Min mor skal fly til oss for å hjelpe etter fødsel. Når bør hun komme?

Avianna

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Hei alle sammen.

Jeg venter to-eggede tvillinger (1 gutt, 1 jente) i Mars 2021.
Moren min skal ta et fly til oss for å hjelpe til etter fødsel. Hun skal være med oss i omtrent 3 måneder.
Hun må selvfølgelig da bestille flybillett snart sånn at hun får en god pris.

Siden de to blir våre første barn, og i tillegg tvillinger, er jeg helt usikker når det gjelder tidspunktet for når hun bør bestille fly.
Jeg vil ikke ha hun hos oss alt for tidlig, siden jeg tror det kan være litt trangt i leiligheten vår. Men både jeg og samboer er sikker at hun kommer til å være av stor hjelp når barna er født.

Mener dere at det er lurt om hun bestiller fly sånn at hun er hos oss 3 uker før termin (uke 37)? Eller hva er mest vanlig med tanken på tidspunkt og fødsel av to-eggede tvillinger for førstegangsfødende?

Med toeggede tvillinger er grensen for å sette igang 38+0 er jeg ganske sikker på. Men de kan jo alltid komme før såklart :)
Jeg ville bestilt en full-flex billett for henne til 2 uker før termin, det er litt dyrere men da har du mulighet til at hun kan endre avreise tidspunkt om babyene kommer tidligere :)
Og hun kan jo såklart også bestille til uke 37+0, om de ikke er født enda kan man alltid trenge litt hjelp i huset eller slik.

Med toeggede tvillinger er grensen for å sette igang 38+0 er jeg ganske sikker på. Men de kan jo alltid komme før såklart :)
Jeg ville bestilt en full-flex billett for henne til 2 uker før termin, det er litt dyrere men da har du mulighet til at hun kan endre avreise tidspunkt om babyene kommer tidligere :)
Og hun kan jo såklart også bestille til uke 37+0, om de ikke er født enda kan man alltid trenge litt hjelp i huset eller slik.

Takk! Har også fått beskjed at jeg skal ha vurdering for igangsettelse uke 38, men tror det er bare en vurdering, og ikke selvsagt?
Har sjekket og billigbillett koster 1000kr, mens full-flex billett koster 7000kr, det er litt mye prisforskjell :woot:
Selv endring mot gebyr (700kr) + prisforskjell er billigere enn om jeg betaler for en billett (1800kr) hvor man ikke må betale gebyr men kun prisforskjell.

Så tenker at vi kanskje kjøper billigbillett for henne og betaler gebyr for endring om nødvendig. Men ville helst prøvd å satse på å få tidspunktet nærmest riktig om mulig :D
Hun kan godt være hos oss 1 eller 2 uker ekstra ja, men mer blir litt mye tenker vi - vi er i en 44kvm leilighet :hilarious:

Hvis det
Takk! Har også fått beskjed at jeg skal ha vurdering for igangsettelse uke 38, men tror det er bare en vurdering, og ikke selvsagt?
Har sjekket og billigbillett koster 1000kr, mens full-flex billett koster 7000kr, det er litt mye prisforskjell :woot:
Selv endring mot gebyr (700kr) + prisforskjell er billigere enn om jeg betaler for en billett (1800kr) hvor man ikke må betale gebyr men kun prisforskjell.

Så tenker at vi kanskje kjøper billigbillett for henne og betaler gebyr for endring om nødvendig. Men ville helst prøvd å satse på å få tidspunktet nærmest riktig om mulig :D
Hun kan godt være hos oss 1 eller 2 uker ekstra ja, men mer blir litt mye tenker vi - vi er i en 44kvm leilighet :hilarious:

Ok det var enorm forskjell, ville da bestilt til uke 38 også heller kjøpt en ny billett om de kommer tidlig. Er de premature trenger dere jo kanskje å være på sykehus noen uker likevel også er moren din hos dere til dere kommer hjem. :)
Vi vet ikke hvordan det er med covid da, men sjansen er at bare du og din mann får være på sykehuset om de må være litt lenger på barsel eller nfi.
Spør på sykehuset om makstid, jeg kan ikke si sikkert hva som gjelder for deg, men andre toeggede tilfeller jeg vet om har 38+0 som makstid om alt ser fint ut til da :)

Fikk beskjed om at jeg fikk gå til max uke 39+0 (Haukeland) med mine 2 eggede, ble satt igang 38+3 og de var født 38+4. De var født en onsdag, og vi reiste hjem lørdag.

38-39+0 er maxtid for toeggede.
Jeg hadde gått utifra det om det hadde vært meg, så lenge det ikke er oppdaget vekstavvik eller lignende som kan gjøre at det er sjanse for igangsetting tidligere.
Kommer de veldig tidlig er man jo på intensiven en god stund uansett.

Back
Topp