min jordmor om angelsound,ganske interesangt:)

frøk1

frøkenlie
Mailykke <3
Sommerfuglene <3
jeg har alltid brukt angelsound (eller den på teknikk magasinet) i mine svangerskap.og denne gangen er intet unntak,så snakket jeg med jordmor ang dette og ble faktisk overasket,for jeg har alltid hørt at det muligens ikke er så bra med disse pga strålingen,MEN det er ikke bare derfor det ikke er bra! for det første koster jordmor sin "angelsound" 5000 kr,bedre kvalitet med mye mindre stråling,men tilogmed jordmor bruker dem minst mulig,for det andre (og det var dette som gjorde at angelsounden er pakket vekk her nå) hvis en mor blir litt bekymret fordi hun ikke har kjent liv en dag så bruker hun selv angelsounden til og finne hjertelyden,hun finner den og slår seg til ro med at barnet lever og alt er bra, en mor UTEN angelsound ville kontaktet sykehus/jordmor ved lite bevegelse ol og fått dette sjekket ordentlig,og det jordmor/sykehus gjør er og sjekke at hjertet slår riktig,uten uregelmessigheter,at det ikke er opphold i puls osv,slikt som du og jeg ikke kan! ved en uregelmessighet vil man bli send til sykehuset og en potesielt farlig situasjon kan bli avverget....men dette kan bli veldig ødelagt av dem som bruker angelsounden som falsk trygghet:) vår egen kropp er vårt beste verktøy,mange kjenner ikke liv før dem er 20+ på vei men før den tid så må man bare slå seg til ro med at så lenge man er over 12 uker så er faren for at man mister VELDIG VELDIG liten,og at så lenge man ikke blør eller har tydelige smerter så er alt bra:) hilsen en som er hyper hysterisk og har mistet tvillinger i uke 20....(mao: jeg skjønner frykten mange har) men det går stort sett bra:D <3<3<3<3

Oi, ja det ga en tankevekker for de som bruker det, tenker jeg:) viktig å vite og huske på!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker den mest for kos, og ikke ofte. Vet at man ikke nødvendigvis kjenner noe eller hører noe på dette stadiet, så jeg får ikke panikk av det. Synes det verste var å høre om det med stråling, så mulig jeg legger den vekk.

Hadde jeg ikke tenkt på! :) jeg har kun brukt den 3-4gang, for at jeg er nysjerrig på antall hjerteslag ;) sist så sluttet jeg å bruke den når jeg kjente daglig bevegelse, samme blir jeg å gjøre nå :) har bare lånt begge gangene så veldig greit å levere den tilbake så man inje bare kan plukke den frem :D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Høres nesten ut som min jordmor dette:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp