Min mor som fadder men ikke hans?

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
på jenta vår har vi 2 av hennes tanter(1 fra hver side)og min samboers tante og onkel som står oss nære.

På nestemann lurer jeg på å velge min mor blandet annet. Og den andre søsteren min:

Men saken er at vil hans 2 søster og mor bli veldig fornærmet?! Da de ikke får være?:/ vil overhodet ikke ha de. De stiller ikke opp for oss og føler at vi er fremmede: min mor stiller opp på alle måter for min familie og jeg ønsker å ha henne:) men er redd for svigermors reaksjon.

Hva hadde du gjort?

Jeg hadde nok ikke ønsket å ha noen som fadder som ikke bryr seg så mye om ungene. Det skal jo føles naturlig å spørre personene.

Hva sier mannen din om dette? Dette er jo noe foreldrene seg imellom må bli enige om.

Her valgte vi farmor og ikke bestemor. Og den som stiller opp mest er farmor. Bestemor har aldri sagt noe imot det :)

Han er jo enig siden han ikke liker sin mor! Men det dumme er at hun er en skikkelig
Drama Queens og alltid lager styr!
Hun snakker så fint om barnebarnet men kommer aldri på besøk eller sier ja når jeg trenger barnevakt. Alltid nei, og hun jobber ikke(ikke dårlig helse) Føler hun prioriterer oss vekk. Dessverre. Hun er sjalu på min mor som stiller opp men da kan vell hun og gjøre det? Sier ja til å passe mens jeg skal til behandling for bekkenet men møter ikke opp/ har ikke rukket å dusje Osv.. Så nå spør jeg Ldri lengre. Synes ikke hun er en jeg vil ha som fadder!

Må man liksom ha fra begge sider?

Hun har tre andre barnebarn fra sin datter som hun gjør alt for!
Hun stiller mere opp for min samboers brors hund enn vår jente! Vi er veldig skuffet:/
Hun sier av alle er jenta vår hennes favoritt, ja hva skal man si? Ord og handlinger trenger ikke være det samme tydeligvis

på jenta vår har vi 2 av hennes tanter(1 fra hver side)og min samboers tante og onkel som står oss nære.

På nestemann lurer jeg på å velge min mor blandet annet. Og den andre søsteren min:

Men saken er at vil hans 2 søster og mor bli veldig fornærmet?! Da de ikke får være?:/ vil overhodet ikke ha de. De stiller ikke opp for oss og føler at vi er fremmede: min mor stiller opp på alle måter for min familie og jeg ønsker å ha henne:) men er redd for svigermors reaksjon.

Hva hadde du gjort?
Nei da velger jo du din side å det må jo være greit. Verre om to fra din side å bare en av søstrene gans fek.?

Det jeg er redd for. at de vil reagere, siden alle ikke er med.. Men vil jo ikke spørre noen kun fordi det blir et helvete om vi ikke gjør det:-
Jeg er også redd for å tråkke noen på tærne , men jeg kan IKKE velge fadder til barnet mitt vist jeg egentlig ikke vil ha dem! Det går ikke!

Vi valgte fra mannen side til førstemann og min side med andremann :)

Folk har da ingenting de skulle sagt om valget man tar..

Jeg er også redd for å tråkke noen på tærne , men jeg kan IKKE velge fadder til barnet mitt vist jeg egentlig ikke vil ha dem! Det går ikke!
Veldig vanskelig med slike ting! Mange forventer å bli valgt kanskje, noen ber tilogmed om det! Men for meg er det oss foreldre som skal velge noen som står oss nær. Og noen som vi vet stiller opp. Nå er det jo avleggs det at faddere skal ta over barnet og jeg er ikke sørlig kristen av meg. Samboer som absolutt vil døpe; men likevel er valg av fadder viktig synes jeg:)

Men så er det jo det at selv om man vet man kanskje tenker rett om avgjørelsen sin så tørr man ikke, fordi man er redd for konfrontasjoner.

Vi valgte fra mannen side til førstemann og min side med andremann :)

Folk har da ingenting de skulle sagt om valget man tar..
Vi hadde jo en fra min side og tre fra hans på førstemann:) men det var tilfeldig. Men vet svigermor kommer til å reagere hvis jeg tørr å velge min mor men ikke hans! Men hun stiller ikke opp. Kjenner henne ikke snart. Hatt et tøft svangerskap hun lovte å hjelpe meg masse med datteren min som ikke går i bhg. Ikke sett snurten til henne. Når jeg blødde og hadde smerter og fikk beskjed om å ha noen til P ta snuppa på 1,5 og hun sa ja men ikke kom likevel. Sa jeg måtte komme til henne! Men min mor kom rett etter jobb alle dagene.

Føler ikke for å velge henne. Men kjenner dama det går ikke forbi i stillhet.:/

Nei da velger jo du din side å det må jo være greit. Verre om to fra din side å bare en av søstrene gans fek.?
Hva mener du? Vi har to søstre hver og valgte en av våre søstre hver på første. + hans tante og onkel som han ser på som en ekstra far.
Ønsker nå å bruke min andre søster men ikke hans:/ hun har vi lite kontakt med og vi er så forskjellige som natt og dag. Jeg vil ikke ta henne bare fordi vi må. Eller fordi svigermor mener det er hennes tur( altså hennes datter(

Hva mener du? Vi har to søstre hver og valgte en av våre søstre hver på første. + hans tante og onkel som han ser på som en ekstra far.
Ønsker nå å bruke min andre søster men ikke hans:/ hun har vi lite kontakt med og vi er så forskjellige som natt og dag. Jeg vil ikke ta henne bare fordi vi må. Eller fordi svigermor mener det er hennes tur( altså hennes datter(
Hvem andre en din søster vil dere ha nå?din mor?
Da blir det vel bare din side?

Hvem andre en din søster vil dere ha nå?din mor?
Da blir det vel bare din side?
Ja det er bare de to jeg vil ha. Samboer er enig. Men føler vi må ta noen fra hans side men det er bare hans nærmeste familie vi har. Har veldig liten familie. Kun søsken, foreldre of noen tanter/ onkler av oss.

Må vi velge noen som overhodet ikke er noen vi tenker på men kun fordi vi må fordele litt på sidene. Blir litt dumt:-

Det er fullstendig opp til dere hvem dere velger. Om hun reagerer på det er hennes eget problem. Det høres ikke ut som dere mister noen støtte eller hjelp uansett, hvis hun blir fornærmet.

Det er fullstendig opp til dere hvem dere velger. Om hun reagerer på det er hennes eget problem. Det høres ikke ut som dere mister noen støtte eller hjelp uansett, hvis hun blir fornærmet.
Det siste du sier har du jo helt rett i! Spiller ingen rolle sånn sett. Takk for svar:) Har så lyst til å velge min mor.

Det siste du sier har du jo helt rett i! Spiller ingen rolle sånn sett. Takk for svar:) Har så lyst til å velge min mor.
Hun blir nok glad for å bli spurt, og anerkjent for at hun stiller opp. Det er jo ingen selvfølge, men det vet vel dere bedre enn noen andre.

Back
Topp