Min mor, hushjelpen, irriterer meg.

Isthabeth

Forumet er livet
Neida, joda.... Eller. Det er barnslig av meg, jeg vet, jeg vet. MEN! Min mor passer min sønn hver tirsdag mens jeg er på jobb. Utallige ganger har jeg sagt til henne: IKKE RYDD! For det første, hun skal slippe det, i mitt hjem, for det andre, jeg finner ALDRI igjen noe etter hun har ryddet. Hun har et merkelig system på hvor ting skal stå, som ikke ligner mitt system. Men, i går da, så hadde hun ryddet, igjen. Herlig å komme hjem til nydelig hus og varm middag, det skal jeg gladelig innrømme..,,

MEN! Hun har ryddet ALT! Jeg er i dag hjemme, OG med bil for første gang på flere uker. . . Og kunne virkelig tenkt meg en tur på handling. Men minibankkortet mitt, som i går lå oppå kjøkkenvifta, er i dag søkk vekk! Og min snille ryddige mor, tar ikke mobilen, for den er alltid på lydløs.

Kjære mamma, du er verdens snilleste, men slutt med ryddinga...

Hahaha, luksusproblem - men jeg skjønner deg godt! [:D]

Hvilken bil ble det??

ORIGINAL: Froskegele

Hvilken bil ble det??

Har ikke kjøpt meg bil, men min mann har for en gangs skyld annen skyss på jobb.... og uten at han vet det, så har jeg ekstranøklene hans i veska mi[:D] Og mamma ringte meg opp ijgen nå, minibankkortet hadde hun lagt OPPÅ fryseren, UNDER to bøker.... Det var jo lett å gjette. Luksusproblem, sant, hun er veldig snill altså.

ORIGINAL: IsThaBeth

ORIGINAL: Froskegele

Hvilken bil ble det??

Har ikke kjøpt meg bil, men min mann har for en gangs skyld annen skyss på jobb.... og uten at han vet det, så har jeg ekstranøklene hans i veska mi[:D] Og mamma ringte meg opp ijgen nå, minibankkortet hadde hun lagt OPPÅ fryseren, UNDER to bøker.... Det var jo lett å gjette. Luksusproblem, sant, hun er veldig snill altså.

Ja DET var jo veldig mye mer logisk.. [:-]

Oi oi[:D]

Godt Fru Norgesglasset husket hvor hun la det.[8D]

Tror ikke hverken mamma eller svigermor får nøkler til leiligheten vår altså...

På den annen side, mamma bør vel kunne håndtere nøkler uten å "rydde", hun har nemlig fortalt hvor irriterende hun syntes det var at farmor tok seg til rette hjemme hos mamma. Inntil mamma byttet ut bilder på veggen hos farmor mens farmor var ute;) Da sluttet hun med det.

Også skjedde det vel et par ganger at mormor ryddet kaffefilter inn i kjøleskapet, vannet plastikkblomstene, osvosv, men det hadde vel mer sammenheng med begynnende demens [;)]

ORIGINAL: ©Smartass For Life!

Oi oi[:D]

Godt Fru Norgesglasset husket hvor hun la det.[8D]

Ja, hvis ikke hadde jeg kanskje blitt litt sur på henne, sånn på ordentlig også. Hun ble faktisk så bestyrtet så as we speak hører jeg passaten hennes komme kjørende ute her,

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Høres ut som mamma...hun e rkjempesnill som hjalp til da ryggen var på det verste. Hun gjorde reint for oss da, og det var knallgreit. Men, vi fant ingenting igjen etterpå. Hun tror nemlig at alle skjønner hennes system[8D]

Så bra flere skjønner hva jeg mener, velmenende mødre... Men...

ORIGINAL: Knøtteliten på vei

Tror ikke hverken mamma eller svigermor får nøkler til leiligheten vår altså...

På den annen side, mamma bør vel kunne håndtere nøkler uten å "rydde", hun har nemlig fortalt hvor irriterende hun syntes det var at farmor tok seg til rette hjemme hos mamma. Inntil mamma byttet ut bilder på veggen hos farmor mens farmor var ute;) Da sluttet hun med det.

Også skjedde det vel et par ganger at mormor ryddet kaffefilter inn i kjøleskapet, vannet plastikkblomstene, osvosv, men det hadde vel mer sammenheng med begynnende demens [;)]

Mamma har også irritert seg over svigermor si som ryddet på plass småting, og blandet seg litt inn. Men det ser ut til å være glemt nå, men jeg skjønner jo hun gjør det i beste mening. Mamma har ikke demens, men allikevel gjør hun veldig rare ting, slik som at oppvaskbørsten alltid ligger gjemt på varmtvannsberederen da hun har vært hos oss.

Back
Topp