 1 gang etter fødsel.. men var så sliten at psykologen ville jeg heller skulle komme igjen hvis jeg følte behov for d..Jeg må få si at sambo er verdens beste og vi deler absolutt alt, jeg er ikke redd for å snakke med ham og han vet alle mine tanker, og alt jeg mener(selv om d er om han og negativt) får han vite d. d gjør d lettere for meg å være meg[:)] da jeg brøyt sammen og han kom var han kjemperedd for meg og d er 1 av 3 ganger jeg har sett tårer renne faktisk.. litt før dette ble konstantert sa jeg at jeg følte ikke noe for han og at kanskje vi ikke skal være mer[:(] tårene renner når jeg tenker på d nå[:(] d var jo helt klart depresjon sin skyld at jeg sa d, jeg klarte jo ikke å se hvordan jeg kunne leve med noen så bra for meg.. siste gangen han har fellt tårer var jo når datteren vår kom til verden[:)] jeg elsker han over alt på jord,
d er så tungt å være i den tilstanden, og å se tilbake på den.. mange nære og kjære la jo merke til at alt ikke var bra, men heldigvis går d an å bli frisk[:)] psykologen hjalp meg masse! kaos takler ikke jeg, og psykologen lærte meg hvordan jeg skal organisere mine tanker[:)]
i dag har vi d så bra alle 4[:)]