min kikkhullsoperasjon, andre erfaringer?

ønsker så inderlig en liten sp

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Himmelbarn
Julikulene 2020
hei..
prøver meg her inne og, lite svar å få den andre plassen..
har for noen dager siden hatt kikkhulloperasjon, der fikk jeg som jeg trodde diagnose endometriose, det hadde vært cyster på begge eggstokker samt i bekkenveggen, disse er nå borte...(venter på prøvesvar fra den ene, som forhåpentligvis er ok)
men hvertfall fikk anbefalt nå å begynne på p-piller igjen i 3måneder, noe jeg absolutt ikke har lyst til, sto for å hindre at det skulle avleire seg nye i bekkenveggen...
men må da være andre løsninger? hadde gledet meg til å hvertfall sende søknad til prøverør nå som operasjonen var ferdig (ventet i månedsvis på denne), skal ringe gyn min å høre om det er noen andre muligheter... vil helst slippe ppillen igjen...hadde gledet meg til å begynne å prøve men "håp" igjen nå som dette er over...får vente å høre hva min gyn sier...jeg skulle ha mensen i dag, men fremdeles ikke kommet, kanskje forsinket siden de har operert meg, noen andre som har erfaringer med dette? eller har hatt operasjonen som vil dele erfaringer med meg???
kjenner jeg er skikkelig sliten, spesielt når alle rundt meg fikk barn i fjor...(så misunelig)
ellers ønsker jeg alle et godt nyttår, og krysser fingrene for at 2012 blir vårt år :)

når du har fjernet alle cystene så kjør på så er sjansen for å bli gravid stor!

vi sleit i 3 år vi, tok en operasjon i januar 2010 og allerede samme mnd var jeg gravid. Kjør på, cystene er de som sperrer. De hadde satt meg opp på prøverør men det trengte jeg jo ikke.

Skaff deg eggløsningstester og treff på, ha samleie minst annenhver dag fra siste mens dag.

Heisann.
Vi fikk ble gravide med vesla etter 18 mnd prøving.Takket være lapaskopi.!!
De fant også endometriose hos meg og eggledere dratt ut av posisjon som de fikset på.
4 mnd etter ble vi gravide på naturlig vis.
Akkurat den mnd jeg hadde begynnt å spraye for ivf.

Nå vet jeg ikke hvor aktiv endoen din er , men det er nå og de 6 første mnd man har lettest for å bli gravid etter lap.
Så dere kan jo evt fosøke frem til ivf, eller gå på p piller og vente.

Ønsker dere uansett masse lykke til!!!!

tusen takk for svar :) ja snakket med gyn min, og hun mente ikke jeg skulle på p pillen igjen...
så nå er det bare å kjøre på hehe, håper 2012 er året ;)
snakket om å prøve maks 2mnd selv før evt søknad til prøverør blir sendt...
åå nå ser jeg frem til et spennende år med nye håp :)

Har hatt samme opperasjon 2 ganger : (  men det var grunnet gravid uten for livmoren, Så jeg regner med at vi må ha prøverrør, er jo nesten redd for bli gravid igjen. Men mensen fikk jeg igjen etter  ca 3 uker etter opperasjonen.
Vist ikke jeg husker helt feil.. Så no sitter jeg egentlig og venter på den igjen her... Er vell 2 uker ca etter siste opperasjon... 
Men lykke til videre med prøvingen 

Jeg er operert to ganger. Etter den første operasjonen tok det mange år før jeg ble gravid, men etter den andre ble jeg gravid innen et år hadde gått!

Jeg har også endometriose og fikk diagnosen i november 2009, da jeg fikk min første lapraskopi. Ble operert igjen ved lapraskopi i september 2011. For meg anbefalte legen spiral men det ønsket jeg ikke iom at jeg ønsker å bli gravid. Jeg går nå på månedlige Procren sprøyter i 6mnd for å holde smertene nede og det fungerer faktisk veldig godt, selvom sprøyter er noe jeg for min del aldri klarer å bli helt vant til :P

Ønsker deg masse lykke til videre og håper virkelig spiren sitter. Det sies jo at man har gode sjanser de første 6mnd etter lapraskopi på å bli gravid. Men endometriosen kan desverre komme fort tilbake :(

takk for tilbakemelding, er godt å høre andres versjon av operasjonen..
selv har jeg egentlig aldri hatt noe særlig med smerte annet enn første mens dag...
nå så venter jeg på at den skal komme tilbake. har ikke fått den, er 2dager på overtid.. er vel operasjonen si feil det, men håper den kan komme..har hatt bitte litt brunt blødning hver dag etter operasjoenen, og er ei uke siden jeg hadde den nå...
aldri trodd jeg ønsket å få mensen hehe men nå ønsker jeg det bare slik at jeg kan begynne på prøvingen :)
hadde dere mye forsinket mens etter operasjonen??

Back
Topp